مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: آیا با طلبه ازدواج کنم؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
حاج آقا من دختر مذهبی و متدینی هستم و خانواده متدینی هم دارم
بنده جدیدا خواستگار طلبه ای دارم که دانشجوی دکتری است و تمام ویژگی های مدنظر بنده را دارد
اما متاسفانه یک مشکل رو به روی من است و آن هم طلبه بودن ایشان است، تمام اعضای خانواده ام به جز مادرم میگویند چون طلبه است در ادامه زندگی با او به مشکل برمیخوری و ما حاضر نیستیم که داماد طلبه داشته باشیم و ادامه زندگی با او برای تو سخت است.(درحالی که خودشان هم قبول دارند طلبه ها هم اخلاق خوبی دارند و هم ایمان)
حاج آقا خدایی نکرده قصد توهین به شما و طلبه های دیگر را ندارم که از نظر بنده شما افتخار اسلام و مسلمین هستید و لباس شما لباس پیامبر(ص) است.
ولی خانواده ام این مساله را نمیپذیرند و میگویند اگر قبول کند که ملبس نباشد ما هم مشکلی نداریم در حالی که ایشان ملبس شده اند
به نظر شما من چکار کنم؟ در ضمن آیا امکان دارد طلبه ای که ملبس شده بتواند دیگر لباس طلبگی نپوشد؟
واقعا ممنونم حاج آقا
سلام و عرض ادب
خدا رو شکر که روحیه مذهبی  و خانواده خوب دارید ان شالله تداوم در این مسیر داشته باشید.
خوب خدا رو شکر که چنین خواستگاری که طلبه هم هست دارید،خیلی ها چنین آرزویی دارند اما شرایطش فراهم نمی شود و شما باید خیلی خدا رو شاکر باشید بابت این توفیق خدای متعال به شما.
ببیند مذهبی بودن یه چیزیست و همسر طلبه بودن هم چیز دیگری،منظورم این هست که هر دختر مذهبی هم نمی تواند همسر یک طلبه باشد چون باید روحیه دختر خانم مذهبی کامل باشد و نگاهش به زندگی هم همچون یک طلبه باشد.اینکه زندگی با او سخت باشد یا راحت بستگی به خود شما دارد،مثلا:
نسبت به مادیات و تجملات چگونه هستید؟
آیا حاضرید زندگی ساده و بدون تشکیلات آنچنانی داشته باشید؟
اگر در خیابان و یا جمعی به شوهرتون توهین کنند یا تیکه بندازند براتون تحملش راحته؟
ممکنه از خیلی تفریحات در جمع مردم محروم باشید حالا این براتون مشکلی نداره؟
و......
لذا ازدواج با طلبه سختی های خودش رو داره اما در عوض محاسن ها و شیرینی های بیشماری دارد که قابل ذکر نیست.مثلا طلبه احترامی که به همسر خود دارد در دیگر افراد نیست،طلبه واقعا به همسر خود احترام می گذارد و کمک زیادی می کند،در تربیت بچه و آینده بچه کمک زیادی می کند و...
همین که شما همسری سرباز امام زمان(عج) رو داشته باشید این بزرگترین حسن این ازدواج است.
البته عرض کنم نمی شود همه طلبه ها رو به یک چشم دید چون بین طلبه ها هم خوب و بد هست که بحمدالله اکثرا خوب و خیلی کم پیدا میشه که رعایت نکنند،اما هست و باید شما حتما خوب با ایشون صحبت کنید و ببینید روحیه طلبگی واقعا در ایشان هست یا نه؟ و بعد حتما تحقیق کاملی از خانواده،دوستان،مخصوصا دوستان طلبه و هم حجره ای های ایشان داشته باشید.
اما در مورد لباس طلبگی:
ببیند هیچ ایرادی نداره لباس داشتن ایشان و اتفاقا همین معنویت شما رو چند برابر می کند و عنایت امام زمان هم به زندگی شما بیشتر می شود که من قسمت در گالری خاطره ای رو از علامه طباطبایی نقل کردم که از وقتی معمم شدند امام زمان عنایت به ایشان داشتند.
بنده خودم در عروسی معمم بودم و در همه مراحل ازدواج با لباس طلبگی بودم و هیچ مشکلی هم نبود لذا شما هم اگر میبینید چنین روحیه ای دارید که می توانید با طلبه ازدواج کنید و لباس او براتون مشکلی ندارد مانعی در قبول کردنش نیست.اگر شما به این امر راضی باشید و در این امر ثابت قدم خانواده هم حتما راضی می شوند و در آینده هم به این انتخاب احسنت می گویند.
در مورد لباس در اوردن هم بنده بعید میدونم قبول کنند که چنین کاری رو بکنند و حتی اگر هم قبول کردند شما نباید چنین درخواستی بدهید. چون این لباس ارزشمند است و امروزه نیاز زیادی بهش هست و مسلما امام زمان(عج) هم به این امر راضی نیست که لباس رو در بیاورند.
ان شالله با تحقیق و صحبت اگر مورد مناسبی هست و روحیه شما هم با طلبه سازگار هست قبول کنید.
بازم کمکی خواستید در خدمتم.
برای اطلاعات بیشتر از زندگی با طلبه ها روی تصویر کلیک کنید:
ازدواج با طلبه
موفق باشید.