مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: از من مجازی خواستگاری شده
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
من یه دختر حدودا 20 سالم که بنا به اتفاقاتی که برام افتاده میخوام ازتون کمک بگیرم.
تو یه خونواده مذهبی بزرگ شدم که خدارو  شکر تربیت خوبی داشتم.طوری بزرگ شدم که با پسرا رابطه ای نداشتم و خودمم راضیم
تا حالا نه با پسری دوست شدم نه  به منظور دوستی با کسی حرف زدم .ولی یه مدته که مشکل بزرگی دارم . من توی اینترنت توی یه سایت عضو شدم که فقط  به خاطر شعر بود بعد از گذشت یه مدتی تو این سایت محیط چت بوجود اومد که من ازش خوشم نمیاد بعد از گذشت مدتی بنا به پیشنهادات زیادی که داشتم باز با کسی دوست نشدم و با منظور دوستی چت نکردم ولی از نظر تبادل اطلاعات چرا با چند نفر  حرف زدم.
خستتون نکنم خلاصه یه روز یه نفر اومد  و گفت که با هم در ارتباط باشیم وقتی با مخالفت شدید من روبرو شد(البته بگم ایشون یه پسر بودن)ازم پرسید که چرا توی اون سایت عضو شدم اگه نمیخواستم چت کنم و من دلیلمو گفتم دفعه اول تموم شد ولی اون اقا تو یه پیام گفتن که به من علاقه مند شدن و دیگه بعد از اون دست بردار نبودن هر بار که ناخواسته باهاشون حرف میزدم بهشون میگفتم از گناهی که این کارا داره و از شرایطی که  چنین چیزی نمیشه تا رفته رفته فهمیدم واقعا علاقه مند شدن ازم خواستگاری کردن که من هر طور بود با هر لحن بدی که بود مخالفتمو اعلام کردم و تا الانم دست بردار نیست هر روشی رو پیش گرفتم ولی نشده.
البته بگم مادرم در جریان تک تک حرفام با اون هست و خارج از محدوده  خودم باهش حرف نزدم و مواظب رفتارمم بودم.
حالا میخوام بگید من باید چی کار کنم گناه این کار من چقدره؟ اونقدر به گناهش فکر میکنم که شبا تا نصفه شب خوابم نمیبره وقتی هم میخوابم کابوس میبینم
کمکم کنید البته بگم اون اونقدر علاقه پیدا کرده که ممکن بهش ضربه بخوره .راهی رو پیش پام بذارید که نه اون صدمه ببینه و منم از عذاب وجدان راحت بشم.
موفق باشید.در پناه حق
با سلام و ادب
در ابتدا نظر مراجع عظام در باره چت رو که قبلا هم در بخش احکام در پاسخ به سوالی ذکر کرده بودم لینکش رو میدم ببینید:
احکام اینترنتی مثل چت کردن چیست؟
در ادامه عرض کنم چون شما بدون قصد با ایشان ارتباط داشتید و مادرتان نیز در کنارتان بود ، دلیلی برای ناراحتی تان که موجب افسردگی یا دیر خوابیدن یا کابوس دیدن در شب می شود ، ندارد ، اما به جهت ناراحتی که احساس می کنید و به جهت آنکه شاید ناخواسته به موجب تکرار ارتباط و شدت اظهار علاقه پسر ، شما نیز علاقه مند به  او شده و مشکلاتی در آینده پیش آید ، بهتر است که این ارتباط را هر چه زدتر قطع نمایید که هیچ سودی ندارد و اگر شرایط ازدواج برایتان فراهم است و آن پسر نیز واقعا خواستگار باشد ، به او بگویید که رسما اقدام نماید تا با در جریان قرار گرفتن دو خانواده ، شرایط و خصوصیات دو طرف نیز بهتر مورد سنجش و شناخت قرار گیرد.
اما اگر شرایط از طرف شما و ایشان فراهم نیست یا آن پسر صرفا می خواهد دوست اینترنتی داشته باشد ، در این صورت نیز هر چه زودتر ارتباط را قطع نمایید که هیچ سودی برایتان ندارد و لزومی هم ندارد برای او دلیل بیاورید و آن شخص نیز به سراغ دیگری خواهد رفت.
 در هر دو صورت بهتر است که ارتباط با چت را ادامه ندهید و طولانی نکنید.
این نکته نیز برای ما مبهم است که او چگونه تنها با چت کردن با شما بسیار علاقه مند به شما شد ، در حالی که شناخت کامل و جامعی ندارد . این نوع علاقه ها که در دنیاهای مجازی (اینترنت) شکل میگیرد ،حتی در صورت ازدواج نیز با آسیب های جدی مواجه است.
پس بهتر است که حتی اگر قصد جدی برای ازدواج دارد ، از طریق دنیای حقیقی و به شکل رسمی اقدام نماید.
از آنجا كه ازدواج نقطه عطف زندگي است و خوشبختي و بدبختي انسان تا حدود زيادي بستگي به موفقيت و يا شكست در اين امر مهم و حياتي است بهتر آن است در انتخاب همسر و شريك زندگي دقت زيادي كرد و تا زماني كه از شايستگي و لياقت وي اطمينان پيدا نكرده ايم، اقدام صورت نگيرد. بنابراين اگر آشنايي تان در حد و سطح همان چت است به نظر نمي رسد براي چنين تصميم سرنوشت سازي ، كافي باشد بلكه تحقيق هاي بيشتري در اين زمينه لازم و ضروري است و با مراجعه مستقيم و حضوري به خانواده وي و اطلاع از سطح فرهنگي اجتماعي، ديني اخلاقي وي و خانواده اش اطمينان بيشتري حاصل نماييد و نيز با شناسايي دوستان نزديك و نيز كسب اطلاع از همكاران و محل كار وي، ميزان آشنائي تان را بيشتر كنيد. و به طور كلي با چشمي باز و آگاهي كامل از وضعيت وي و خانواده محترمشان اقدام به چنين عمل مهم و سرنوشت سازي كنيد تا در آينده دچار پشيماني نشويد و نگوييد اي كاش تحقيق بيشتري مي كردم و از تناسب وي با خود اطلاع پيدا مي كردم. بنابراين توصيه مي شود براي انتخاب همسر و شريك زندگي براي يك عمر، ابتدا ملاكها و معيارهاي همسر لايق و شايسته را مطالعه كنيد و از والدين محترم تان نيز كمك بگيريد و نظرات مشورتي آنها را نيز بشنويد و درباره فرد مورد نظر تحقيق كافي (چه توسط خود و چه توسط خانواده محترمتان) بعمل آوريد و به صرف برخي گفته ها و شنيده ها يا نوشته هايي كه از طريق چت بدست آورده ايد اكتفا نكنيد.
قرآن در دو جا يعني يکي در سوره مائده آيه 5 و ديگري در سوره نساء آيه 25 زنان و مردان را از داشتن روابط دوستانه با جنس مخالف برحذر داشته است و آن را مورد مذمت قرار داده است. آيه 25 سوره نساء به مردان مي گويد با دختراني که روابط دوستي مخفيانه اي با ديگران داشته اند ازدواج نکنيد... «فانکحوهن باذن اهلهن و اتوهن اجورهن بالمعروف محصنات غير مسافحات و لا متخذات اخدان»يعني آنان را با اجازه خانواده هايشان به همسري خود در آوريد و مهرشان را به طور پسنديده به آنان بدهيد [به شرط آنکه] پاکدامن باشند و زناکار و دوست گيران پنهاني نباشند.
در آيه 5 سوره مائده نيز به مردان خطاب مي کند و مي فرمايد شما با زنان پاکدامن مسلمان ازدواج کنيد و خود نيز پاکدامن باشيد نه زناکار و نه آنکه زنان را در پنهاني دوست خود بگيريد «... ولا متخذي اخدان ...»
موفق باشید.
چنانچه مجددا به مشاوره ما نیاز داشتید بنده همیشه در خدمت هستم.