مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: کمکمبه دختر تبدیل به گناه شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بنده  یک مشکلی دارم که می خواستم از شما راهنمایی بخواهم. بنده متأهل هم میباشم. من در چند سال پیش از طریق چت به طور اتفاقی با یک دختر خانمآشنا شدم. پس از مقداری صحبت کردن از ایشان پرسیدم که چرا چت میکنی گفت از تنهایی. پرسیدم چرا تنهایی گفت من نه برادر دارم و نه پدر. و گفتم اگر کاری داری من میتونم کمکت کنم. پس از چند بار حرف زدن تصمیم گرفتن کمکشون کنم و پس از ملاقات با ایشان بعضی موارد کاری را برایشان انجام دادم و و حتی با خانواده ام هم آشنا نمودم. ولی بعد از مدتی متأسفانه از مسیر خارج شده غافلانه و به معصیت افتادیم در ضمن اینکه من تاکید می کردم که بنده را مثل برادر خودت بدون ولی غافل از اینکه نسبت به ایشان خیلی باید دقت میشد و لیکن نتونستم. البته کار به جاهای باریک نکشید و زودتر سوا شدیم. به قولی می خواستم صواب کنیم کباب شد. در عین حال من سعی می کردم که صیغه موقت بخونم که مشکلی پیش نیاید در صورت تماس لمسی. در عین حال ایشان بعداً سوا شدیم و ایشان هم ازدواج نمودند. و حتی الان دوباری هم به منزل ایشان خانوادگی رفتیم. و گاهی اوقات تلفنی جویای احوال ایشان میسم. با این وضعیت متوجه اشتباهمان شدیم و الان هم خیلی پیش خدا شرمنده هستم. نمیدانم چگار کنم دلم برای همسرم می‌سوزد. در عین حال عرض کردم گناه من بیشتر لمسی بود. خواهش می‌کنم بنده را راهنمایی فرمایید زیرا عذاب وجدان گرفتم
آیا میتوانم تلفنی جویای احوال باشم یا خیر؟
خدا به شما جزای خیر عطا نماید بیشتر خلاصه نمودم. منتظر پاسخ شما با تشکر
با سلام و عرض ادب و احترام 
از اعتمادي كه به ما داشتيد سپاسگزاريم .اميدواريم كه مشورت با ما براي شما سود مند باشد .
نگاه به دست و صورت زن نامحرم از روی لذت و شهوت حرام است ،اما بدون قصد لذت حرام نمی‌باشد. لمس بدن نامحرم بدون قصد لذت نیز حرام است(1). هر کس حرامی مرتکب شود، واجب است توبه نماید. رسول گرامی اسلام فرمود: «توبه گناه را شستشو می‌دهد و قلب را پاک کرده،‌ موجب نزول رحمت پروردگار می‌گردد»(2) پشیمانی نشانه توبه است،‌اما باید با خود عهد کنید که دیگر چنین گناهی مرتکب نشوید.
ازدواج دائم یا موقت با دختر باکره نیاز به اجازة پدر دارد (به فتوای بیشتر مراجع معظم تقلید)(3) اما چنانچه پدر یا پدر بزرگ پدری نداشته باشد، اجازة کسی لازم نیست، بنابر این اگر آن دختر پدر و پدر بزرگ نداشته و صیغه عقد موقت با شرایط صحت خوانده‌اید، عقد صحیح بوده است و پس از عقد، ارتباط و تماس با وی گناه محسوب نمی‌شد.
بهتر آن است چون خاطرة اعمال گذشته در ذهن‌تان است، ارتباط‌تان را به حداقل برسانید، یا حتی قطع نمایید تا خاطرة روزهای گذشته زنده نشود. اگر چه تماس‌های تلفنی و گفتگو، در صورتی که بدون قصد شهوت باشد و تحریک کننده نباشد، اشکال ندارد. در ضمن همسر شما و شوهر ایشان اصلاً در جریان ارتباط گذشته قرار نگیرند.
پی‌نوشت‌ها:
1ـ توضیح المسائل مراجع، ج 2، مسئله 2433.
2ـ محمد محمدی ری‌شهری، میزان الحکمه، ج 1، ص 338.
3ـ توضیح المسائل مراجع، ج 2، مسئله 2376.