مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: ازدواج موقت داشتم به خواستگارم بگویم؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام من دختري هستم 28 ساله كه پدر و جد پدريم فوت شده من بدون اطلاع خانواده چندبار به عقد موقت آقايي درآمدم هركدام يكي دوساعت. البته هنوز دختر هستم و دخول صورت نگرفته الان مي خواهم ازدواج دائم كنم بايد اين موضوع را به خواستگار بگم؟ ممكنه آينده ام خراب بشه و خانواده ام در جريان نيستند؟اگر بايد بگم تحت چه عنواني بگم حاج آقا؟رابطه من و اون آقا اول به نيت ازدواج بود ولي بعد اون آقا پشيمان شد و این رابطه ما  دو سال طول كشيد.
با عرض سلام خدمت  شما خواهر گرامی.
جواب شما را در قالب چند نکته بیان می کنیم ان شالله دقت بفرمایید تا مسئله حل شود:
1.دوشیزه ی جوانی مثل شما فرصتهای زیادی برای ازدواج دائم داشته و دارد، بنابراین ازدواج موقت برای شما تصمیم مناسبی نبوده ، و در آینده نیز باید از ان بپرهیزید.
2. بدلیل اینکه تلقی نادرستی از ازدواج موقت در جامعه ما وجود دارد گفتن سابقه ازدواج موقت به خواستگار می تواند او را نسبت به شما بدگمان کرده و حتی اگر هم بپذیرد که با شما ازدواج کند امکان دارد این بدگمانی و ذهنیت منفی  وارد زندگی مشترکتان شده و به آن آسیب برساند .
3.در صورتی که در ازدواج موقت آسیبی به شما نرسیده و هیچ کس  از این رابطه اطلاع نداشته و مطمئن هستید که خواستگار شما  در اینده از آن مطلع نمی شود لازم نیست چیزی از این رابطه به او بگویید، زیرا در آن زمان که شما  از طریق ازدواج موقت با کسی رابطه داشتید ، همسر ایشان نبوده اید ، حقی را از ایشان ضایع نکرده اید و خیانت محسوب نمی شود. و چون آسیبی به شما نرسیده  و هنوز دوشیزه هستید ،لازم نیست چیزی در این زمینه به او  بگویید.
4. اما اگر خواستگار شما از هر طریقی به این مطلب پی میبرد ، لازم است صادقانه ، با اعتماد به نفس و صریح این مطلب را خصوصی به او بگویید، زیرا اگر ایشان بعد از ازدواج به این مطلب پی ببرند ممکن است فکر کند که شما با ایشان صادق نبوده اید و ... و بنای ناسازگاری با شما را بگذارند.
5. .مطمئن باشيد اگر به خداوند متعال توكل كنيد و تمام امور زندگى خود را به او واگذار كنيد، خداوند به بهترين وجه و شكل به آن رسيدگى خواهد كرد زيرا او خير و صلاح بندگانش را بهتر مى‏داند.
6. مطمئن باشید با حفظ شؤون اخلاقی و دینی و رعایت وقار، متانت و حجاب کامل بهتر خواهید توانست خود را از دام خطا و لغزش حفظ کنید . بی تردید جوانان غیرتمند، اهل زندگی و وفا و عشق و متدین و هم شان شما سراغ افرادی چون شما خواهند آمد و برای ازدواجی موفق از شانس بیش تری برخوردار خواهید بود . پس در حفظ متانت و وقار خود بیش تر دقت کنید.
در انتها به خواهران خودم توصیه می کنم در فضای مجازی و حقیقی انقدر اعتماد به افراد نکنند و فریب محبت های کذایی که نشات گرفته از هوس و شهوت است را نخورند تا بازیشه مردان نشوند که بعد از بازی با احساساتشان و از بین رفتن آبروی آنها کنار زده شوند.چیزی که متاسفانه هر روز شاهد آن هستم و دختران ساده که راهی غیر خودکشی جلوی خود نمی بینند.
موفق باشید