مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: به دلیل بیماری ام می خواهم خودکشی کنم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به دليل بيماري هاي متعدد از ازدواج منصرف شده ام و از حضور در جمع امتناع مي ورزم  حتي چند بار تصميم به خودكشي گرفته ام , لطفا مرا راهنمايي كنيد.
با سلام و ادب
در مورد موضوع مشاوره، نكاتي چند ارائه مي‏گردد. با توجه و دقت و تفكّر در آن‏ها، بي ترديد شخصي موفق و كارآمد خواهد بود؛ همان گونه كه تاكنون به اين مرتبه رسيده‏ايد.
1. شخص موفق آن كسي است كه با وجود مشكلات، اهداف زندگي خود را تعقيب كند و هرگز تسليم ناملايمات نشود. زندگي را از ابتدا به گونه بنيان نهد كه گويا مشكل داشتن لازمه آن است و بايد در كنار مشكلات و نابساماني‏ها زندگي كند؛ آن هم يك زندگي هدفدار وعالي. اگر به محض بروز ناراحتي و بيماري، تسليم شويم، در اين صورت امتياز ما از ديگر موجودات چيست و چه تفاوتي با ديگران خواهيم داشت؟ جايگاه تدبير و تعقّل كجا است؟ اگر هر آنچه مي‏خواهيم فراهم باشد و خود به خود در دسترس ما قرار گيرد و آنچه از آن بيزار هستيم وخلاف طبع ما است در زندگي وجود نداشته باشد؛ پس تدبير و دورانديشي به چه كار آيد؟ و اين عقل در كجا بايد انجام وظيفه كند؟ آيا اين توان را بايد به باد داد؟ به راستي اصلاً براي چه به دانشگاه قدم گذاشته، زحمت تحصيل را بر خود هموار كرده‏ايد؟ اگر قرار است كه همه در پيراحتي باشد، اين همه تلاش و زحمت براي چيست؟ آيا جز به منظور تأمين خواسته‏ها و تحقيق اراده خويش است؛ هر چند كه خود مستلزم تلاش و زحمت باشد. زندگي دنيا، هميشه با بلا و گرفتاري همراه بوده و هست و كسي نيست كه بگويد: من در دنيا به بلا و گرفتاري مبتلانشده‏ام و اكنون تمام خواسته‏هايم بدون تلاش مهيا است! حتي برخوردارترين آدم‏ها، نمي‏توانند خود را از گرفتاري‏ها و بلاياي دنيوي فارغ ببينند. پس حال كه دنيا، همراه با بلا و گرفتاري است، شما چرا خود را باخته و تسليم آن‏ها مي‏كنيد؟ انسان موفّق آن است كه از اين انبوه بلا وگرفتاري خود را رها سازد؛ و گرنه زندگي بدون گرفتاري نخواهد بود. حال كه زندگي خالي از بلا و درد سر نيست، پس ما بايد براي زندگي در كنار بلايا، خود را مهيا سازيم؛ نه آن كه بلاها را كنار بگذاريم. ما بايد از لابه‏لاي بلايا و مجموعه درهم تنيده گرفتاري‏ها، راه خود را باز كنيم وبه سوي هدف حركت كنيم. به بياني تمثيلي گردو جز از درخت سر به فلك كشيده به دست نمي‏آيد و اگر كسي كه گردو مي‏خواهد، بايد سختي صعود از درخت را به تن هموار سازد، در اين دنيا هم زندگي بدون بلا و گرفتاري نيست و كسي كه مي‏خواهد در مزرعه اين دنيا آخرت خودرا آباد سازد، بايد بلاها را زير پا بگذارد.
2. به گمان ما تقدير، گوشه‏اي از بلايا را از دوش شما برداشته و هماي سعادت همراه شما است؛ مثلاً الحمدلله زمينه رشد و تحصيل را برايتان فراهم ساخته است. همين نعمت ورود به دانشگاه كه از آن برخورداريد، آه محروميت هزاران جوان را تا گوش فلك بالا برده است. چهبسيار افرادي كه به رغم تلاش زياد و هزينه‏هاي فراوان، هنوز نتوانسته‏اند وارد دانشگاه شوند و در حسرت ورود به دانشگاه دچار بيماري‏هاي روحي و رواني و سرخوردگي و حتي شكست شده‏اند. پس نعمت‏ها را نبايد فراموش كرد و ناديده گرفت.
آدم‏هاي موفق و سرآمد، هيچ گاه به قسمت خالي يك ليوان آب نگاه نمي‏كنند؛ بلكه به قسمت پر آن توجه دارند. در زندگي نيز نعمت‏ها را سرمايه حركت خود مي‏سازند و با تكيه به آن، به سمت اهداف خود حركت مي‏كنند. اما افراد بي عرضه، و ناتوان، مأيوس و خودباخته نگاهشان به قسمت خالي ليوان است؛ از اين رو خود را فاقد هر نوع توانمندي، ارزش و اقتدار مي‏بيند و در برابر اندك ناملايمات تسليم شده و خود را مي‏بازند. آنان به خواسته بالاها و گرفتاري‏ها تن در داده و خود را در مرحله يأس و نااميدي غرق مي‏كنند. ولي شما كه مي‏توانسته‏ايدتا تحصيلات عالي پيش رويد و از افراد هم سن و سال خود، چندين گام جلو بيفتيد. اي كاش از وضعيت افراد فلجي كه با دندان، قلم را بر روي كاغذ مي‏رانند تا با سواد شوند، آگاهي داشتيد! اي كاش از مبتلايان به بيماري‏هاي حادي ارثي و ژنتيكي كه با كليّه دياليز شده هم چنان ادامهتحصيل مي‏دهند و در پروژه‏هاي بزرگ مسؤوليت پذيرفته‏اند، اطلاع داشتيد و... دراين صورت بهتر مي‏توانستيد قدر سرمايه مادي و معنوي موجود را بدانيد. پس نبايد به اين بهانه‏هاي واهي، صحنه اجتماع، تحصيل و كار را رها كنيد. راستي آيا حركت اجتماع و كار، مشكل شما را حل ّمي‏كند؟ آيا تدبير عاقلانه شما ترك صحنه فعاليت است؟ آيا با ترك ازدواج، مشكلات شما حلّ مي‏شود؟ و... بلاها پس همانند گذشته، عاقلانه رفتار كنيد و به استقبال از مشكلات زندگي برويد.
3. آيا مي‏دانيد انسان موفق كيست؟ آيا مغازه ‏داران و كارمنداني كه پزشك، روحاني و مهندس نشده ‏اند، افرادي نالايق و نا موفق هستند؟!! در جواب گفتني است كه انسان موفق آن است كه از امكانات در اختيار خويش، حداكثر استفاده را بكند و در مسير زندگي ايده‏آل گامبردارد. موفقيت هر شخصي را امكانات، استعداد و توانمندي‏هاي او معين مي‏كند. بي ترديد اگر براي كسي، امكان و استعداد رسيدن به تخصص و فوق تخصص فراهم بود؛ ولي او تنها به تحصيلات ابتدایی قناعت کرد به موفقیت نخواهد رسید.