مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: با زن چشم سبز ازدواج کنم؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
با سلام خسته نباشید

میخواستم بدانم زنا فقط ارتباط جنسی بین دونامحرم است یا استمتاع از قسمتهای بالای بدن زن هم شامل  زنا میشود ودوم اینکه ایا این روایت درست است که از زنان چشم سبز پرهیز کنید.
با سلام و تشکر از حضور شما
در مورد سوال اول شما عرض کنم که زنا آن است که مرد و زن نامحرمی بی آنکه عقد دائم یا موقت بخوانند یا مرد و زنی که با هم محارم هستند با هم از راه جلو یا پشت نزدیکی نمایند و دخول صورت بگیرد؛ یعنی آلت مرد در آلت زن داخل گردد. و دخول هم به مقدار ختننه گاه صورت بگیرد.(1)
لذا در صورتی که دخول صورت نگیرد، زنا محقق نمی شود. (2)
بنابراین دست زدن به بدن دختر نامحرم و دیدن بدن او و استمتاع از قسمت های بالای بدن او هر چند حرام است و از گناهان کبیره می باشد؛ ولی حکم زنا را ندارد و حد زنا جاری نمی شود.
در جواب پرسش دوم هم عرض کنم که چنین روایتی در مورد زنان نداریم و این اشتباهی است که در معنی حدیثی صورت گرفته است.
پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «ایاک و خضراء الدمن قیل: یا رسول­الله(ص) و ما خضراء­الدمن؟ قال: المرءة الحسناء فی منبت السوء؛ بر حذر باشید از آن گلی که در مزبله روئیده گفتند: یا رسول­الله گلی که در مزبله روییده چه گلی است؟ فرمود: زن با جمال که در خانواده­ای پست بزرگ شده است.»(3)
این حدیث،پرهیز دادن از ازدواج با خضراءالدّمن بود. خضراءالدّمن به معنای سبزه‌هایی است که بر مزبله می‌رویند. در ادامه مخاطبان پیامبر که منظورش را درست در نیافته بودند، معنایش را می‌پرسند و ایشان ادامه می‌دهد که: المرأة الحسناء فی منبت سوء. یعنی زن زیبایی که از خاستگاه بدی باشد. به عبارت دیگر ایشان به این نکته توجّه می‌دهد که خانواده و اطرافیان در انتخاب همسر آینده خیلی مهم‌اند و بدون این شروط نباید صرفاً به دلیل زیبایی ظاهری، شریک زندگی را انتخاب کرد. بعضی از نویسندگان بی دقت، خضراء الدّمن را زن چشم‌سبز معنا کرده اند.
و ما در روایت داریم که با زنان چشم‌آبی ازدواج کنید که در آنها برکت است(4) .
منابع:
1. امام خمینی، تحریر الوسیله، جلد2، کتاب الحدود، الادول فی حد الزنا، القول فی الموجب، مسأله 1-3.
2. أنوار الفقاهة، کتاب الحدود و التعزیرات (مکارم)، ص 23
3. کلینی؛ اصول کافی، تهران، دارالکتب الاسلامیه، 1365ش،ج5، ص332 و شیخ صدوق؛ من لا یحضره الفقیه، قم، جامعه مدرسین،ج3، ص391 و ....
4. وسائل الشّیعه، ج20، ص 58
موفق باشید.