مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: زنم با من رابطه جنسی برقرار نمیکند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام و تشکر از زحمات شما
من یه مشکلی دارم که نمیدونم واقعا چکار کنم.
راستش من یک سالی هست که ازدواج کردم  و من و خانمم به هم علاقه مند هستیم اما قضیه اینجاست که زنم هیچ تمایلی به نزدیکی با من نداره و برعکس من علاقه زیادی دارم.حاجی نگید شهوت رانم نه. بالاخره سال اول ازدواجه و طبیعیه که این حس در من باشه.
حالا نمیدونم چکار کنم و بعضی ها میگن خانمت سر مزاجه.نمیدونم شما میتونید کمک کنید؟اصلا راهی هست یا بسوزم و بسازم؟
منتظر پاسختون هستم
التماس دعا
با سلام و عرض ادب
خوب ان شالله زندگی شاد و پر نشاطی داشته باشید و این مشکل هم حل شود.
در جواب این مشکل شما بنده نکاتی رو عرض میکنم که این موارد علت سرد مزاجی در خانم هاست و شما باید این موارد رو به دقت مطالعه کنید و حل کنید تا همسرتون نسبت به مسائل جنسی رغبتشان بیشتر شود:
1. برای زنان کمبود محبت تاثیر مستقیمی در سردی مزاجشون دارد و مردانی که در محبت کردن به همسرانشان کوتاهی می کنند رابطه جنسی خوبی هم ندارند چون زن در این زمینه دچار سردی شده لذا در قرآن ازدواج رو با مودت و رحمت معرفی می کنه و اینکه در روایات توصیه شده حتما به همسرتان بگویید دوستش دارید.
 حضرت علی (ع) می فرمایند:
ازانجام عمل جنسی به طور در جا خوداری کنید .زیرا برای زن نیازهای عاطفی و جسمی هست ، اورادر این زمینه یاری دهید. سپس اقدام به برنامه زناشوئی کنید.
2. كامروا نشدن از همبستري : اکثر مردان متاهل ، باور ندارند كه از آيين همبستري اطلاعات ناقصي دارند. بر اساس اظهارات بانوان معلوم شده كه سبب سرد مزاجي نيمي از آنان همين عامل كامروا نشدن از همبستري است.
3. تاثیر دلهره و اضطراب بر میل جنسی : وجـود دلـهـره (به هر دليل كه باشد) ميل جنسي را در زنان بشدت كاهش مي دهد و چه بسا اين عـامـل درمـردان مانعي براي كاهش ميل جنسي نباشد.
قرآن برای بهره گیری همسران از یکدیگر زمان اختصاصی قایل است ،و در این وقت خصوصی زن و مرد ،می بایستی دیگر افراد خانواده بدون اجازه وارد نشوند ،حتی اطفال ـ برای حفظ بهداشت جنسی کودک ـ نباید بدون اجازه ،در این اوقات خصوصی والدین وارد شود:
اى كسانى كه ایمان آورده ‏اید! بردگان شما، و همچنین كودكانتان كه به حدّ بلوغ نرسیده ‏اند، در سه وقت باید از شما اجازه بگیرند: پیش از نماز صبح، و نیمروز هنگامى كه لباس هاى (معمولى) خود را بیرون مى ‏آورید، و بعد از نماز عشا این سه وقت خصوصى براى شماست امّا بعد از این سه وقت، گناهى بر شما و بر آنان نیست (كه بدون اذن وارد شوند) و بر گرد یكدیگر بگردید. این گونه خداوند آیات را براى شما بیان مى‏ كند، و خداوند دانا و حكیم است! (نور ،۵۸)
لذا زمان نزدیکی مهم می باشد و هر زمانی دیگر ممکن است برای زن ناخوشایند و باعث سرد مزاجی او شود.
4. مورد بعدی خستگی زن است که یا شاغل یا محصل  و یا کار در خانه باعث می شود خستگی زیادی برای او حاصل شود که میل به رابطه جنسی را کم می کند و شما هم باید به همسر خود کمک کنید و شرایط استراحت را برای او فراهم کنید و خواستن رابطه جنسی با او مسلما او را بی میل و سرد مزاج خواهد کرد.
5. برخی از بیماری ‌های زمینه‌ ای که فرد به آن ها مبتلا است، می ‌تواند باعث بروز سرد مزاجی در زنان شود. به همین علت باید به مسایل پزشکی و روانی فرد بیمار توجه کرد.
بیماری‌ هایی مانند افسردگی، اضطراب، بیماری دیابت، بیماری‌ های قلبی عروقی، جراحی‌ های لگنی، سرطان‌ ها، مشکلات غده ی تیروئید، برخی از بیماری ‌های عصبی و... از جمله بیماری‌ هایی هستند که در درمان سرد مزاجی باید به آن ها توجه کرد.
6. همچنین توجه به عوامل دیگر مثل بالا رفتن سن، بارداری، یائسگی و مصرف برخی از داروها که کاهش تمایل جنسی از عوارض آن می ‌تواند باشد، در بروز این عارضه موثر است.
7. سعي در فضايي صميمانه و عاطفي، بينش ايشان را نسبت به فضيلت شوهرداري و حق تمکين مرد، افزايش دهيد. البته بهتر است اين کار توسط يک خانم که رابطه صميمي و محکمي با ايشان دارد، صورت بگيرد. ايشان مي تواند با ايجاد همدلي و در فضايي کاملا دوستانه بينش زن مورد نظر را نسبت به اين مساله اصلاح کند.
8. با توجه به اينکه ايشان روحيه مذهبي دارد استفاده از روايت هايي که در ادامه آمده است مي تواند مفيد باشد.
در روايتي که از امام باقر عليه السلام نقل شده است:
زنى به نزد رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله آمد و عرض كرد: يا رسول اللَّه حقّ مرد بر زوجه‏اش چيست؟ فرمود: آنكه او را فرمان ببرد و از نافرمانيش بپرهيزد و از مال شوهر (بدون رضاى او) چيزى به فقير ندهد، و نيز بدون اجازه او روزه مستحبّى نگيرد، و او را از كاميابى مانع نشود هر چند بر جهاز شترى سوار باشد، و از خانه‏اش بدون رخصت وى خارج نشود كه اگر بدون اجازه از منزل بيرون رفت فرشتگان آسمان و فرشتگان زمين و فرشتگان غضب و رحمت همگى او را لعنت كنند تا به خانه‏اش باز گردد...»
این مقاله در سایت را هم حتما و حتما کامل مطالعه کنید:
بى ميلى جنسى در بانوان از ديدگاه روان شناسى و دين
اگر این موارد را رعایت و عمل کردید ان شالله حل خواد شد و اگر دیدید مشکل برطرف نشد براي درمان اين مساله لازم است که مصاحبه باليني دقيقي از اين خانم صورت گيرد تا بتوان ريشه و علت واقعي سرد مزاجي را تشخيص داد.
موفق باشید.