مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: 3 مورد از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در کیفیت سررسید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
جلد سررسید
جلد سررسید را می‌توان یکی از مهم‌ترین عواملی دانست که باید برای کیفیت بهتر به آن توجه داشته باشید. جلد سررسید را می‌توانید در جنس‌ها، طرح‌ها، و رنگ‌های مختلف سفارش دهید. از جمله جلدهایی که امروزه کاربرد زیادی برای سررسیدهای تبلیغاتی دارند می‌توان به جلدهای چرم طبیعی، چرم مصنوعی، کاغذ چاپی، گالینگور، و ترمو اشاره داشت. به طور قطع استفاده از چرم طبیعی به دلیل مرغوبیت آن قیمت بیش‌تری دارد. از چرم طبیعی معمولاً برای جلد سررسیدهای نفیس استفاده می‌شود. جلدهای گالینگور را در حال حاضر می‌توانید در نوع هلندی و ایرانی یافت کنید. جلدهای ترمو نیز کیفیت بالایی دارند و معمولاً مورد توجه افرادی با سلیقه‌های خاص قرار می‌گیرند. می‌توانید برای سفارش سررسیدهای تبلیغاتی خود از سررسید سلفونی نیز استفاده کنید. این نوع از سررسیدها برای مجموعه‌هایی که می‌خواهند جلد سررسید را با نام خود اختصاصی کنند مناسب خواهد بود.
رایج‌ترین جنس مورد استفاده برای جلد سررسیدها چرم مصنوعی است. چرم مصنوعی نسبت به دیگر موارد هزینه معقول‌تری دارد و از نظر ظاهری نیز چندان تفاوتی با چرم طبیعی ندارد. توجه داشته باشید که برای سفارش سررسید اختصاصی خود می‌توانید از جلدهای آماده تولیدی چین نیز استفاده کنید که هزینه‌ای پایین‌تر از جلدهای تولید داخل دارند؛ اما از نظر کیفیت در رتبه پایین‌تری هستند و اگر می‌خواهید از جلدهای آماده چینی استفاده کنید باید ریسک استفاده از آن‌ها را نیز بپذیرید. در سال‌های اخیر شرکت‌های تولیدکننده چرم مصنوعی در داخل کشور به سطح مطلوبی در تولید محصولات مختلف دست پیدا کرده‌اند. محصولات تولیدی این شرکت‌ها از نظر تنوع و کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است. البته توجه داشته باشید که نوسان قیمت‌ اجناس می‌تواند بر قیمت چرم نیز تاثیرگذار باشد.
کاغذ داخلی سررسید
از دیگر عوامل تاثیرگذار در کیفیت سررسیدهای تبلیغاتی کاغذ استفاده شده در آن‌ها است. در حال حاضر معمولاً برای تولید سررسید از کاغذ تحریر 70 گرم استفاده می‌شود؛ اما تولیدکنندگان گاهی به دلیل درخواست مشتریان از کاغذهای دیگر مانند کاغذ گلاسه و یا کاغذهایی با گرماژ بالاتر استفاده می‌کنند. امروزه در ایران برای طراحی و چاپ سررسیدهای تبلیغاتی از دو رنگ کاغذ سفید و کرم استفاده می‌شود. قیمت کاغذ را می‌توان اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی سررسید دانست. همانطور که می‌دانید قیمت کاغذ نیز در سال‌های اخیر نوسانات زیادی داشته است که از دلایل آن می‌توان به افزایش قیمت ارز، احتکار، تحریم‌ها، و همچنین برداشته شدن ارز دولتی برای واردات کاغذ اشاره داشت. بهتر است در انتخاب نوع کاغذ سررسیدهای تبلیغاتی خود از بهترین کیفیت استفاده کنید؛ زیرا کیفیت کاغذ تاثیر زیادی بر چاپ و وضوح رنگ‌ها خواهد داشت. 
توجه داشته باشید که معمولاً در روزهای پایانی سال به دلیل افزایش تقاضا برای ارز مسافرتی، قیمت ارز و در نتیجه‌ی آن قیمت کاغذ نیز افزایش پیدا می‌کند. معمولاً تجربه نشان داده است که مجموعه‌هایی که زودتر از نزدیک شدن به روزهای پایانی سال سفارشات خود را ثبت کرده‌اند از نظر مالی سود بیش‌تری داشته‌اند. علاوه بر موارد گفته شده برند کاغذ نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده آن داشته باشد. کیفیت کاغذها معمولاً بر اساس کیفیت چاپ سنجیده می‌شود. در حال حاضر از جمله برندهای مورد استفاده کاغذ در ایران برندهای مربوط به کشورهای هند، چین، کره، و اندونزی هستند. از میان برندهای معتبر و محبوب کاغذ می‌توان به برندهای آپریل، کاجی، چمینگ، و همینطور هایبرایت اشاره داشت.
طراحی سررسید
یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در کیفیت سررسید طراحی آن است. برای آنکه بتوانید سررسیدی زیبا و ویژه داشته باشید باید ظاهر صفحات و جلد آن را به طور ویژه و اختصاصی طراحی کنید. در این مسیر می‌توانید از کمک طراحان گرافیک خبره نیز استفاده کنید. نکاتی مانند نحوه چیدمان مطالب در صفحات، نحوه و مکان نوشتن اعداد و نوشته‌ها، فونت‌های استفاده شده، و همچنین فواصل و رنگ‌بندی‌ها می‌توانند بر کیفیت نهایی کار تاثیر به سزایی داشته باشند. البته در بسیاری از موارد ارزیابی زیبایی طراحی نهایی به سلیقه و دیدگاه سفارش‌دهنده بستگی خواهد داشت. اما بهتر است به هنگام انتخاب تولیدکننده مورد نظر به میزان دقت وی به عناصر زیبایی شناختی نیز توجه داشته باشید.
طراحی سررسیدهای تبلیغاتی باید بر اساس مدل آن‌ها انجام شود. در هر یک از انواع سررسیدهای تبلیغاتی استانداردهای متفاوتی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. به طور مثال در طراحی انواع سررسیدهای روزانه باید فضای بیش‌تری برای نوشتن در اختیار فرد قرار داده شود. علاوه بر این اگر قصد دارید از سررسیدهایی با جلد سلفونی و یا لت گلاسه استفاده کنید، بهتر است به تولید‌کننده‌ای مراجعه کنید که بتواند شما را در طراحی سررسید یاری کند.
سررسید1400
Atamalek (21) Atamalek (21) Atamalek (21) Atamalek (21) Atamalek (21) Atamalek (21)