مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: Session Border Controller چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تکنولوژی VoIP امکانات و قابلیت های زیادی را فراهم کرده است؛ اما برقراری "امنیت" جزئی از آن ها بشمار نمی رود. از این رو مقابله و پیشگیری از آسیب پذیری شبکه های VoIP، یکی از مباحث چالش برانگیز برای کاربران این حوزه تلقی می گردد.
SBC چکاوک به منظور برقراری سطح قابل توجهی از امنیت در شبکه های VoIP، راهکار اصلی این چالش محسوب می شود. این در حالی است که علاوه بر امنیت، امکانات و ابزارهای دیگری نیز توسط این دستگاه ها، در دسترس قرار خواهند گرفت.
SBC چکاوک المانی است که منحصرا به شبکه های VoIP اختصاص دارد و این که هر مکالمه یا "Session" چگونه شروع می شود، چگونه ادامه می یابد و چگونه ختم می شود، را در لبه ی ورودی شبکه "Border"، کنترل می‌کند.
 
SBC چکاوک مانند یک روتر، میان سرویس دهنده (یک سیستم تلفنی IP-PBX، یک سیستم UC و یا ITSP) و دریافت کنندگان سرویس (کاربران و یا سیستم های دیگر) قرار می گیرد و از این طریق تنها تماس های مجاز، میان دو شبکه ی مورد اعتماد (داخلی) و شبکه ی غیر قابل اعتماد (خارجی)، برقرار خواهند شد. از این طریق توپولوژی و معماری شبکه VoIP که در پشت این المان قرار گرفته اند، از دید همگان مخفی خواهد ماند.
SBC چکاوک بهترین راه حل برای امن سازی ارتباطات مبتنی بر VoIP به شمار می رود که علاوه بر واسط گرافیکی تحت وب، مانیتورینگ آنلاین و مسیریابی پیشرفته تماس های به صورت XML امکاناتی به شرح زیر را ارائه می کند:
 
·       مدیریت ترانک های SIP
·       رفع مشکلات NAT Traversal
·       تشخیص حملات اسکن SIP Registration
·       سیستم تشخیص نفوذ
·       شناسایی و محافظت برابر حملات DOS/DDOS
·       محدود سازی میزان درخواست های SIP
·       پنهان سازی توپولوژی
·       امنیت تماس با استفاده از TLS/SRTP
·       پشتیبانی از IPSec
·       پشتیبانی از Radius CDR & Authentication
·       RTP Transcoding به صورت کامل با امکان افزودن DSP جداگانه
 
SBC چکاوک برای یکپارچه سازی
گسترش سیستم های تلفنی و بهره مندی از تکنولوژی های مختلف در ارتباطات، باعث شده است تا یکپارچه سازی این راه حل ها، از مهم ترین نیازمندی های هر سازمان تلقی گردد. بسیاری از سازمان ها، سیستم تلفنی IP-PBX را به همراه تجهیزات آنالوگ و یا دیجیتال VoIP برای ارتباط با شبکه مخابرات، مورد استفاده قرار می دهند؛ این در صورتی است که اگر نیاز به راه اندازی سیستم های UC همچون ماکروسافت Lync پدید آید، یکپارچه کردن این راه حل ها، به دلایل گوناگون همچون ناسازگاری پروتکل های انتقال و یا کدک ها، پیچیده خواهد بود.
 
یکی دیگر از قابلیت هایی که SBC چکاوک فراهم می کند، یکپارچه کردن کلیه سیستم های مرتبط به شبکه VoIP می باشد. از طریق این المان در شبکه VoIP، می توان تجهیزات مختلف همچون گیت وی ها، IP-PBX و سیستم UC را به هم متصل کرده و یک سیستم واحد از دید کاربر، ایجاد کرد. به عبارت بهتر، SBC چکاوک با قابلیت تعریف ترانک های مختلف، مسیریابی، پشتیبانی از پروتکل های مختلف انتقال همچون UDP ،TCP و TLS، و تبدیل کدک های متفاوت به هم، برقراری ارتباط میان تمامی اجزای شبکه VoIP را به بهترین نحو فراهم می کند.