مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: مچ‌بند جدید شیائومی را بشناسید Xiaomi Mi Band 6
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
شیائومی در مراسم Mega Launch از جدیدترین مچ بند تناسب اندام خود با نام Xiaomi Mi Band 6 رونمایی کرد. مچ بند شیائومی می بند 6 از نظر ظاهری شبیه سری قبلی یعنی می بند 5 است اما از نظر سخت افزار و امکانات، کاملا متفاوت و پیشرفته تر از نسل قبلی عمل می کند. در ادامه به بررسی مچ بند هوشمند Mi Band 6 شیائومی به طور کامل می پردازیم.
طراحی و مشخصات ظاهری شیائومی Mi Band 6
مشخصات ظاهری شیائومی Mi Band 6
در طراحی ظاهری این مچ بند شیائومی، بهره مندی از نمایشگر بزرگتر اولین ویژگی ارتقا یافته در این محصول است. اندازه صفحه نمایش این مچ بند 1.56 اینچ از نوع AMOLED است. این نمایشگر تقریباً تا لبه ی بدنه گسترش یافته و ردیاب تناسب اندام را بسیار مدرن تر نشان می دهد. طبق گفته شیائومی ، می بند 6 می تواند 50٪ فضای بیشتری نسبت به نمایشگر 1.1 اینچی Mi Band 5 ارائه دهد. همچنین شما حق انتخاب 60 حالت مختلف برای شخصی سازی نمایشگر را دارید. شیائومی برای محافظت بیشتر نمایشگر در برابر خراش و آسیب دیدگی ، صفحه نمایش را از شیشه ی حرارت دیده با روکش ضد جذب اثر انگشت ساخته است. این مچ بند از یک ماژول ردیاب کوچک ساخته شده است که در یک بند سیلیکونی نازک قرار می گیرد. بند سیلیکونی این مچ بند نرم و قابل انعطاف بوده و همچنین بندهای نسل جدید با بندهای Mi Band 5 سازگار است (و بالعکس). بنابراین ، دارندگان Mi Band 5 در صورت ارتقا به نسل جدید می توانند از بندهای موجود خود نیز استفاده کنند. متأسفانه ، هیچ حسگری برای سنجش نورمحیط وجود ندارد. بنابراین صفحه نمایش حتی هنگام مشاهده آن در فضای باز و زیر نور مستقیم خورشید به میزان زیادی روشن می شود. با این وجود ، اگر در حال جابجایی بین محیط های تاریک و روشن هستید ، ممکن است نیاز باشد به طور دستی روشنایی صفحه را تنظیم کنید.
بررسی شیائومی Mi Band 6
شیائومی Mi Band 6 و ردیابی فعالیت ها 

در حالی که می بند 5 تعداد 11 فعالیت ورزشی را پایش می کند، شیائومی برای نسل جدید تعداد حالت ها برای ردیابی فعالیت ها را از دوبرابر بیشتر کرده است که این تعداد به 30 حالت می رسد. این فعالیت های اضافه شامل حرکات کششی ، کیک بوکسینگ ، زومبا ، بدمینتون و سایر موارد است. همچنین یک حالت جدید برای تشخیص خودکار در Mi Band 6 برای شش فعالیت دویدن ، پیاده روی ، تردمیل ، دوچرخه سواری ، روئینگ و حرکت بیضوی وجود دارد. برای سایر فعالیت ها ، باید آن را در دستگاه انتخاب کرده و تنظیمات دستی را بزنید. با این ویژگی جدید ، گروه تناسب اندام می تواند به طور خودکار تشخیص دهد که آیا شما هر یک از فعالیت های ذکر شده را انجام می دهید یا خیر و حتی می توانید بدون نیاز به مداخله دستی نظارت بر آن ها را به عهده بگیرید.
پیگیری سلامتی و تناسب اندام Xiaomi Mi Band 6 
Mi Band 6 تمام فعالیت های شما شامل کالری سوخته شده، مسافت پیموده شده، ضربان قلب و خواب شما را در طول روز ردیابی می کند. در این مچ بند ردیابی مرحله ای و سوزاندن کالری هر دو مطابق با آنچه مچ بند های قابل مقایسه Fitbit و Garmin گزارش کرده اند مطابقت داشته است. Xiaomi همچنین نظارت بر خواب را در نسل جدید بهبود بخشیده است. Xiaomi Mi Band 6 می تواند مدت زمان خواب ، مراحل (سبک ، عمیق و REM) ، کیفیت تنفس خواب و چرت های شما را در طول روز کنترل کند. اکنون به لطف حسگر اکسیژن موجود در خون SpO2 که یک معیار مهم برای ردیابی تناسب اندام است، می تواند به کیفیت تنفس خواب کاربران دسترسی پیدا کند. این حسگر همچنین مراحل مختلف خواب را تشخیص می دهد و ادعا می کند اطلاعات مفیدی در مورد کیفیت و مدت زمان خواب در دسترس کاربران قرار می دهد.
نکته قابل توجه اینکه حسگر اندازه گیری سطح اکسیژن خون در شب کار نمی کند. بنابراین توجه کنید شیائومی در مطالب مطبوعاتی خود توضیح می دهد که اطلاعات حاصل از حسگر SpO2 نباید برای اهداف پزشکی مورد استفاده قرار گیرد یا به آن ها اعتماد کرد. همه داده ها و ردیابی ها باید فقط برای مراجعه شخصی استفاده شود. البته ، شما با حسگر PPG می توانید 24 ساعته در هر روز هفته، به اطلاعات ضربان قلب خود دسترسی داشته باشید. Mi Band 6 اطلاعات ضربان قلب در حالت استراحت را با فاصله 30 ، 10 ، 5 یا 1 دقیقه گزارش می دهد. مانیتورینگ در هر 30 دقیقه بهترین عملکرد برای ماندگاری بیشتر باتری خواهد بود. این حسگرهمان سنسوری است که در مچ بندهای Amazfit و همچنین مدل های قبلی Mi Band نیز استفاده شده است. علاوه بر این حالت جدیدی در دستگاه وجود دارد که برای تشخیص میزان استرس در طول روز به حسگر ضربان قلب متکی است. مچ بند شیائومی می بند 6 همانند مدل قبلی خود می تواند در صورت افزایش ضربان قلب شما در طی دوره های بی تحرکی بیش از حد مجاز ، به شما هشدار دهد.
سلامت زنان و سیستم امتیازدهی PAI می بند 6
درست مثل می بند 5 ،می بند 6 نیز ردیابی چرخه قاعدگی را ارائه می دهد. این ویژگی می تواند به تعیین تاریخ چرخه و همچنین ایجاد جدول زمانی برای باروری به بانوان کمک کند. برای استفاده ابتدا باید این ویژگی را فعال کنید سپس می توانید تقویم نمای ماه را در برنامه Xiaomi Wear مشاهده کنید که چرخه و پنجره های تخمک گذاری و باروری تخمین زده شده شما را نشان می دهد.
ویژگی PAI یا (هوش فعالیت شخصی) Personal Activity Intelligence نیز باعث کسب اطلاعات بهتر از سلامت قلب می شود. با این ویژگی به شما نمره PAI داده می شود و هر فعالیتی که در طول روز انجام دهید به آن امتیاز اضافه می شود. تمرینات با شدت بالاتر که ضربان قلب شما را بالا نگه می دارد ، بیشترین امتیاز را به نمره PAI شما اضافه می کند. هدف این است که نمره خود را تقریبا 100 نگه دارید تا آمادگی قلبی تنفسی شما بهبود یابد.
سلامت زنان و سیستم امتیازدهی PAI می بند 6
دوام باتری ، مقاومت در برابر آب و قابلیت اتصال

در می بند 6 یک باتری 125 میلی آمپری قرار دارد که با استفاده از یک شارژر مغناطیسی شارژ می شود. طبق ادعای شیائومی این باتری می تواند بیش از 14 روز مچ بند را با یک بار شارژ روشن نگه دارد. این مچ بند هوشمند شیائومی همچنین دارای گواهی 5ATM است ، به این معنی که می تواند تا عمق 50 متری در آب به مدت 10 دقیقه مقاومت کند. استفاده زیاد از امکانات  مچ بند می تواند به سرعت باتری را خالی کند. روشن بودن ویژگی های کیفیت تنفس ، نظارت بر استرس در تمام روز یا افزایش دفعات خواندن ضربان قلب در حالت استراحت روی عمر باتری تأثیر می گذارد و استفاده "عادی" محسوب نمی شود. به این منظور تمام ویژگی ها را روشن کردیم تا عمر باتری را بسنجیم. واقع بینانه بگویم اگر بخواهید از همه ویژگی های جدید استفاده کنید ، می توانید بیش از یک هفته روی شارژدهی باتری آن حساب کنید.
NFC و قابلیت های نرم افزاری

اگر در چین زندگی می کنید ، شیائومی دو مدل یکی نسخه NFC و دستیار صوتی ، و دیگری بدون این امکانات به فروش می رساند. نسخه جهانی نیز NFC یا دستیار صوتی ندارد. Xiaomi Mi Band 6 ویژگی های ساعت هوشمند اساسی و چند ویژگی کوچکتر را ارائه می دهد که معمولاً در سایر ردیاب های تناسب اندام یافت نمی شوند. می بند 6 می تواند اعلان های تلفن هوشمند شما را برای هر برنامه به شما نشان دهد. تمامی اعلان ها قابل اجرا نیستند و خواندن آنها در صفحه نمایش با این اندازه به راحتی آسان نیست. بنابراین شما فقط می توانید به متن ورودی نگاهی بیندازید و سپس برای دیدن متن کامل پیام باید از تلفن خود استفاده کنید. اگرقصد دارید متن پیام ها را به طور کامل مشاهده کنید بهتر است به فکر خرید ساعت هوشمند تمام عیار باشید. همچنین این مچ بند دارای چند برنامه اساسی داخلی مانند زنگ ساعت ، کرونومتر ، تایمر ، ثبت وقایع ، برنامه "دستگاه من را پیدا کن" و یک برنامه کنترل دوربین است. همچنین می توانید موسیقی تلفن هوشمند خود را از می بند 6 کنترل کنید.
قیمت و در دسترس بودن مچ بند شیائومی Mi Band 6

همانطور که انتظار می رفت ، Xiaomi Mi Band 6 با قیمت مناسب 229 یوان (35 دلار) در چین و 279 یوان (43 دلار) برای نسخه NFC عرضه می شود. هم اکنون با قیمت 44.99 یورو (52.99 دلار) در سطح جهانی راه اندازی می شود. این دستگاه به رنگهای مختلف سیاه ، نارنجی ، زرد ، زیتونی ، عاجی و آبی برای عرضه در بازار ارائه می شود. ما همچنین انتظار داریم این مچ بند زودتر وارد بازار ایران شود، اما فعلاً هیچ صحبتی در این باره نشده است. شیائومی Mi Band را به طور رسمی در ایالات متحده عرضه نمی کند ، اما نسخه جهانی آن معمولاً از طریق فروشندگان شخص ثالث در این کشور در دسترس است. این شرکت در مورد کشورهایی که می بند 6 در آن موجود خواهد بود سکوت می کند. بر اساس در دسترس بودن Mi Band 5 ، می توانیم فرض کنیم Mi Band 6 در موعد بعدی به بیشتر نقاط جهان و احتمالاً ایران خواهد آمد.
نقاط قوت:
• قیمت مناسب
• ماندگاری خوب باتری
• نمایشگر بزرگتر 
• پیگیری بسیاری از فعالیت های ورزشی
•  خواندن دقیق ضربان قلب در حالت استراحت
نقاط ضعف:
• احتمال خاموش شدن ردیاب خواب
• نبود نسخه NFC در خارج از چین
• نداشتن حسگر سنجش نور محیط



منبع
https://edbazar.com/electronic/Pages/New...-Mi-Band-6