مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: نکاتی عجیب و غریب در هواپیما که کمتر کسی از آنها اطلاع دارد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خرید بلیط هواپیما به دلیل وجود امکانات بی نظیر در این وسیله نقلیه غول پیکر نسبت به گذشته بیشتر شده است. وجود برخی از نکات در گوشی می تواند اشتیاق بیشتری در شما برای خرید بلیط هواپیما در سفرهای پیش رو ایجاد کند. در این مطلب با سایت تیک بان همراه باشید تا نکاتی عجیب را درباره هواپیما بدانید که کمتر کسی از انها اطلاع دارد.هواپیماها به گونه ای طراحی شده اند که در مقابل رعد و برق مقاوم باشند کسانی که با تهیه بلیط هواپیما به مسافرت می پردازند به خوبی بر این امر واقفند که هواپیما به طور مداوم با صاعقه ملاقات خواهد داشت. مهندسی هواپیما به گونه ای است که رعد و برق تخلیه می کند.

“صاعِقه، آذَرَخَش یا تُندَر پدیده‌ای طبیعی بر اثر برخورد ابرهای دارای بارهای ناهم نام، واکنش‌های الکتریکی شدیدی به صورت نور تولید می‌گردد که با صدای شدیدی به نام رعد همراه است. در اثر برخورد ذرات آب یک جبهه هوای گرم به ذرات یخ یک جبهه هوای سرد، الکتریسته ساکن بوجود می‌آید که نسبت به زمین دارای بارالکتریکی منفی بوده و در صورتی که فاصله منبع جریان الکتریکی نسبتا ً‌نزدیک به سطح زمین باشد، صاعقه بروز می‌کند.” (منبع)

از ابتدای اختراع هواپیما تا به امروز هیچ هواپیمایی بر اثر برخورد با هواپیما سقوط نکرده است. خیالتان از این بابت راحت باشد.

هیچ صندلی ایمنی در سفرهای هوایی وجود دارد

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، هیچ صندلی ایمنی در سفرهای هوایی وجود دارد. مجله تایم در همین رابطه صندلی های هواپیما را در حادثه های مختلف مورد بررسی قرار داده است. طبق این بررسی قسمت انتهایی هواپیما کمترین آسیب را به خود دیده است. با این حال میزان صدمات در قسمت های جلو میانی با قسمت های عقب تفاوت چشمگیری ندارد.

تخت های مخفی برای خدمه

برخی از هواپیماها که پروازهای طولانی مدت را پوشش می دهند برای رفاه حال بیشتر خدمه خود برای آنها تختهای مخفی در نظر گرفته اند. نمونه ای از این نوع هواپیما را می توانید در بوئینگ ۷۷۷ و دریم لاینر ۷۸۷ ببینید. این تخت ها دارای سقفی کوتاه، یک سرویس بهداشتی می باشد.

دلیل کم کردن نور توسط خدمه در هنگام فرود

اگر با تهیه بلیط هواپیما به سفر پرداخته اید، دیده اید که وقتی هواپیما در شب فرود می آید خدمه کابین نورهای داخلی را کم می کنند. برای بسیاری از متقاضیان سوال است که چرا خدمه این کار را انجام می دهند؟ این کار باعث عادت کردن چشمهای مسافران به تاریکی است. شاید در هنگام فرود حوادثی رخ دهد که موجب قطع ناگهانی برق در هواپیما شود. این قطع شدن روشنایی باعث رعب و وحشت در بین مسافران خواهد شد. این امر می تواند از استرس مسافران در این مواقع جلوگیری کند.

هواپیما با یک موتور پرواز می کند

شاید پرواز هواپیما با یک موتور برای بسیاری از ما ترسناک باشد. اما این امر اصلا ترس ندارد. بسیاری از هواپیماها می توانند با یک موتور نیز پرواز کنند. بس در هنگام خرید بلیط هواپیما از این که یک موتور این وسیله نقلیه غول پیکر از کار بیفتد، نگران نباشید. هواپیما می تواند ۳۳۰ دقیقه فقط با یک موتور پرواز کند.

دلیل وجود زیرسیگاری در دستشویی های هواپیما چیست؟

کشیدن سیگار در بسیاری از پروازها ممنوع می باشد. اما در گذشته ای نه چندان دور این امر ممنوعیتی در پروازهای هوایی نداشته است. وجود جای سیگاری در دستشویی های هواپیما به این دلیل است که مسافرانی که مایل به کشیدن سیگار بودند، به دستشویی رفته تا دود ان سایر مسافران را اذیت نکند.

سوراخ کوچک روی پنجره هواپیما برای چیست؟

این سوراخ برای تنظیم فشار داخل کابین قرار داده شده است. این سوراخ ها باعث می شود تا در هنگام بروز مشکل برای شیشه بیرونی، شیشه درونی دچار مشکل نشود.

چرا غذاهای هواپیماها بد مزه است؟

غذاهای داخل هواپیماها معمولا دارای کیفیت خوبی نیستند. جالب است بدانید این موضوع اصلا به کیفیت غذا مربوط نمی باشد. فضای داخل کابین هواپیما بر طعم غذاها و نوشیدنی ها تاثیر منفی خواهد گذاشت. غذاهای شیرین در سفرهای هوایی شیرینی کمتری دارند و اگر غذای مسافران نمکی باشد، شورتر به نظر می رسد. آب گوجه در این مواقع می تواند کارساز باشد.

دلیل وجود رگهای سفید در آسمان چیست؟

موتور هواپیما بخار آب را به عنوان بخشی از فرایند چگالش در آسمان پخش می کند. وقتی بخار آب داغ از اگزوز هواپیما خارج می شود و به فضایی سرد برخورد می کند، ردهای سفیذ به وجود می آید.

چرا درب سرویس بهداشتی هواپیما کامل قفل نمی شود؟

این کار برای دسترسی راحت تر مهمانداران در مواقع اضطراری است. این کار باعث شده، به مسافرانی که دچار بیماری هایی می شوند، کمترین آسیب وارد شود.

بیشتر بدانید

برخی از سایت ها علاوه بر اطلاعات کامل درباره سفر بلیط هواپیما، بلیط قطار و بلیط اتوبوس را ارائه می دهند. انتخاب سایتی مناسب و ایمن برای خرید بلیط هواپیما قبل از سفرهای کاری می تواند شیرینی سفر را چندین برابر کند.

سایت تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جز سایت های معتبر در زمینه بلیط هواپیما و رزرو هتل هستند.برای اینکه بتوانید خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را بدون دردسر و ارزان و مقرون به صرف انجام دهید، ما به شما سایت تیک بان را پیشنهاد می نماییم. تیک بان با بیش از ۹۰۰ ایرلاین در ایران و اقصی نقاط جهان همکاری کرده و دارای گواهینامه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA)، گواهینامه انجمن تورگردانان ایران و نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک می باشد. کافی است، کلمه tikban را جستجو کنید و بعد از گذراندن چند مرحله ساده بلیط هواپیما خود را خریداری نمایید. منبع : میرملاس