مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: صداقت اجباری اپلیکیشن‌های اندرویدی با کاربران
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
گوگل بخش ایمنی جدیدی را در فروشگاه اپلیکیشن پلی استور ایجاد می کند که به کاربران تلفن هوشمند اندرویدی اجازه می دهد مشاهده کنند طراحان برنامه که کار ساخت برنامه برای اندروید را بر عهده دارند چه اطلاعاتی را درباره آنها جمع آوری کرده و به اشتراک می گذارند.

 [تصویر:  af537912c52032583a56cec97e735a747f10.png]
گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد طراحان اپلیکیشن اندروید تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ فرصت دارند این اطلاعات را اعلام کنند. کاربران بخش ایمنی را از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ در پلی استور گوگل مشاهده خواهند کرد و علاوه بر این که مشاهده می کنند طراحان برنامه چه اطلاعاتی را درباره آنها جمع آوری می کنند، به اطلاعات حریم خصوصی و امنیتی بیشتری دسترسی پیدا می کنند.


اجبار گوگل برای شفافیت طراحان درباره جمع آوری اطلاعات کاربران، منعکس کننده تصمیم سال ۲۰۲۰ اپل برای وادار کردن طراحان اپلیکیشن به افشای اطلاعاتی است که درباره کاربران جمع آوری کرده و استفاده می کنند. نسخه ۱۴.۵ iOS که جدیدترین آپدیت نرم افزار موبایل اپل است، شامل ویژگی "شفافیت ردیابی اپلیکیشن" است که کاربران را ملزم می کند موافقت یا مخالفت خود را با ردیابی شدن توسط اپلیکیشنها برای تبلیغات شخصی سازی شده، اعلام کنند. طراحان انتظار دارند درآمدشان را با این تغییرات از دست بدهند زیرا اکثر مصرف کنندگان با جمع آوری اطلاعات شخصی شان موافقت نخواهند کرد.


گوگل که به درآمد تبلیغاتی متکی است، رویکرد سنجیده تری را در پیش گرفته است. این غول اینترنتی این موضوع را سبک و سنگین کرده که چگونه می تواند جمع آوری اطلاعات و ردگیری بین اپلیکیشنها در سیستم عامل اندروید را به نحوی محدود کند که به اندازه راهکار اپل سخت گیرانه نباشد.


بر اساس گزارش بلومبرگ، بخش ایمنی گوگل پلی به کاربران مواردی مانند رمزنگاری شدن اطلاعات توسط یک اپلیکیشن، دنبال کردن سیاستهای گوگل برای خانواده و کاربران توسط اپلیکیشن و این که کاربران حق انتخاب در اشتراک گذاری اطلاعات را دارند و همچنین این مسئله که در صورت حذف یک برنامه می توانند برای حذف اطلاعات درخواست کنند را اعلام می کند.
احتمالا گوگل می خواد خودش یکه تاز این عرصه باشه
هر چی باشه اندروید متعلق به گوگل هست و تو زمینه تبلیغات ید طولایی داره و میتونه تبلیغات خودش رو هوشمند کنه و بدست اهلش برسونه

و دست رقبا رو تو جمع کردن اطلاعات مشتری کوتاه کنه
گوگل بارها کارهایی کرده که متهم به انحصارطلبی شده