مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: جذب دانشجویان تازه وارد به بسیج دانشجویی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
* مقدمه از لزوم انجام فعالیت:
به دلیل دلسرد شدن اعضای تشکل جهت فعالیت در ایام کرونا قصد داشتیم تا با شرکت در این کارگاه جدب ورودی ها هم تلنگری به اعضای تشکل وارد شود و هم از تجربیات دیگران در فعالیت در ایام استفاده کنیم.

*جزئیات فعالیت:
الف) کانال‌های غیر رسمی تشکل:
ایجاد و یا تقویت کانال‌های غیر رسمی تشکل در بستر پیام رسان تلگرام (که بر اساس جامعه آماری دانشجویان انتخاب شده) ، جهت ارتباط با دانشجویان.
محتوای تولید و یا منتشر شده در این کانال‌ها بیشتر شامل:اخبار داشگاه،مطالب انگیزشی،لغات زبان،خاطرات خوابگاه(و رای گیری در همان کانال و اعطای جایزه) است .
جذب مخاطب این کانال‌ها ابتدا با ارسال پیامک به ورودی های جدید و بعد با بهبود کیفیت محتوا صورت گرفت که باعث افزایش 50% مخاطبین کانال شد.
ب) کارگاه‌های جریان شناسی سیاسی مقدماتی :
این کارگاه جهت ورود به فضای انتخاباتی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان این کارگاه ها توسط پوستر منتشر شده در کانال ها و پیج های مرتبط با تشکل مطلع می‌شوند،همچنین با همکاری ناحیه از دانشجویان دانشگاه‌های دیگر نیز در این کارگاه مشارکت می‌کنند.
*نقاط ضعف:
اثر گذاری به صورت مقطعی بوده و نیاز به ادامه در زمینه های دیگر از جمله رسانه هست. بیشتر شرکت کنندگان در وبینار اعضای شورای حوزه و پایگاه بودند.
مشکلات اجرا :
الف) نبود نیروی تخصصی در اغلب زمینه‌ها به طوری که در بعضی زمینه‌ها فقط یک یا دو نفر بودند که بعد از مدتی خسته شدند و نقششان یا کمرنگ شده یا رفته اند. البته گروهی زده شده که افرادی که علاقه دارند گزینش شده و آموزش داده می‌شود.
ب)جمع نشدن و ندیدن اعضا تشکل، سبب کم انگیزگی اعضا و یا انجام کار به صورت مقطعی می‌شود.