مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: پانل‌های سقفی چند نوع دارند؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
انواع پانل‌های سقفی به طور کلی به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  1. ساندویچ پانل های شادولاین

  2. ساندویچ پانل طرح آردواز
تعداد لایه‌ها، جنس مواد بکار گرفته شده در ساخت ساندویچ پانل، و ضخامت ورق‌های ساندویچ پانل در انتخاب مناسب‌ترین نوع پانل ساندویچی سقفی تاثیرگذار است. نحوه تولید ساندویچ پانل‌ها به این صورت است که ورق رویه را از نوع ورق ذوزنقه‌ای با تعداد گام‌های مشخص و ورق زیرین این پانل‌ها را از نوع صاف یا شیاردار انتخاب می‌کنند. 
اجرای انواع ساندویچ پانل سقفی که هدف اصلی استفاده از آن‌ها عایق سازی سازه است، در سازه‌های مختلف و با کاربری‌های متفاوت امکان پذیر است.
مناسب‌ترین نوع پانل ساندویچی سقفی برای هر سازه، متناسب با نوع کاربری سازه، شرایط آب و هوایی، میزان وزنی که سقف سازه باید تحمل کند و میزان اهمیت عایق بودن سازه مورد نظر انتخاب می‌شود. ساندویچ پانل‌های سقفی به صورت سه گام و پنج گام تولید می‌شوند.
ساندویچ پانل سقفی شادولاین
استفاده از ورق‌های شادولاین برای تولید ساندویچ پانل‌ها مزایای زیادی به همراه دارد. Shadow Line را می‌توان یکی از زیباترین طرح‌های موج دار ورق شیروانی دانست. قیمت ورق‌های شادولاین نسبت به ورق‌های کرکره‌ای گالوانیزه بیشتر است از همین‌رو تعرفه ساندویچ پانل سقفی شادولاین نیز نسبت به دیگر انواع ساندویچ پانل سقفی بالاتر است. استفاده از این ساندویچ پنل‌ها سازه‌ها را از حالت سنتی خارج کرده و نمای مدرن‌تری به ساختمان‌ها می‌دهد.
پانل سقفی پیچ مخفی
از دیگر انواع ساندویچ پانل‌های سقفی پانل‌های پیچ مخفی هستند. استفاده از این پانل‌ها به جلوه زیباتر سازه‌ کمک می‌کند چراکه به دلیل نحوه قرارگیری پانل‌ها بر روی هم، پیچ‌هایی که برای نصب ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می‌گیرند مخفی می‌شوند. تفاوت این نوع ساندویچ پانل با دیگر پانل‌های سقفی در فرم لبه‌های پانل، عرض مفید و ضخامت آن‌ها است.
برای نصب این پانل‌های سقفی ابتدا یکی از پانل‌ها بر روی اسکلت سازه پیچ می‌شود سپس با قرار دادن اورلپ پانل بعدی بر روی پیچ پانل قبلی، پیچ‌ها پوشانده می‌شوند. این شیوه تولید و نصب ساندویچ پانل‌های سقفی علاوه بر زیباتر جلوه دادن نمای سازه، مقاومت سقف را نیز افزایش می‌دهد. اغلب ساندویچ پانل‌های پیچ مخفی سقفی با ورق‌های گالوانیزه، آلومینیوم و آلوزینک ساخته می‌شوند.

آریا بارون