مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: درمان فیستول مقعدی بدون جراحی یا عمل فیستول با لیزر چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
قبل از بررسی [b]راههای درمان فیستول مقعدی[/b] می خواهیم شما را با این بیماری آشنا کنیم. فیستول مسیری غیرطبیعی است که به شکل یک لوله توخالی دو عضو از بدن را به هم متصل میکند. در نوع مقعدی این بیماری، این مسیر یا لوله قسمتی از روده را به پوست اطراف مقعد متصل می کند.
این مسیر یا لوله در اثر عفونت درمان نشده ایجاد شده و معمولاً مملو از چرک و عفونت است. به گونه ای که التهاب اطراف مقعد و خروج ترشحات چرکی مهمترین نشانه این بیماری است. البته درد و خارش نیز از علائم این عارضه شناخته میشوند.


آبسه مقعد مهمترین علت این بیماری به شمار می رود. اما بیماریهای دیگری مثل بیماری های التهابی روده (کرون، کولیت و …)، دیورتیکولیت و … نیز می توانند باعث این عارضه شوند. در ادامه به بررسی راه درمان فیستول می پردازیم.



راههای درمان فیستول مقعدی

درمان فیستول با دو هدف انجام میشود. هدف اول از بین بردن عفونت شدید بیماری است. زیرا تجربه نشان داده بیمارانی که قبل از جراحی عفونت فیستول را از بین برده اند، به نتایج بهتری رسیده اند. به همین جهت است که پزشکان قبل از جراحی دوره ای کوتاه برای مصرف داروهای آنتی بیوتیک و درمان های خانگی در نظر می گیرند.



هدف دوم از بین بردن این مسیر یا همان فیستول از طریق جراحی است. جراحی فیستول در بیمارستان و تحت بیهوشی انجام میشود. از روشهای مختلفی برای جراحی این بیماری استفاده میشود. مهمترین آنها فیستولوتومی نام دارد.



فیستولوتومی شامل ایجاد برش در مسیر فیستول و تخلیه آن است. تا بعد از چند ماه از درون ترمیم شود. این جراح ریسک ابتلا به بی اختیاری در کنترل گاز روده و مدفوع را دارد. با این حال پزشکان همه تلاش خود را می کنند. تا برشی در عضله ایجاد نکنند. البته درد، عفونت، دوره نقاهت طولانی مدت و خطر عود مجدد بیماری از دیگر عوارض این جراحی است.



جراحی فیستول

در صورتی که مسیر فیستول از عضله عبور کند، ممکن است پزشک از دیگر تکنیک های جراحی نظیر ستون استفاده نماید. در این روش نخی را در این مسیر وارد می کنند تا عفونت را به طور کامل تخلیه کند. ستون معمولاً به تنهایی تاثیرگذار نبوده و باید از چندین تکنیک مختلف استفاده و در طی چند جراحی بیماری را درمان کرد.



اما در حال حاضر بهترین روشی که برای از بین بردن این بیماری، وجود دارد. درمان فیستول با لیزر است.



جراحی فیستول با لیزر

جراحی لیزری روش نوین درمان این بیماری است. تمامی مراحل این درمان بدون دخالت چاقو و با استفاده از قدرت لیزر انجام میشود. تابش اشعه لیزر بر خلاف چاقوی جراحی به ترمیم سریعتر بافت های آسیب دیده کمک می کند.



غالب بیماران بعد از انجام لیزر رضایت کامل خود را از مراحل درمان و دوره نقاهت اعلام کرده اند. زیرا بیمار در طی عمل هیچ درد و خونریزی را تجربه نمی کند. همچنین در طی مدت زمانی کوتاهی به بهبودی کامل دست می یابد.



درمان فیستول با لیزر در کلینیک، سرپایی و بدون نیاز به دریافت بیهوشی انجام میشود. معمولاً درمان به کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد و پس از آن نیز می توان به منزل و یا حتی محیط کار بازگردید.


این روش درمان قطعی بیماری است. زیرا به طور کامل عفونت را از بین می برد. بنابراین با یک بار پرداخت هزینه می توانید از شر این عارضه خلاص شوید و در هزینه ها نیز صرفه جویی کرده اید.


مزایا
از مزایای لیزر درمانی می توانیم به این موارد اشاره کنیم.



درمان سریع و سرپایی که در کمتر از یک ساعت انجام میشود.

بدون نیاز به تحمل عوارض داروی بیهوشی

مقرون به صرفه

بدون درد و بدون خونریزی

نتیجه قطعی با کمترین میزان از بازگشت بیماری

ترمیم سریعتر بافت های آسیب دیده و کاهش دوره نقاهت

حفظ زیبایی پوست اطراف مقعد و جلوگیری از ایجاد اسکار (جای زخم) های آزار دهنده

جلوگیری از انتقال عفونت ها و بیماری ها

دقت بالا، جلوگیری از آسیب دیدن عضله و بی اختیاری مقعدی

هزینه

هزینه درمان لیزری بیشتر از جراحی نیست و از نظر اقتصادی نیز به صرفه است. زیرا تنها یک بار برای درمان هزینه پرداخت می کنید. در صورتی که جراحی ممکن است در چندین مرحله انجام شود و به پرداخت مجدد هزینه ها نیاز دارد.


هزینه لیزر فیستول بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله میزان پیشرفت بیماری، تعداد مسیرها، دستمزد جراح و حتی شهری که درمان را در آن انجام می دهید، متفاوت است. پس امکان تعیین دقیق هزینه ها وجود ندارد. برای اطلاع از هزینه ها می توانید از طریق شماره تماس ها با کلینیک ما در ارتباط باشید.
کلینیک عابدیان