مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: هزینه طراحی داخلی رستوران به چه عواملی بستگی دارد؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[color=rgba(0, 0, 0, 0.87)]هزینه طراحی داخلی فضای رستوران از جمله مواردی است که باید پیش از ثبت سفارش در نظر گرفته شود. هزینه طراحی داخلی بر اساس انتظارات کارفرما، کیفیت کار طراح، و همچنین مخارج لازم برای تهیه متریال‌ها و ملزومات مختلف تعیین خواهد شد. تعیین هزینه طراحی داخلی به فاکتورهای دیگری هم بستگی دارد. برخی از این فاکتورها عبارت است از: • اعتبار و تجربه شرکت یا طراح داخلی • متراژ رستوران • سبک طراحی داخلی • متریال‌های انتخابی • کیفیت طراحی • محل و محدوده رستوران • نوع قرارداد به خاطر داشته باشید که مجموعه‌هایی که تعرفه‌ای بسیار پایین‌تر از عرف پیشنهاد می‌دهند قابل اعتماد نبوده و نتیجه دلخواه را ارائه نخواهند داد. بهتر است با نظرسنجی از مشتریان پیشین مجموعه و مشاهده نمونه کارها از انتخاب بهترین طراح اطمینان حاصل کنید. هر اندازه که اعتبار طراح یا شرکت مورد نظر بیش‌تر باشد، می‌توانید از دریافت نتایج مطلوب‌تر اطمینان بیش‌تری داشته باشید.[/color]


[color=rgba(0, 0, 0, 0.87)][color=rgba(0, 0, 0, 0.87)]اصول طراحی داخلی رستوران‌ها با ایده‌های مدرن و نو
در طراحی داخلی همه اصول و نکته‌ها همانند قطعه‌های پازلی هستند که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر محیطی جذاب و دلنشین ایجاد می‌کنند. اگر این قطعه‌ها به درستی در کنار یکدیگر قرار نگیرند، پیکره اصلی شکل نخواهد گرفت. سه فاکتور مهمی که باید در طراحی نمای داخلی رستوران‌ها در نظر گرفته شود ایده، فضا، و طراحی است. تمام طراحان داخلی حرفه‌ای برای ایجاد فضایی خاص و کاربردی این سه فاکتور را اجرا و پیاده‌سازی می‌کنند. همانطور که می‌دانید سبک‌های گوناگونی برای طراحی رستوران‌ها وجود دارد. استفاده از برخی از سبک‌ها به نوع و محل قرارگیری رستوران نیز بستگی دارد. برخی از مدیران ترجیحمی‌دهند فضایی سنتی در رستوران خود داشته باشند؛ در حالی که برخی دیگر به طراحی با سبک‌های مدرن و امروزی بیش‌تر تمایل دارند. در طراحی‌های مدرن تماماً از لوازم و متریال‌هایی مطابق با همین سبک استفاده می‌شود. رستوران‌های مدرن به گونه‌ای طراحی می‌شوند که برای ملاقات‌های رسمی مناسب‌تر باشند. به طور کلی در طراحی داخلی رستوران موارد زیر در نظر گرفته می‌شوند: • طرح راهروها • پلان طبقه • نقشه سقف‌های مقطعی • انتخاب و چیدمان تجهیزات روشنایی • ارتفاع فضا • انتخاب و چیدمان میز و صندلی‌های مناسب معمولاً در طراحی فضای داخلی رستوران‌های مدرن 40 درصد از فضا به آشپزخانه و فضای آماده‌سازی، و 60 درصد دیگر برای پذیرایی از مهمانان در نظر گرفته می‌شود. توصیه می‌شود که میان صندلی‌ها 18 اینچ فاصله باشد. البته شیوه و مکان قرارگیری صندلی‌ها به مدل میز نیز بستگی دارد. به خاطر داشته باشید که برداشت‌های اول از رستوران اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل هم توصیه می‌شود از المان‌های برجسته و جذاب در محل ورودی استفاده کنید. می‌توانید منطقه‌ای را برای استراحت در نظر بگیرید. در منطقه استراحت از مبل‌های راحت و صمیمی استفاده کنید. سعی کنید در مسیر طراحی اصالت رستوران را در نظر داشته باشید. به طور مثال اگر رستوران غذاهای گیاهی سرو می‌کند، استفاده از تکنیک‌های طراحی که منعکس‌کننده گیاهان هستند ایده جذابی خواهد بود.
[/color]

[color=rgba(0, 0, 0, 0.87)]نکات قابل توجه در طراحی داخلی رستوران‌ها
همانطور که پیش‌تر اشاره شد نورپردازی رستوران‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. رستوران‌هایی که فضایی بیش از حد تاریک یا روشن دارند برای مشتریان دلنشین نخواهد بود. علاوه بر این شدت نور، زاویه آن، و رنگ نور نیز از جمله نکاتی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. از تکنیک‌های نورپردازی می‌توان برای تاکید بر برخی از بخش‌های رستوران نیز استفاده کرد. نکته دیگری که اهمیت زیادی دارد تهویه مطبوع است. تهویه رستوران‌ها باید به اندازه کافی قدرتمند باشد تا بوی ناشی از طبخ و آماده‌سازی غذاها بیش از حد در محیط پخش نشود. پخش بوی نامطبوع در رستوران می‌تواند مشتریان را آزرده کند. علاوه بر این تجهیزات سرمایشی و گرمایشی نیز باید به دقت انتخاب شده و در جای مناسب قرار گیرند. به طور قطع هیچ یک از مشتریان علاقه‌ای به سپری کردن وقت خود در فضایی بیش از حد گرم یا سرد ندارند. فاصله میان میزها و صندلی‌ها از یکدیگر و از دیوارها نیز باید به دقت تعیین شود. مشتریان نباید به هنگام نشست و برخواست با مشکلی مواجه شوند. با استفاده از تکنیک‌های طراحی داخلی می‌توان میز و صندلی‌ها را به گونه‌ای در رستوران قرار داد که به بهترین شیوه از فضای موجود استفاده شود. اگر در رستوران پنجره‌ای وجود دارد، بهتر است نور وارده از آن به خوبی کنترل شود تا مهمانان آزاری نبینند.
[/color]
[/color]



[color=rgba(0, 0, 0, 0.87)][color=rgba(0, 0, 0, 0.87)]شرکت طراحی داخلی آشینه
[/color]
[/color]