مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: مواردی که باید در سفر با سالمندان رعایت شود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
همیشه سفرهای خانوادگی بخصوص با حضور پدربزرگ و مادربزرگ لذت بیشتری از سایر سفرها دارد. سفر یکی از مهمترین کارهایی است که می توانی برای بازگرداندن روحیه سالمندان انجام داد. اما سفر با عزیزان سالمند محدودیت ها و چالش هایی دارد.یکی از این نمونه ها انتخاب بلیط وسیله نقلیه مناسب برای آنهاست. باید با توجه به نوع نیاز سالمند یکی از بلیط های وسایل نقلیه مانند بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس و بلیط قطار را انتخاب نمود. اگر برای سفر با سالمندان در پی نکاتی کلیدی و کاربردی مانند خرید بلیط هستید در این مطلب با ما همراه باشید.

توصیه هایی برای مسافرت با سالمندان

سفر با سالمندان شرایط بسیار متفاوتی خواهد داشت. برای سفر با این دست از انسان ها باید فوت و فن هایی را آموزش دید تا هنگام سفر به مشکل برنخورد.

برنامه ریزی کردن

در ابتدای سفر باید برنامه ریزی کرد.از سالمند مورد نظر تمامی علایقش را باید پرسید و از آنها اگاه بود تا در طول سفر به آنها خوش بگذرد. ببینید دوست دارد به کدام منطقه از کشور سفر نماید و یا در بین وسایل نقلیه با کدام یک از آنها راحت است. چه غذایی را دوست دارد؟ با فضای هتل بیشتر راحت است یا مسافر خانه. اکنون که با آنها به توافق رسیدند می توانید برنامه ریزی قبل از سفر را انجام دهید. این کار باعث خوش گذشتن بیشتر به سالمندان و راحتی انها در سفر می شود.

انتخاب بهترین زمان سفر

انتخاب بازه زمانی مناسب برای مسافرتمی تواند بسیار حائز اهمیت باشد. برای جوانان که پر از انرژی هستند، بازه زمانی روز یا شب فرقی نمی کند، فصل سرد یا گرم زیاد اهمیت ندارد. اما برای سالمندان بازه زمانی به لحاظ شرایط بدنی پایین دارای اهمیت است.

به همراه بردن داروهای سالمندان

یکی دیگر از مواردی که در زمان سفر با سالمندان باید رعایت شود، همراه داشتن داروهای ضروری این افراد است. داروهای ضروری این افراد را در ظرفی درب دار قرار دهید و آن را در جای مناسب بگذارید تا در دسترس باشد. “در سفر با افراد سالمند حتما قرص هایش را به همراه داشته باشید تا در هنگام بروز مریضی به مشکل بر نخورید. همراه نداشتن قرص ها در برخی از مواقع می تواند با به خطر انداختن جان فرد سالمند همراه باشد.” (منبع)


[تصویر:  3655555555.jpg]


به همراه داشتن مدارک لازم

اگر سالمند مورد نظر علاوه بر دارو احتیاج به دکتر دارد و از بیماری خاصی رنج می برد، حتما دفترچه بیمه و سایر مدارکش را با خود به همراه داشته باشید. کپی پرونده پزشکی نیز می تواند یکی از مهمترین مدارک باشد. تمامی مدارک را در یک ساک مخصوص قرار دهید. همانقدر که تهیه بلیط هواپیما یا بلیط قطار و بلیط اتوبوس برای سفر سالمندان مهم است، همراه داشتن مدارک و قرص ها نیز دارای اهمیت فراوان است.

آماده کردن چمدان

در هنگام چیدمان چمدان یا ساک حتی الامکان با افراد سالمند کمک کنید تا دقیق تر و مناسب تر وسایل خود را فراهم سازد. تمامی وسایل پدربزرگ و مادربزرگ خود را مورد بررسی قرار دهید تا هیچ کدام از وسایل ضروری جا نماند. نبود هر یک از وسایل ضروری مانند عصا، عینک، تنقلات و ساک دستی می تواند تبعات بسیار زیادی داشته باشد. بهتر است وسایل ضروری این افراد را در ساک دستی کوچکی بگذارید و هنگام سفر با خود به همراه داشته باشید تا سالمند اذیت نشود.

انتخاب وسیله نقلیه مورد نظر

هر یک از سالمندان یا یکی از وسایل نقلیه راحت هستند. اگر فواصل دور را برای سفر انتخاب میکنید، خرید بلیط هواپیما بهترین گزینه برای افراد سالمند است.بلیط قطار هم به دلیل داشتن دستشویی، رستوران و تختخواب می تواند گزینه بعدی باشد. چنانچه سالمند همراهتان با اتوبوس اذیت نمی شود، می توانید خرید بلیط اتوبوس را در دستور کار قرار دهید.

خرید بلیط وسایل نقلیه سالمندان

سامانه بلیط وسایل نقلیه تیک بان، انجام رزرو بلیط وسایل نقلیه را برای مسافران گرامی آسان و دلپذیر کرده است. رزرو بلیط هواپیما آنلاین، رزرو هتل آنلاین، رزرو بلیط اتوبوس، رزرو بلیط قطار و دهها خدمات آنلاین دیگر تنها بخشی از امکانات و خدمات ویژه تیک بان است. تیک بان سامانه بلیط هواپیما تیک بانخرید بلیط هواپیما ارزان، بلیط لحظه آخری و چارتر را برای شما آسان می کند. و این امکان را به شما می دهد تا به سرعت خرید بلیط اینترنتی را به تمامی مقاصد انجام دهید. سایت تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جز سایت های معتبر در زمینه خرید بلیط هواپیما هستند. کافی است، کلمه tikban را جستجو کنید و بعد از گذراندن چند مرحله ساده بلیط هواپیما خود را خریداری نمایید. با سایت تیک بان دیگر نگران تهیه بلیط وسایل نقلیه برای افراد سالمند نباشید. منبع : شرق پرس