مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: خرید اینترنتی اکتان بوستر با قیمت مناسب
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
امروزه تعداد زیادی از رانندگان سعی می کنند با خرید اکتان بوستر و یا دیگر مکمل های سوخت، عملکرد موتور خودروی خود را بالا ببرند؛ زیرا بنزین های تولید شده در کشور ما از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند، بنابراین لازم است حتی در زمان استفاده از بنزین های سوپر هم از مکمل های سوختی مانند اکتان بوسترها استفاده کرده تا بتوانیم به راحتی کیفیت پایین سوخت خودروها را جبران کنیم. این ضرورت تا حدی می باشد که خودروهای موتور توربو یا خودروهای مدل بالا هم در صورت مصرف بنزین معمولی می بایست از این گونه مکمل ها استفاده کنند. در ادامه به تعریف کاملی از اکتان بنزین پرداختیم.
اکتان بوستر چیست؟
عموما دیده شده است که خودروها ی بسیاری به سبب استفاده از بنزین معمولی دچار افت عملکرد شده و با خرابی سنسور اکسیژن رو به رو شده اند، بنابراین تنها راهکار برای بالا بردن کیفیت بنزین خودروها بالا بردن اکتان آنها بیشتر از 93 می باشد. پس اینجاست که اکتان بوستر می تواند به عنوان یک مکمل فوق العاده عمل کند و میزان عمر موتور را تا حد چشمگیری بالا ببرد. اما ببینیم اکتان بوستر چیست؟ به طور کلی Additive یا همان مکمل ها مایعاتی نفتی هستند که اصولا قابل افزودن به دیگر مایعات خودرو هستند. پس می توان مکمل ها را به بنزین و یا روغن ماشین اضافه نمود که در این میان بهترین مکمل که تا به حال بیشترین کارایی را داشته است، اکتان بوستر می باشد. البته فراموش نکنید که به غیر از این نوع مکمل مشهور، مکمل های دیگری نظیر:
مکمل تمیز کننده گردش سوخت
مکمل شوینده گردش سوخت
مکمل رادیاتور
مکمل روغن موتور
مکمل تمیز کننده کاتالیزور
و... وجود دارد.
تصویر ۱
معرفی اکتان بنزین
خوب است بدانید که هر چقدر تراکم موتور خودرو افزایش پیدا کند در نتیجه لازم است تا بنزین مصرف شده در موتور خودرو اکتان بالاتری داشته باشد پس عدد اکتان مرغوبیت و میزان کارایی بنزین را نشان می دهد. لازم است بدانید که طرز کار موتورهای بنزینی به این صورت است که سوخت با هوا وارد واکنش شده و متراکم می شوند و سپس به احتراق می رسند که در این میان نسبت حجم سوخت در مقایسه با هوایی که در سیلندر خودرو وجود دارد با یک عدد مناسبی با عنوان تراکم بررسی می شود، پس هر چقدر این نسبت بالاتر باشد بدون شک موتور خودرو عملکرد بهتری خواهد داشت، بنابراین هر چقدر که موتور ماشین نقلیه شما قدرتمندتر بوده و از راندمان بالایی برخوردار باشد می بایست اکتان بنزین بیشتر باشد.
تصویر ۲
بهترین اکتان بوستر
همانطور که قبلا گفته شد باید یک مکمل مناسب بتواند عدد اکتان بنزین را تا حد بالایی افزایش دهد تا بنزین در یک فرصت مناسبی این امکان را به دست آورد تا در سیلندر به نقطه احتراق خود برسد که در این میان رایج ترین مکمل که توانسته بیشترین مصرف را در بین دیگر مکمل ها داشته باشد و همچنان برای هر نوع بنزین و یا هر نوع خودرویی کارآمد می باشد Octan بوستر است. البته خوب است بدانید این نمونه مکمل رایج در بازار در موارد مختلفی قابل استفاده می باشد که پرکاربردترین آنها عبارتست از:
جبران کیفیت بنزین و بالا بردن عدد اکتان بنزین
مصارف مسابقه ای و افزایش دادن عملکرد موتور خودروهای مسابقه ای
تصویر ۳
بیشترین کاربرد مکمل های اکتان بنزین
بیشتر مکمل ها خصوصا Octan بوسترها جهت دو مورد مهم به کار گرفته می شوند. یکی بالا بردن مرغوبیت بنزین که اغلب به علت پایین بودن عدد اکتان آنها عمل ناک زدن موتور پیش می آید و ممکن است خرابی های سختی در موتور خودرو ایجاد شود، اما با اضافه نمودن یک مکمل مناسب مانند Octan بوسترها می توان شاهد عملکرد ایده ال موتور مدل ماشین های مختلف بود. دومین کاربرد از رایج ترین مکمل های سوختی، استفاده از آنها در خودروهای مسابقه ای می باشد؛ زیرا طراحی خودروهای مسابقه ای به گونه ای است که موتور آنها دارای تراکم بالایی هستند و غالبا می بایست بنزین مصرف شده در آنها از عدد اکتان بالایی برخوردار باشد تا موتور بتواند در طول مسیر مسابقات عملکرد فوق العاده ای داشته باشد.