مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: نابسامانی در بیمارستان ولی عصر جغتای
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خانم دکتر..... داروها را روی کاغذی نوشت اما ثبت سیستم نکرد و گفت وظیفه من ثبت اطلاعات شما روی سیستم نیست! بیمارستان باید برای این کار منشی بگیرد! مسئول آن قسمت آقای ..... آمد و او هم با لحنی طلبکارانه گفت: برو هر کاری دلت می‌خواهد بکن. برو فرمانداری!سؤال اینجاست که آقای شاهی ریاست بیمارستان جغتای اگر از این موارد اطلاع دارد چرا هیچ کاری انجام نمی‌دهد؟
اسفندماه ۹۹ بخشنامه حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی و ارائه خدمات تنها با ارائه کارت ملی به مراکز درمانی ابلاغ شد. در این رویه  اطلاعات بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در مراکز پزشکی به سیستم داده می‌شود. پس از معاینه توسط پزشک اطلاعات تشخیصی و داروها توسط پزشک وارد پرونده بیمار می‌گردد. بعدازاین مرحله بیمار می‌تواند با مراجعه به داروخانه‌ها نسبت به دریافت دارو و یا سایر امکانات بیمه‌ای مانند دریافت بیمه تکمیلی اقدام کند.
اما در بیمارستان جغتای چه می‌گذرد؟ ریاست بیمارستان و مسئولین این مرکز چه می‌کنند که در هفته‌های اخیر داد مردم جغتای و روستاهای اطراف درآمده است. بیماران تحت پوشش تأمین اجتماعی با مراجعه به بیمارستان و ویزیت توسط دکتر عمومی شیفت، چند ساعت در بیمارستان معطل می‌شوند و جنگ اعصاب چندساعته را تحمل می‌کند. چطور برخی پزشکان با جرات تمام به بیمار می‌گویند این وظیفه من نیست تا اطلاعات تو را در سیستم ثبت کنم؟! چطور بعضی دیگر با بهانه قطعی سیستم و وقت‌گیر جلوه دادن ثبت نسخه سیستمی بیمار را ناچار می‌کنند تا نسخه آزاد دریافت کنند و داروهایشان را آزاد تهیه کنند؟ چرا باید مراجعه‌کنندگان به نحوی در فشار قرار بگیرند که دست‌آخر به مطب‌ها مراجعه کنند؟ گزارش‌های زیادی ازاین‌دست به سلام جغتای رسیده است. شکایات مردمی را در ادامه می‌آوریم؛
راه چمنی می‌گوید: « فرزندم مریض بود و از راه چمن آمدم. ساعت ۹ صبح به بیمارستان رفتم. پس از ویزیت،خانم دکتر….. داروها را روی کاغذی نوشت اما ثبت سیستم نکرد و گفت وظیفه من ثبت اطلاعات شما روی سیستم نیست! بیمارستان باید برای این کار منشی بگیرد! سروصدا کردم که من ماهانه حق بیمه از حقوقم کسر می‌شود تا همین روزها به دردم بخورد و کار بالا گرفت. مدیر داخلی بیمارستان آقای ….. آمد و او هم با لحنی طلبکارانه گفت: برو هر کاری دلت می‌خواهد بکن. برو فرمانداری! برو فرمانداری بگو بیمارستان این‌طور گفت! حتی پیش دکتر شاهی هم رفتم و او چند تذکر به دکتر داد،اما دکتر زیر بار نرفت و گفت وظیفه من نیست. ساعت ۱۱:۳۰ فرزندم را به خانه بردم و دوباره برگشتم. تا ساعت ۱۵ این در و آن در زدم اما دست‌آخر هم داروهایم را به‌صورت آزاد گرفتم. همین داروها را هم از داروخانه سطح شهر گرفتم. داروخانه بیمارستان چند قلم از آنها را نداشت. این قضیه برای خیلی از مردم بیچاره اتفاق می‌افتد و چون درگیر بیمارشان هستند نمی‌توانند زیاد پیگیری کنند و حاضرند کارشان آزاد راه بیفتد و صدایی از آن‌ها درنمی‌آید.»
جبله یکی از ساکنین جغتای در گفت‌وگو با سلام جغتای گفت: « نوبتم شد و وارد اتاق دکتر شدم. خانم دکتر….. بود. پشت اتاق جایی برای استراحت آن‌هاست. ۵ دقیقه‌ای ایستادم درحالی‌که حال پسرم شدیداً بد بود. صدای گوشی‌اش می‌آمد و معلوم بود کار خاصی نمی‌کند. دو بار صدایش زدم و گفت صبر کنید می‌آیم. بار سوم که صدا زدم با عصبانیت بیرون آمد و گفت آقا وقتی گفتم صبر کنید یعنی صبر کنید می‌آیم. اصلاً مریض شمارا نمی‌بینم! به‌سلامت! من هم گفتم تو وظیفه‌ات است تا این کار را بکنی. تو را نشانده‌اند اینجا که همین کار را بکنی. پسرم مریض است و تو داری با گوشی بازی می‌کنی.سروصدا کردیم و کار بالا گرفت. بالاخره با وساطت آقای ضیا کارم را با اکراه انجام داد.»
نفری دیگر از اهالی جبله گفت: « فرزندم را ساعت ۸ صبح بیمارستان بردم. تا ساعت ۱۳ بیمارستان بودم و درگیر یک نسخه‌نویسی ساده. به داروخانه می رفتم و می گفتند ثبت نشده و باز برمی گشتم.  ثبت نسخه چون زمان می برد انجام نمی دهند. می ترسند از تعداد مریض هایشان کم شود»
سؤال اینجاست که آقای شاهی ریاست بیمارستان جغتای اگر از این موارد اطلاع دارد چرا هیچ کاری انجام نمی‌دهد؟ حراست بیمارستان چگونه پیگیر این قضیه است که چند هفته اخیر هنوز این برخوردها و مشکلات برای مردم وجود دارد؟ مردم چه گناهی کرده‌اند که باید تاوان سو مدیریت آقایان را بدهند. گذشته از این‌ها مگر انتقادات و شکایات به مجموعه علوم پزشکی سبزوار، فرمانداری و علی‌الخصوص شورای شهر نرسیده است که پیگیری صورت نگرفته است؟ تا کی می‌خواهد وضع به این صورت ادامه پیدا کند؟
اک بگ
اک بگذارید
rsssharer u
منبع: سلام جغتای
https://joghataisalam.ir/%d9%88%d8%b8%db...%a8%d8%b1/