مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: تاثیر تگ آلت در سئو سایت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[b]تاثیر تگ آلت در سئو سایت[/b] به چه میزان است؟ همان طور که می‌دانید گوگل برای رتبه بندی وب سایت‌ها بیش از 200 فاکتور را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد. تصاویر و سئو کردن تصاویر از آن دست مواردی است که توجه داشتن به آن می‌تواند سئو وب سایت شما را تا حد قابل قبولی نسبت به دیگر رقیبان بالا ببرد. از زمانی که گوگل رویکرد خود برای به نمایش گذاشتن تصاویر را تغییر داده است می‌توان گفت که شاهد آن هستیم که تصاویر یک فرصت جدید برای سئوکاران و مدیران وب سایت‌ها برای کسب رتبه بیشتر و همچنین افزایش وروردی ارگانیک شده است. در ادامه این مقاله از وب سایت خدمات سئو حرفه ‌ای با ما همراه باشید.
در سال 2013 بود که با شکایت یکی از وب سایت‌های فروش آنلاین تصاویر گوگل مجبور شد کاربران را برای نمایش تصاویر به وب سایت‌های مرجع ارجاع دهد. در گذشته و قبل از سال 2013 گوگل در صفحه تصاویر خود گزینه‌ای با عنوان view image داشت که شما به راحتی می‌توانستید تصاویر را بدون آن که در وب سایت مرجع حضور داشته باشید از صفحه گوگل دانلود کنید. اما این کار به نحوی عدم رعایت قانون کپی رایت به حساب می‌آمد. در ادامه خواهیم گفت که Alt Text چگونه به وجود آمد و دلیل اهمیت پیدا کردن این موضوع برای سئوکاران در چه حد و اندازه است.
آلت تصاویر یا همان Alt tag چگونه به وجود آمد؟
شاید جالب باشد که بدانید این خصوصیت در ابتدای به کار گیری نقشی در سئو سایت نداشت و به نوعی می‌توان گفت هدف از به وجود آوردن این مورد آن بود که نابینایان بتوانند به خوبی تصاویر را مانند متن‌ها توسط دستگاه‌های مخصوص خود درک کنند. این کار قبل از سال 2000 و توسط W3C انجام شد. آن‌ها با توجه به همه گیری اینترنت تلاش کردند تا تمام قسمت‌های یک وب سایت برای نابینایان قابل شنیده شدن باشد.
در آن زمان بود که ویژگی تگ alt به تصاویر اضافه شد. پس از اضافه شدن این ویژگی دستگاه‌های سخن گو که برای نابینایان صفحات را می‌خواند به راحتی می‌توانستند درک کنند که معنا و مفهوم تصویر چیست. اما جالب است بدانید که این ویژگی تنها مربوط به نابینایان نیست و در حال حاضر این ویژگی یکی از اصلی‌ترین پارامترها برای سئو تصاویر است.
تگ آلت چیست و چه کاربردی برای سئو دارد؟
این ویژگی یک ویژگی اختیاری است که شما می‌توانید از آن برای توصیف کردن تصاویر موجود در وب سایت خود استفاده کنید. این متن باید کوتاه و چیزی کمتر از 100 کاراکتر باشد. با استفاده از این ویژگی شما به راحتی می‌توانید به الگورتیم‌های جستجوگر بفهمانید که این تصویر در رابطه با چه موضوعی است و علت وجود این تصویر در محتوا چیست.
مگر گوگل نمی‌تواند تصاویر را جستجو کند؟
درست است که با پیشرفت تکنولوژی گوگل روز به روز می‌تواند خود به تنهایی و بدون استفاده از متن معنا و مفهوم عکس‌ها را درک کند؛ اما از خاطر نبرید که گوگل در حال حاضر هنوز در ابتدای این راه است و راه زیادی مانده است تا به این هدف برسد. به همین دلیل استفاده کردن از Alt Text به نوعی باعث می‌شود که شما موتورهای جستجو را برای فهم تصویر کمک کنید.
سئو تصاویر فروشگاهی و تصاویر دیگر وب سایت‌ها
نکته‌ای برای سئو کردن تصاویر وب سایت‌‌های فروشگاهی وجود دارد و آن هم این است که برای سئو کردن تصاویر این گونه از تصاویر نیاز خواهید داشت که تمام ویژگی‌های موجود در آن محصول را در تگ آلت تصویر بیاورید، دلیل این موضوع را می‌توان در وجود چندین مدل از نوع محصول و همچنین قابلیت به نمایش گذاشته شدن تصاویر برای تمامی جستجوها خواهد بود. یعنی شما هر چه با جزئیات بیشتر اقدام به توصیف محصول کنید، بهتر خواهد بود.
در حالی که توصیف کردن یک تصویر در سایت‌های غیر فروشگاهی نیاز به توصیف همه جانبه ندارد و تنها استفاده از یک توصیف کلی مناسب خواهد بود.
چرا از تک آلت استفاده می‌کنیم؟
دلایل استفاده کردن از تگ alt به سه مورد زیر خلاصه می‌شود.
  • کاربران نابینای بسیاری در حال استفاده از گوگل و دیگر موتورهای جستجو هستند، این دسته از کاربران برای درک بهتر صفحه‌های سایت نیاز به تگ آلت دارند، به نوعی می‌توان اصلی‌ترین دلیل استفاده از این تگ را قابل استفاده بودن سایت برای تمامی کاربران در نظر گرفت.

  • ربات‌های گوگل و دیگر موتورهای جستجو با تمام پیشرفت‌ها برای درک تصاویر نیاز به این تگ دارند. یعنی شما به راحتی و با استفاده از این تک می‌توانید به راحتی به صفحه نتایج تصاویر گوگل برسید. البته اگر به صورت بهینه از این تگ استفاده کنید.

  • زمان‌هایی وجود دارد که تصاویر وب سایت شما بنابر دلایل مختلفی به نمایش گذاشته نمی‌شوند (لود نمی‌شوند) در این زمان آن نوشته‌‌ای که در خصوصیت alt تصویر قرار داده‌اید به نمایش گذاشته می‌شود. پس استفاده کردن از این خاصیت ضروری خواهد بود.
استفاده از تگ آلت برای چه مواردی ضروری نیست؟
در حالت کلی استفاده از این خاصیت ضروری نیست و می‌توان گفت شما می‌توانید برای هیچ یک از تصاویر وب سایت‌های خود از این تگ استفاده نکنید. اما اگر دید سئویی به محتوا و سایت خود دارید این مورد ضروری خواهد بود. در حالت کلی تصاویری که دوست ندارید در نتایج گوگل به نمایش گذاشته شوند و همچنین تصاویری که برای شما کارکرد سئوی ندارند را می‌توانید از این تگ در آن‌ها استفاده نکنید.