مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: فاکتورهای مهم در خرید یک مموری کارت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کارت حافظه بیش‌تر از بیست سال قبل اختراع شده‌است و تا کنون تغییرات بسیای را تجربه کرده است. با تغییراتی که امروزه در دستگاه‌های دیجیتال ایجاد شده‌است؛ تقریباً تمام دستگاه‌های دیجیتال لااقل می‌توان گفت برای گذران امور شما از حافظه داخلی مناسبی برخوردارند؛ گرچه با این وجود کارت‌های حافظه را هم پشتیبانی می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین دلایل استفاده از کارت حافظه این است که شما هرگز به شکل دقیق نمی‌دانید که به چه میزان فضا برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود نیاز دارد؟
این فضای ذخیره‌سازی داده که قابل حمل و جابجایی است؛ به کارت حافظه معروف است و اغلب توسط خود کاربر برای ذخیره سازی اطلاعات خریداری می‌شود.
فاکتورهای مهم در خرید یک مموری کارت
[b]سایز[/b]
[b]ظرفیت[/b]
[b]دسته‌بندی سرعت انتقال دیتا[/b]
[b]SDHC , SDXD[/b]
[b]دسته کارت‌های حافظه وای فای دار[/b]
سایز مموری کارت
اولین موردی که در خرید یک مموری باید بررسی کنید؛ اندازه کارت حافظه است. با پیشرفت تکنولوژی اندازه کارتهای حافظه به تدریج کاعش یافت و در مقابل ظرفیت ذخیره‌سازی آن‌ها نیز افزایش یافت. تلفن همراه یا دوربین شما ممکن است به مموری‌های متفاوتی[b] ( انواع SD Stand یا Micro SD)[/b] نیاز داشته باشد.
ظرفیت
در این مورد بدیهی است که هدف اصلی از خرید یک مموری کارت دست‌یابی به ظرفیت کافی است. به هر میزان ظرفیت یک کارت حافظه بیشتر باشد قابلیت استفاده از آن در ذخیره‌سازی داده‌ها بیش‌تر است.
SDHC  و SDXC
[b]SDHC  و SDXC[/b] به ترتیب مخفف “[b]کارت حافظه SD با ظرفیت بالا[/b]” و “[b]کارت حافظه ظرفیت بلند مدت SD[/b]” است. اگر تلفن همراه شما از کارت حافظه جانبی تا [b]32 گیگابایت[/b] پشتیبانی می‌کند؛ اینجاست که SDHC همان حافظه مورد نیاز شماست؛ اما در صورتی که دستگاه شما از حافظه داخلی بین 32 گیگابایت تا 2 ترابایت پشتیبانی می‌کند؛ باید به دنبال کارت حافظه SDXC باشید.
دسته بندی سرعت انتقال داده
شمار کمی از کاربران در مورد دسته‌ بندی سرعت‌های انتقال دیتا در کارت‌های حافظه اطلاع دارند. برای کارت‌های حافظه 4 نوع دسته بندی سرعتی وجود دارد. این دسته‌بندی‌ها [b]2،4،6 و 10[/b]  نام دارند. دو کلاس یا طبقه بندی اول مربوط به کم سرعت ترین نوع کارت حافظه است. طبقه یا دسته[b] شماره 10[/b] پرسرعت ترین نوع کارت حافظه محسوب می‌شود.
طبقه‌بندی یا دسته سرعت بین کننده حداقل سرعت داده سریال است. هرچقدر دنبال کارت حافظه با حافظه ذخیره‌سازی سریع تری باشید باید به دنبال مموری کارت با بالا ترین طبقه بندی سرعت باشید.
کارت‌های حافظه وای فای دار
کارت‌های حافظه وای فای دار امروزه به یکی از پراستفاده‌ترین موارد تبدیل شده اند. اگر شما فردی هستید که مرتباً به انتقال داده‌ها احتیاج دارید باید کارت حافظه وای فای دار داشته باشید. برای استفاده از این کارت‌های حافظه باید یک اتصال وای فای مناسب داشته باشید.
همچنین لازم است بدانید که کارت‌های حافظه وای فای دار نیروی مورد نیاز خود را از دستگاه شما تأمین می‌کنند؛ بنابراین عمر باتری شما در این حالت کمی کاهش میابد.
تا این‌جا اگر کارت حافظه مورد نیاز خود را خریداری کردید که هیچ؛ در غیر این‌صورت حتماً عوامل ذکر شده در بالا را برای خرید یک کارت حافظه مناسب در نظر داشته باشید.
بهترین کارت‌های حافظه در سال 2021
بهترین کارت حافظه‌های MicroSD که می‌توانید خریداری کنید برای انتقال فایل‌هایی با حجم بالا باید سرعت بالایی نیز داشته باشند. بیش‌تر کارت‌های MicroSD که دراین مقاله به آن اشاره می‌شود شامل یک آداپتور است که به آن‌ها این امکان را می‌دهد که در دستگاه‌هایی که از کارت حافظه SD استاندارد نیز پشتیبانی می‌کنند؛ مورد استفاده قرار گیرند.
[b]بهترین کارت‌های حافظه MicroSD در یک نگاه:[/b]
  • [b]کارت حافظه میکرو اس دی Samsung EVO Plus[/b]

  • [b]مموری کارت سامسونگ  Pro Plus[/b]

  • [b]کارت حافظه MicroSD SanDisk Extreme Plus[/b]

  • [b]کارت حافظه Lexar 1000X SanDisk Ultra[/b]

  • [b]مموری Kingston Action Camera[/b]

  • [b]کارت حافظه Integral 512GB   [/b]

  • [b]Evo Plus MicroSD Samsung[/b]
[b]Evo Plus MicroSD Samsung[/b]
از لحاظ فنی بهترین کارت SD که می‌توانید خریداری کنید مموری کارت MicroSD است. کارت‌های میکرو اس دی در صورت تلفیق با سخت افزار مناسب می‌توانند در اندازه کامل خود مورد استفاده قرار گیرند. کارت حافظه سامسونگ Evo Plus [b]اگرچه مقاوم‌ترین کارت SD موجود در بازار نیست[/b] سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات از روی این نوع کارت‌های حافظه ([b]100 و 90 مگا بایت بر ثانیه[/b]) به شدت بالاست. همچنین فضای ذخیره سازی متنوعی برای این نوع کارت های حافظه موجود است. این مموری ها می‌توانند از [b]32 تا 128 گیگا[/b] بایت فضای ذخیره‌سازی را برای شما فراهم کنند.
 
[تصویر:  microsd-300x169.jpg]
[b]Samsung Pro Plus MicroSD[/b]
اگر نیاز به فیلمبرداری زیاد خصوصاً با کیفیت 4k دارید همچنین نیاز دارید حجم زیادی از دیتا را در مدت زمان کوتاهی انتقال دهید؛ یک کارت حافظه [b]MicroSD Pro Plus[/b] برای کار شما مناسب است. این مموری دارای ویژگی درجه [b]U3[/b] و سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب [b]95 و 90[/b] مگابایت بر ثانیه است. این مموری کارت برای فیلمبرداری‌های [b]4k[/b] خارق العاده است.
 
[تصویر:  pro-plus-300x212.jpg]
[b]SanDisk Extreme Plus MicroSD[/b]
شرکت SanDisk ادعا می‌کند این کارت MicroSD می‌تواند تا 95 مگابایت در ثانیه را بخواند و 90 مگابایت در ثانیه را بنویسد. البته در آزمایشات تقریباً نزدیک به این سرعت‌ها نیز ایجاد شده‌است.
امروزه این کارت به یکی از کارت‌های بسیار سریع تبدیل شده‌است و هرچه حجم فایل‌های انتقالی کم‌تر باشد سرعت آن بیش‌تر هم می‌شود. این کارت حافظه برای [b]دوربین‌های اکشن[/b]، [b]هواپیماهای بدون سرنشین[/b] یا [b]عکسبرداری‌های پشت سرهم[/b] (با افزایش سرعت شاتر) مناسب است. البته این کارت حافظه کمی گران است ولی برای رفع نیاز‌های عکسبرداری به دلیل سرعت بالا عالی است.
 
[تصویر:  sandisk-300x300.jpg]
[b]Lexar 1000X SanDisk Ultra MicroSD[/b]
این کارت مموری سریعترین مموری شناخته شده نیست؛ اما سرعت خواندن و نوشتن داده‌ها در آن هنوز هم از سریع‌ترین موارد است. قیمت آن هم از بسیاری از رقبا ارزان تر است. سرعت نوشتن در این مموری بسیار کوتاه است اما برای بسیاری از افراد تفاوت محسوسی با انواع مشابه ندارد. این مموری به دلیل داشتن آداپتور  تبدیل [b]MicroSD[/b] به[b] USB3.0[/b] که برای انتقال دیتا به کامپیوتر شخصی استفاده می‌شود بسیار مناسب است.
 
[تصویر:  lexar1000-300x300.jpg]
[b]SanDisk Ultra MicroSD[/b]
 این کارت مموری برای افرادی که به دنبال ظرفیت‌های بزرگ هستند بسیار مناسب است. آخرین نسخه فضای ذخیره‌سازی آن تا [b]400 گیگا بایت[/b] هم می‌رسد. این فضا برای ذخیره‌سازی تصاویر و فایل‌های ویدئویی با وضوح بالا مناسب است. سرعت نوشتن در این نوع از کارت‌های حافظه خوب است [b]اما اگر با کیفیت 4K عکاسی می‌کنید؛ ممکن است برای شما مساله ساز شود[/b]. در مورد افرادی که با سرعت‌های کندتر کار می‌کنند این مورد مناسب تر است.
 
کارت حافظه رایکا ۳۳