مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: ✍ شفافیت حلقه مفقوده شوراهای اسلامی شهر و روستاها
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
✍ شفافیت حلقه مفقوده شوراهای اسلامی شهر و روستاها 

مردم ولی نعمت ما هستند و آگاهی حق آنهاست

مردم باید از روند تصمیم‌گیری در جلسات شورای شهر و روستا اطلاع داشته باشند، این شفافیت به کاهش تخلف و فساد در بدنه شورا کمک بزرگی می‌کند و همچنین اعتماد عمومی را نیز جلب خواهد کرد، متاسفانه بسیاری از مردم از وظایف شوراها اطلاع کافی ندارند.
بسیاری از فعالیت های عمومی و وظایف ذاتی شهرداری را به عنوان وظایف شورا میشناسند و شورا نیز در مواردی این فعالیت ها را به نام خود ثبت میکند.
اتاق شیشه‌ای یکی از راهکارهای شفافیت در تمامی حوزه‌ها و مبارزه با فساد برای جلب اعتماد عمومی در جامعه است، شفاف‌سازی در تصمیم‌گیری‌ها یکی از آرزوهای دیرینه مردم محسوب می‌شود.
مردم می‌خواهند بدانند وقتی نماینده‌ای را برای پیگیری مشکلاتشان راهی دفتر شورای اسلامی می‌کنند تا چه اندازه میتواند به وعده خود عمل کند و تصمیمات او چه تاثیری بر شرایط موجود گذاشته و یا خواهد گذاشت.
شورای اسلامی شهر سبزوار در اقدامی تحسین برانگیز با مصوب کردن طرح شفافیت برای افزایش اعتماد عمومی موارد هشت گانه ای را تصویب کرده و به اجرا در آورده است. لذا از شورای اسلامی جوین می خواهیم که طرح شفافیت را مصوب و به اجرا درآورده و عملکرد و فعالیت ها در صفحه رسمی و سایت شورای اسلامی قرار بگیرد . و در حالی که امکان استفاده از فضای رسمی و معتبر وجود دارد چرا از فضای شبکه فیلتر شده که قابلیت استناد به آن وجود ندارد استفاده میکنند و در بستر شبکه های قانونی صفحه رسمی ندارند.

1- تمامی جلسات رسمی شورا از طرق صفحه رسمی شورا در فضای مجازی به طور زنده پخش می شود.
2- قبل و پس از هر جلسه موارد ذیل در سایت رسمی و صفحه رسمی شورا برای اطلاع عموم بارگزاری می‌شود.
ب) متن کامل مصوبات جلسه
پ) مشروح و چکیده مذاکرات با ذکر نام سخنران
ج) آراء اعضاء به تفکیک مخالف، موافق، ممتنع، بدون رای
س) مکتوبات و مستندات مورد مذاکره
ش) لیست حضور و غیات به تفکیک حاضر، غایب، ترک کرده، مهمان
ص) آرشیو صوت و فیلم
3- اعضاء شورای اسلامی شهر موظف به رعایت قانون تعارض منافع می باشند.
4- بودجه شورا، تفریغ بودجه، فهرست هزینه ها، فهرست حق الجلسه ها، فهرست سفرهای کاری اعضاء شورا، لیست قراردادهای شورا با اشخاص حقیقی و حقوقی و دستگاه های دولتی را هر شش ماه یکبار از طریق سایت و صفحه رسمی به اطلاع عموم می رسد.
5- اعضاء شورا در ابتدای شروع و خاتمه دوره شورا لیست کامل مایملک واقعی خود اعم از رسمی و عادی را به صورت کتبی به ریاست شورا ارسال و از طریق ریاست شورا به نهادهای نظارتی اعلام گردد.
6- ریاست شورا به صورت فصلی در نشست خبری گزارشی از عملکرد شورا (تعداد جلسات رسمی – کمیسیون ها و حضور و غیاب اعضاء – بازدیدها و ماموریت ها و فعالیت های جانبی اعضاء، طرح ها و لوایح در دست بررسی و مصوبات) را به اطلاع عموم می‌رساند.
7- برای انعکاس نظرات مردم درباره طرح ها و لوایح و مصوبات شورا و ارتباط مردم با اعضاء شورا پیش بینی لازم در سایت انجام می شود و روابط عمومی موظف است اهم نظرات مردم را به کمیسیون های مربوطه گزارش نماید.
8- سایت و صفحه رسمی شورا، روزانه به روزرسانی می شود.