مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: اطلاعات وبلاگ ها ابزار جاسوسی است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام فرزندان ایران سلام فرزندان جوین


اطلاعات وبلاگ ها ابزار جاسوسی است



سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا با اعلام اینکه سازمان های اطلاعاتی برخی کشورها با تجمیع اطلاعات وبلاگ ها اقدام به جاسوسی می کنند، گفت: «دارندگان این گونه صفحات باید از انتشار هرگونه مطالبی که می تواند مورد سوءاستفاده قرار گیرد خودداری کنند».

برترین ها به نقل از تماشا : اگر تا دیروز تمام تلاش پلیس فتا بر این مسئله متمرکز شده بود که به مردم هشدار بدهد که مواظب دوستان فیس بوکی باشند یا گول پیامک های نظرسنجی را نخورند امروز به شهروندان هشدار می دهد که مبادا در وبلاگ های شخصی خود مطالبی منتشر کنند که در یک پیمایش هدفمند شده مورد سوءاستفاده بیگانگان قرار بگیرد و از آن به عنوان ابزار جاسوسی بهره بگیرند.

به گزارش مهر، سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا با اعلام اینکه سازمان های اطلاعاتی برخی کشورها با تجمیع اطلاعات وبلاگ ها اقدام به جاسوسی می کنند، گفت: «دارندگان این گونه صفحات باید از انتشار هرگونه مطالبی که می تواند مورد سوءاستفاده قرار گیرد خودداری کنند».

سروان علی نیک نفس در رابطه با فعالیت وبلاگ ها در فضای سایر اظهارداشت: «تولیدات وبلاگ ها تحت کنترل نیست و بیشتر به عنوان رسانه کاربر محور در فضای سایبر مطرح می شود. در این محیط هر فردی می تواند مطالب دلخواه خود را منتشر کند و نبود نظارت کافی و گستردگی فعالیت ها نیز باعث می شود تا فضای آزادی برای انتشار مطالب فراهم شود».

وی در ادامه افزود: «افراد بیشتر از وبلاگ برای انتشار اطلاعات و علایق شخصی استفاده می کنند و باتوجه به محدودبودن اطلاعات این موضوع اهمیت چندانی ندارد اما متاسفانه هنگامی که چند وبلاگ به عنوان هدف انتخاب می شوند و مورد بررسی قرار می گیرند بسیاری از اطلاعات آنها استخراج و علیه کشور استفاده می شود».

پس از آنکه پلیس فتا تشکیل شد این پلیس سعی کرد تا حوزه های مختلف را در حوزه اینترنت تحت نظر بگیرد از سرقت در حساب های بانکی گرفته تا سوءاستفاده های پیامکی و درنهایت وبلاگ ها، به نظر می رسد که وبلاگ ها بیشتر بیان دغدغه های شخصی باشد تا انتشار اطلاعات امنیتی اما پلیس فتا ترجیح داد تا به شهروندان هشدار بدهد تا مراقب بیان دغدغه های شخصی خود باشند که مبادا مورد سوءاستفاده دشمنان کشور قرار بگیرد.

برای همین سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا از بررسی نظرات وبلاگ ها توسط سیستم های جاسوسی خبر داد و افزود: «سیستم هایی به صورت خودکار اطلاعات با ارزش وبلاگ ها و نظرات آنها را بررسی کرده و اطلاعات مورد نیاز افراد و سیستم های جاسوسی را از حجم بسیار بالای وبلاگ ها استخراج و در اختیار این افراد قرار می دهد. متاسفانه اطلاعات مهمی با عنوان نظرات در وبلاگ ها منتشر می شود که این مسئله می تواندن آسیب هایی را به دنبال داشته باشد».

نیک نفس با اشاره به ذخیره اطلاعات وبلاگ ها توسط ارائه دهندگان خدمات وبلاگ تاکید کرد: «براساس قانون مبارزه با جرائم رایانه ای ارائه دهندگان خدمات وبلاگ باید اطلاعات وبلاگ ها را ذخیره کنند تا براساس دستور مرجع قضایی برای رسیدگی به جرایم مرتبط با این حوزه آن را در اختیار پلیس قرار دهند».

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا هتک حیثیت را یکی از اعمال مجرمانه در وبلاگ برشمرد و عنوان کرد: «علاوه بر وبلاگ ها در ویکی ها و انجمن های گفت و گو نیز اطلاعات مهمی مطرح و در رابطه با آنها اعمال مجرمانه ای انجام می شود اما متاسفانه هتک حیثیت و سرقت اطلاعات شخصی مهم ترین جرایم حوزه این رسانه هاست».