مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: انواع فیلتر تصفیه آب
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کارخانه پالایه سازان، تولیدکننده مطرح انواع فیلترهای تصفیه خانگی، با هدف افزایش کیفیت آب آشامیدنی و با به کارگیری تکنولوژی روز دنیا اقدام به طراحی و تولید انواع فیلتر تصفیه آب می‌کند. انواع فیلترهای تصفیه آب خانگی بسته به کارکردشان، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی نیز هستند. با توجه به اینکه فیلتر تصفیه آب خانگی نقش مهمی در عملکرد این دستگاه ایفا می‌کند، بهتر است اقدام به خرید بهترین فیلتر تصفیه آب کنید. عدم اقدام به موقع برای تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی نه تنها کیفیت آب آشامیدنی را کاهش می‌دهد، بلکه به دیگر فیلترهای دستگاه نیز آسیب وارد می‌کند. برای تعویض انواع فیلتر تصفیه آب می‌توانید اقدام به خرید پک کامل فیلتر تصفیه آب کنید.

فیلتر ممبران

فیلتر ممبران نسل جدیدی از فیلترهای دستگاه تصفیه آب است که عمل تصفیه آب را به طور کامل و بدون نیاز به هیچ‌گونه مواد افزودنی انجام می‌دهد. این فیلتر از طریق روش‌های مختلفی از قبیل اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون فرایند تصفیه آب را انجام می‌دهد. فیلترهای ممبران در حذف آلاینده‌های شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی آب تاثیر بسزایی دارند. بهترین فیلتر ممبران از بخش‌های مختلفی چون مجرای آب، غشای نیمه تراوا و مجرای فاضلاب تشکیل شده‌اند. از طریق نمایندگی فیلتر ممبران می‌توانید اقدام به خرید انواع این فیلترها کنید. ممبران اسمز معکوس، ممبران نانوفیلتراسیون و ممبران اولترافیلتراسیون از انواع فیلترهای ممبران به شمار می‌روند.


فیلترهای الیافی


فیلتر الیافی یا فیلتر PP پرکاربردترین فیلتر دستگاه‌های تصفیه آب خانگی است. این فیلترها برخلاف قیمت ارزانی که دارند، نقش مهمی در فرایند تصفیه آب ایفا می‌کنند. فیلتر رسوب گیر الیافی که با عنوان فیلتر مرحله اول دستگاه تصفیه آب نیز شناخته می‌شود، تصفیه فیزیکی آب را بر عهده دارد.

فیلتر نخ تابیده

فیلتر نخ تابیده را ممکن است در بازار با نام فیلتر نخی نیز بشناسند. وظیفه فیلترهای نخ تابیده حذف آلاینده‌هایی چون شن و ماسه، گل و لای، ذرات رسوب کرده در آب، خاک، لجن و… است. فیلترهای نخ تابیده در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی که به روش اسمز معکوس عمل تصفیه آب را انجام می‌دهند کارایی چندانی ندارند؛ این فیلترها اغلب در دستگاه‌هایی که از روش فیلتراسیون برای تصفیه آب استفاده می‌کنند به کار می‌روند. چنانچه حجم رسوبات مانند گل و لای در آب منطقه زیاد باشد، عمر مفید فیلتر نخ تابیده زودتر به سر آمده و باید تعویض فیلتر نخ تابیده صورت بگیرد. مزیت فیلترهای نخ تابیده نسبت به فیلترهای الیافی، توانایی این فیلترهای نخی در نگه داشتن حجم بیشتری از رسوبات است.


فیلترهای IN LINE

فیلترهای اینلاین طوری طراحی شده اند که محفظه و فیلتر با هم تلفیق شده اند و به شکل یک کپسول درآمده اند. فقط کافی است شیلنگ ها را از سر و ته فیلتر کهنه جدا کنید ، فیلتر نو را جایگزین کنید و دوباره شیلنگ ها را به سر و ته فیلتر جدید متصل کنید. به این ترتیب فیلتر با دست تماس ندارد ، نشتی و ریختن آب در اطراف به حداقل ممکن می رسد و سرعت عمل هم در تعویض فیلترها بیشتر است.


فیلترهای کربنی


فیلترهای کربنی توانایی بالایی در حذف کلر و مواد آلی موجود در آب دارند. هنگامی که آب از بستر فیلتر کربنی عبور می‌کند، فرایند جذب سطحی میان ذرات آب و بستر فیلتر صورت می‌گیرد. آبی که از فیلتر کربنی می‌گذرد عاری از هرگونه مواد آلی و کلر خواهد بود. این فرایند در نهایت موجب گرفته شدن بو، رنگ و طعم نامناسب آب نیز خواهد شد. با توجه به اهمیت بالای فیلترهای کربنی در دستگاه تصفیه خانگی، باید نسبت به تعویض به موقع این فیلترها آگاه باشید.


پک فیلتر

اگر قصد خرید فیلتر تصفیه آب دارید، توصیه ما خرید پک کامل فیلتر تصفیه آب است. با توجه به همزمان بودن زمان تعویض اغلب فیلترها، با خرید یک پک فیلتر تصفیه آب می‌توانید تمامی فلیترهایی که نیاز به تعویض دارند را با فیلتر جدید جایگزین کنید.