مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: مریخ پیمای روسی دراقیانوس، آرام گرفت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام فرزندان ایران سلام فرزندان جوین

مقامات روسی اعلام کردند


مریخ پیمای روسی دراقیانوس، آرام گرفت

کاوشگرروسی فوبوس گرانت، که در ماه نوامبر سال گذشته به فضا پرتاب شده بود پس از دوماه سرگردانی در آبهای اقیانوس آرام فرو ریخت تا خسارت و آسیی به بار نیاورد.




به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (16 ژانویه / 26 دی)، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که قطعات کاوشگر فوبوس گرانت، که در ماه نوامبر سال گذشته به سوی یکی از قمرهای مریخ موسوم به فوبوس پرتاب اما از مدار زمین خارج نشده بود، در آبهای اقیانوس آرام فرو ریخته و خسارت و آسیی به بار نیاورده است.
وزن این مریخ نورد و سوخت همراه آن هنگام پرتاب به بیش از 13 تن می رسید و این نگرانی وجود داشت که ممکن است قطعات آن پس از ورود به جو زمین، در مناطق پر جمعیت شهری فرو بریزد و باعث خسارت جانی و مالی شود.
فضاپیمای 165 میلیون دلاری «فوبوس گرانت»، 8 نوامبر سال گذشته جهت کاوش در قمر «فوبوس» یکی از قمرهای سیاره مریخ به فضا پرتاب شد، اما به علت نقص فنی موتور اصلی آن پس از مدت کوتاهی از پرتاب آتش گرفت وبعد از دو ماه سرگردانی در مدار زمین سرانجام در اقیانوس آرام سقوط کرد.
بر اساس گزارش بی بی سی، مقامات روسی گفته اند که بخشی از قطعات این سفینه هنگام ورود به جو زمین سوخته و از بین رفته بود.[تصویر:  IMAGE634623280252751250.jpg]