مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: شبکه ملی اطلاعات جایگزین اینترنت نمی شود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام فرزندان ایران سلام فرزندان جوین

وزیر ارتباطات:
شبکه ملی اطلاعات جایگزین اینترنت نمی شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به برخی شبهات گفت: شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه جایگزین اینترنت نمی شود.

به گزارش مهر، رضا تقی پور تصریح کرد: اینترنت به عنوان یک سرویس کما فی السابق در کنار شبکه ملی اطلاعات باقی خواهد ماند و هرکس که نیاز داشت می تواند از آن سرویس استفاده کند.

وی در ادامه از موتورهای جستجو با عنوان موتورهای جاسوسی یاد کرد و افزود: در این که موتورهای جستجوی خارجی ابزارهای جاسوسی بیگانگان است شکی نیست و این را می توان به راحتی از آمارهایی که منتشر می کنند متوجه شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به عنوان مثال اعلام می کنند مردم ایران در هفته یا روز مشخصی از کدام کلمات و یا واژه ها بیشتر استفاده کرده اند که این مفهومش آن است که آنها دائم در حال کنترل و رصد اطلاعات کاربران هستند هرچند این ظاهر قضیه است اما پشت پرده با سرقت اطلاعات مردم اقدامات جاسوسی و اهداف شومشان را دنبال می کنند.

تقی پور با اشاره به راه اندازی موتورهای جستجوی بومی اظهار کرد: برای حفظ امنیت و مسدود کردن راههای درز اطلاعات مردم کشورمان چندین گروه غیردولتی روی موتورهای جستجوی داخلی در حال فعالیت هستند تا در قالب شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود و مردم با اطمینان خاطر بیشتری از آن استفاده کنند.

وی گفت: با راه اندازی موتورهای جستجوی بومی از بسیاری از آسیب ها و مسائل امنیتی که کوچکترین آن به سرقت رفتن و مخدوش شدن اطلاعات حریم شخصی و خانوادگی افراد است جلوگیری به عمل می آید.