مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: با قابلیت‌های جدید سیستم عامل اندروید آشنا شوید!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
شرکت گوگل اعلام کرد برخی از برنامه‌ های سیستم عامل اندروید برای استفاده راحت‌ تر کاربران به روز رسانی می‌ شود.

به تازگی شرکت گوگل اعلام کرد: “در سال آینده ویژگی‌های جدیدی برای سیستم عامل اندروید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.” هنوز زمان مشخصی برای عرضه رسمی این بروزرسانی‌ها مشخص نشده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که به روز رسانی‌های جدید اندروید علاوه بر افراد سالم به کاربرانی که دارای نقص عضو هستند نیز کمک می‌کند. در ادامه شما را با این قابلیت‌ها آشنا می‌کنیم.

سوئیچ دوربین

یکی از ویژگی‌های  جدید اندروید Camera Switches نام دارد. این قابلیت جدید برای افرادی که از اختلالات گفتاری و حرکتی رنج می‌برند طراحی شده است. این دوربین به کاربر امکان می‌دهد از حرکات خاص چشم به جای ضربه‌های فیزیکی برای استفاده از  تلفن اندروید خود استفاده کنند. کاربر می‌تواند یک حرکت خاص را برای اسکن صفحه تلفن خود انتخاب کرده و‌ حرکت دیگر را طراحی کند. گفته شده، در این برنامه قابلیت  سفارشی سازی در مورد ترکیب حرکات نیز وجود دارد.

فعال سازی پروژه

به روز رسانی قابلیت Project Activate همچون ویژگی جدید دوربین موبایل، برای کسانی که نمی‌توانند صحبت کنند یا در تعامل معمولی با تلفن‌های هوشمند مشکل دارند، مناسب است. این ویژگی جدید به کاربر امکان می‌دهد از همه عملکرد‌های ارتباطی تلفن هوشمند به سادگی با حرکات صورت در جلوی دوربین استفاده کنند، مانند “لبخند زدن یا نگاه کردن به بالا”. همچنین به کاربر امکان می‌دهد با عضلات صورت خود صدا را پخش کرده یا بلندگوی هوشمند را کنترل کند، تماس تلفنی برقرار کرده، پیامک ارسال کند و به پیام‌های خود در حالت نوشتار به گفتار گوش دهد.

به روز رسانی Lookout

براساس گزارش‌ها ویژگی Lookout از سال ۲۰۱۹ برای افراد کم بینا و نابینا در سیستم عامل‌های اندروید وجود داشته، اما این برنامه قرار است به روز رسانی شود و دو قابلیت جدید، تشخیص ارز و شناسایی دست خط به آن افزوده می‌شود.

  به روز رسانی جدید اندروید شامل طراحی 1500 ایموجی جدید برای جلب رضایت کاربران از این سیستم عامل است.همچنین این به روز رسانی به کاربران اجازه می‌دهد تا هنگام انتخاب حالات خود در صفحه چت از ایموجی‌های متنوع ‌تری بهره ببرند.

پس زمینه متحرک

گوگل میت، مدت‌ها است که گزینه‌های متفاوتی برای پنهان کردن پس زمینه در  نمایشگر کاربر همچون از قرار دادن افکت تار شدن لنز گرفته تا جایگزینی کل پس زمینه با یک تصویر و انتقال کامل کاربر به یک محیط متفاوت ارائه می‌دهد. با به روز رسانی جدید، Meet اکنون مجموعه‌ای از پس زمینه‌های متحرک جدید را معرفی می‌کند تا سرگرمی و استعداد بیشتری را به گردهمایی‌های معمول تجاری یا کلاسی Google Meet اضافه کند.

به روز رسانی Google TV

گفتنی است، به روز رسانی Google TV برای تمام کاربران اندروید بسیار پر اهمیت است، زیرا در نهایت به آن‌ها اجازه می‌دهد از تلفن اندروید خود به عنوان یک کنترل از راه دور پیشرفته استفاده کنند. کاربران با افزودن گزینه “راه دور” به تنظیمات سریع در تلفن اندروید خود می‌توانند این ویژگی را فعال کنند! تلفن کاربر فوراً به کنترل از راه دور برای سیستم عامل Google TV و Android TV تبدیل می‌شود.

این‌ها همه به روزرسانی‌های آینده اندروید هستند که گوگل تاکنون به کاربرانش قول داده است و همانطور که قبلا ذکر شد، هیچ تاریخ مطمئنی وجود ندارد که این ویژگی‌ها به صورت زنده اجرا شوند. به محض آماده شدن احتمالاً یک به یک رونمایی می‌شوند.

همچنین بخوانید: دوره های برنامه نویسی جاوا با اندروید