مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: خط تولید باطری خودروهای برقی در ایران راه‌اندازی می‌شود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خط تولید باطری خودروهای برقی در ایران راه‌اندازی می‌شود

رئیس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران از بومی سازی و تولید ۱۰ ماده پر مصرف صنعت نفت در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران خبر داد.

مسعود کمبرانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تولید ۱۰ ماده پرمصرف صنعت نفت در پژوهشکده توسعه صنایع شیمایی به دیگر تولیدات مهم پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران اشاره کرد و گفت: کریستالیزاتور از دیگر تولیدات پژوهشکده صنایع شیمیایی ایران است که نقش مهمی در صنایع فولاد، آلومینیوم و مس دارد و ضمن بی نیازی از واردات این ماده ارزش افزوده بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به بومی سازی ابرخازن‌های الکتروشیمیایی توسط این پژوهشکده تصریح کرد: باتوجه به دور شدن از انرژی فسیلی و تولید ماشین‌های برقی و الکتریکی نیاز به ابرخازن‌ها و باطری شارژ سریع رو به افزایش است و در علوم مختلفی از جمله هوا و فضا کاربرد حیاتی دارند؛ به گونه‌ای که کشورهای توسعه یافته در حال سرمایه گذاری‌های چند ده میلیون دلاری در این زمینه هستند اما محدودیت بودجه در ایران اجازه چنین سرمایه گذاری را نمی‌دهد.

کمبرانی با اشاره به اینکه در این زمینه تحقیقات خوبی توسط جهاد دانشگاهی انجام شده و تجهیزات خوبی مانند خرید شمع ماشین  و ... در قالب طرح‌های فناورانه خریداری شده، تصریح کرد: با حمایت مجلس و دولت نیازمند راه اندازی خط تولید هستیم که امیدواریم در سال ۱۴۰۱ انجام شود.

وی افزود: در این طرح چند ابر خازن با ظرفیت خازنی در حدود ۳۶۰ فاراد مطابق با نمونه‌های تجاری شرکت‌های معتبر بومی سازی می‎‌شود.

رئیس پژوهشکده صنایع شیمیایی ایران با اشاره به مشکلات تولید این ابرخازن‌ها ادامه داد: بسیاری از تجهیزات ساخت ابرخازن‌ها وارداتی است و چندین ماه در گمرک مانده است. از طرفی حدود ۳۰ میلیارد تومان برای راه اندازی خط تولید صنعتی این محصول مورد نیاز است و سرمایه گذار یا دریافت ردیف بودجه برای این مهم ضروری است.