مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: ازدواج با پسر درونگرا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام
به تازگی با دوست برادرم عقد کردیم
برادرم خیلی از او تعریف میکرد تقریبا از کودکی با هم بزرگ شده بودند و میتوانستم روی درست بودن حرف برادرم حساب کنم.
اما حالا که 4 ماه از ازدواجمان گذشته میبینم او فردی درون گراست و زیاد در جمع های فامیلی حضور پیدا نمیکند.
برعکس او من تمایل زیادی به مهمانی ها و رفت و امد دوستان و خانواده دارم
از مشاور محترم این پرسش را دارم که باید چگونه رفتار کنم با وجود تناقض که هر دو نفرمان داریم اذیت نشویم.
سلام و ادب و احترام خدمت شما همراه گرامی 

درونگراها و برونگراها معمولاً از کنار هم بودن لذت می برند و مکمل‌ شخصیت یکدیگر محسوب می‌شوند. اغلب اوقات درونگراها نیاز دارند که از پوسته خود بیرون بیایند و در عین حال برونگراها نیاز دارند زمانی را صرف تعمق و تامل در خلوت خویش نمایند . از جمله مشکلات ارتباطی افراد درونگرا و برونگرا در زندگی مشترک می توان به تفاوت در انتخاب تفریحات، شیوه حل مسئله و مهارت های ارتباطی متفاوت اشاره نمود. مثلاً یک فرد برون گرا دوست دارد وقتی مشکلی بروز می کند به سرعت وارد عمل شود، با دیگران آن را مطرح نماید و موضوع را فیصله دهد. اما یک فرد درونگرا به آرامش نیاز دارد تا بتواند در سکوت به راهکارهای لازم دست یابد. به همین دلیل باید افراد درونگرا و برونگرا در انتخاب های خودشان دقت بیشتری نمایند.
اگر افراد درونگرا و برونگرا تمایل به ازدواج با یکدیگر دارند، بهتر است با درک متقابل و صحبت کردن با هم به توافق مشترک برسند. تا هردو با آگاهی از تفاوت های یکدیگر در زندگی مشترک آرامش داشته باشند

شخصیت افراد دارای ابعاد متنوعی است که درونگرایی و برونگرایی تنها دو نوع از ویژگی‌های شخصیتی محسوب می‌شود. خیلی از افراد به طور کامل در یکی از طیف‌ها قرار ندارند و ترکیبی از ویژگی‌های برونگرایی و درونگرایی را دارا هستند. اما عنوان شخصیتی روی آنها قرار می‌گیرد که غالب رفتارشان باشد. تشخیص دقیق این ویژگی‌ها توسط رواشناس متخصص به وسیله تست‌های معتبر انجام می‌شود. در مشاوره پیش از ازدواج، مشاور با بررسی دقیق خصوصیات شخصیتی و شناخت کامل فرد به زوجین کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری در این مسیر نامعلوم قدم بردارند.

موفق و موید باشید