مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: چگونه صحبت کنیم تا همسرمان گوش کند؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تا حالا شده بخواهید با همسرتان صحبت کنید یا درد دلتان را بگویید و ببینید او با موبایلش دارد کار می‌کند یا با تلویزیون مشغول است؟
یعنی عملا گوش شنوایی برای صحبتتان پیدا نمی‌کنید. اینجا راهی برای خارج شدن از این مشکل را توضیح دادیم.
طبق نظر بهترین مشاور سبک زندگی جدید باعث شده است که ما کمتر به حرف یکدیگر گوش دهیم و یا برای فرار از تنهایی و نداشتن گوشی شنوا به این سبک زندگی پناه اورده ایم . علتش هر چه که باشد ، شکافی را در زندگی ما ایجاد کرده است که پیوسته در حال بزرگ شدن و عمیق تر شدن می باشد و خود را به شکل نارضایتی ، غم و محرومیت نشان می دهد . 
چرا گوش دادن مهم است ؟
بر اساس گفته ی بهترین مشاور خانواده گاهی به نظر می رسد که فردی به حرف های دیگری گوش نمی دهد . خانم ها از این گله دارند که همسرانشان وجود آن ها را نادیده می گیرد و آقایان از این که همسرشان غر می زند و یا زن ها احساس می کنند که ارتباطشان خدشه دار شده است . اشتیاق به درک شدن ، از جمله انگیزه های بسیار نیرومند انسان ها می باشد . زمانی که به حرف های ما گوش می دهند ، احساس می کنیم که ما را جدی می گیرند و به احساسات و ایده هایمان توجه می کنند و آن چه که می گوییم برایشان اهمیت دارد . اشتیاق به درک شدن یعنی برای فرار از تنهایی و ایجاد ارتباط با افراد دیگر است . یعنی برای این که به تنهایی خود غلبه کنیم ، به دیگران نزدیک می شویم و دریچه ی ذهن و قلب خود را به روی دیگران باز می کنیم و به این امید هستیم که ما را درک کنند . اما رسیدن به این مورد بسیار دشوار است . 
اساس خوب گوش دادن همدلی می باشد و همدلی نیز میسر نمی شود مگر آن که مشغولیت های خود را کنار بگذاریم . زوج تراپیست بیان می کند که همدلی یعنی آن چه را طرف مقابل سعی دارد بگوید ، بفهمیم و نشان دهیم که منظور او را درک کرده ایم و این همدلی ما را به فردی که سخن ما را می شنود و به ما و احساسات ما توجه دارد ، وصل می کند . گوش دادن همدلانه ، روابط را بسیار دگرگون می کند . وقتی طرف مقابل احساسات عمیق و ناگفته ما را درک می کند ، آن را به شکل کلام می آورد و با بیانی روشن و گویا به ما منعکس می کند و ما مطمئن می شویم که ما را درک کرده است و از او به خاطر درک ممنون می شویم . گوش دادن نه تنها با تحکیم پیوند بین افراد ، روابط آن ها را تقویت می کند ، بلکه باعث می شود شخص احساس بهتری نسبت به خود داشته باشد . زمانی که طرف مقابل شنونده ای پذیرا باشد ، بهتر می توانیم آن چه را که در فکرمان می گذرد را بیان کنیم و به احساسات خود آگاه باشیم . و در نتیجه زندگی ما در قالب گفت و گو بیان می شود و این ارتباطات شکل می گیرد . و در واقع از این راه است که ارتباطات به صورت با کیفیت شکل می گیرد و می تواند شرایط بهتری را برای فرد به همراه داشته باشد . زمانیکه به این اصول توجه نشود متاسفانه ارتباطات اجتماعی به شکل با کیفیت صورت نمی گیرد و در نتیجه فرد احساسات بدی را تجربه خواهد کرد و این در طولانی مدت در محیط خانوده ، دوستان ، ارتباط با همسر و فرزندان و .... تاثیر منفی خواهد داشت . به همین دلیل گوش دادن و یادگیر ی مهارت های متصل به آن می تواند شرایط بهتری را در زندگی هر فرد ایجاد کند و ارتباطات با کیفیتی را تجربه کند . 
اگر می‌خواهید درباره مشکل گوش ندادن همسرتان با یک روانشناس یا مشاور خانواده رایگان صحبت کنید روی لینک زیر کلیک کنید.
مشاوره رایگان خانواده