مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: ارتودنسی دندان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ارتودنسی دندان روشی است کاملا قابل اطمینان برای درمان ناهنجاری های فک و دهان ودندان. امروز در این موضوع قصد داریم تا اطلاعات شما را در زمینه ارتودنسی دندان کمی افزایش دهیم تا شما بدانید اگر مشکلی در فک و دهان و دندانتان است چگونه باید برطرف شود. همراه ما باشید.
ارتودنسی چیست؟
ارتودنسی یک شاخه تخصصی از دندانپزشکی است که به تشخیص، پیشگیری و اصلاح نامنظمی های دندانی و فکی می پردازد
به عبارت ساده تر، ما در این رشته با موقعیت دندان ها سروکار داریم و تمام مشکلاتی که باعث کج شدن دندان و یا نامنظمی آن ها شود را برطرف می کنیم، تا یک لبخند بی نقص با دندان هایی منظم و یکدست به دست بیاید.
مشکلاتی که با ارتودنسی دندان حل می‌شوند
هر کسی که یکی از مشکلات زیر را داشته باشد مستقیما باید به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کند:
·       کراودینگ، شلوغی و ازدحام دندان ها: کج شدن دندان ها، روی هم خوابیدن  آن ها و یا در هم تنیدگی دندان ها در داخل قوس فکی
·       کراس بایت: کراس بایت یعنی عدم انطباق افقی فک ها نسبت به هم. برای مثال ممکن است فک بالا مقداری به سمت چپ یا راست متمایل شده باشد و با فک پایین از نظر افقی همپوشانی نداشته باشد
·       اپن بایت: وجود فاصله بین دندان های فک بالا و پایین حین بسته شدن دهان.
·       فاصله بین دندان ها: وجود فاصله بیش از نیم میلی متر بین دو یا چند دندان.
·       اوربایت: جلوزدگی بیش از حد فک بالا نسبت به فک پایین (جلو بودن دندان های فک بالا نسبت به دندان های فک پایین)
·       آندربایت: آندربایت برعکس اوربایت است. در این وضعیت فک پایین دچار جلوزدگی شده و از فک بالا جلوتر است. ممکن است فقط دندان های فک پایین از دندان های فک بالا جلوتر باشند.
بهترین سن برای شروع درمان ارتودنسی
متخصصان معتقدند که حتی اگر کودک مشکل خاصی در خصوص هماهنگی دندان های خود نداشته باشد بهتر است که از سنین 6 تا 8 سالگی به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنند.
اگر مشکلی وجود نداشته باشد، متخصص از بروز مشکلات احتمالی (کج شدن دندان ها و …) پیشگیری می کند. و اگر دندان های کودک نامنظم باشند یا مشکل فکی وجود داشته باشد از همان ابتدا درمان با مدت زمان اندک و هزینه پایین آغاز می شود.
حد اکثر سن برای شروع درمان ارتودنسی
ارتودنسی سن ندارد. بهترین سن برای شروع درمان ارتودنسی وجود دارد که در بالا نیز توضیح دادیم اما حداکثر سنی برای درمان ارتودنسی تعیین نشده و همه افراد در هر سنی می‌توانند از درمان ارتودنسی استفاده کنند.
هزینه ارتودنسی دندان
هزینه ارتودنسی نیز مانند هزینه هر چیز دیگری به یکسری عوامل ثابت بستگی دارد که از جمله آنها می‌توان به میزان مجرب بودن و نام پزشک معالج شما اشاره کرد و دومین مورد نیز می‌تواند کیفیت، شرکت سازنده و کشور سازنده مواد و دستگاه مورد نیاز برای ارتودنسی شما باشد.
مدت زمان درمان ارتودنسی
درمان ارتودنسی نیز بستگی به عوامل بسیار زیادی دارد و همینجوری نمی‌توانیم به شما بگوییم چقدر درمان ناهنجاری های دهان و دندان شما زمان می‌برد، شما حتما باید به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا تمامی شرایط را برای شما توضیح دهد و در نهایت به شما طول درمان بدهد.
حرف آخر
تحقیق کردن باعث می‌شود تا شما به راحتی بتوانید برای آینده خود تصمیم بگیرید و اطمینان خاطر داشته باشید که پشیمان نمی‌شوید. همچنین باعث می‌شود علاوه بر بالا رفتن سطح معلومات و اطلاعات عمومی شما، بتوانید به راحتی با پایین ترین قیمت بهترین تصمیم را برای آینده و یا سلامتی خود یگیرید.