مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: پوسیدگی و بهداشت دهان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پوسیدگی و بهداشت دهان و دندان با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند، به طوری که هر چه شما به بهداشت دهان و دندان خود بی توجه تر باشید احتمال پوسیدگی در دندان های شما بیشتر می‌شود و بالعکس. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این دو موضوع آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را نیز در اختیارتان قرار دهیم. با ما باشید.
پوسیدگی دندان
شایع ترین دلیل مراجعه افراد به کلینیک های دندانپزشکی، پوسیدگی دندان است. وجود پلاک های دندانی بر روی دندان های شما و دهانتان و واکنش مستقیم آنها با باکتری های موجود در دهان شما باعث تولید اسید می‌شود این اسید تولید شده به تدریج مینای دندان شما را نابود می‌کند و باعث پوسیدگی دندان شما می‌شود.
به عبارت دیگر پوسیدگی دندان به معنی واکنش پلاک ها با باکتری های موجود و تولید اسید است که، این اسید تولید شده باعث تحلیل و نابود شدن مینای دندان شما می‌شود. به تحلیل مینای دندان پوسیدگی می‌گویند.
راه های جلوگیری از بروز پوسیدگی
مهمترین و بهترین راه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان رعایت بهداشت دهان و دندان است. با رعایت بهداشت دهان و دندان که خود دارای اصولی هستند. احتمال بروز پوسیدگی به حداقل خود می‌رسد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با اصول رعایت بهداشت دهان آشنا کنیم.
همچنین درمورد ایمپلنت نیز بیشتر بدانید.
اولین اصل رعایت بهداشت دهان
اولی اصل برای داشتن دندان هایی تمیز استفاده از مسواک است. مسواک پلاک های دندانی را تا 70 درصد کاهش می‌دهد و از تولید آنها جلوگیری می‌کند. پیشنهاد می‌شود روزانه دو بار مسواک بزنید و یکبار آن را قبل از خواب قرار دهید.
دلیل اینکه توصیه می‌شود حتما قبل از خواب مسواک بزنید این است که، بزاق تولید شده در دهان شما تا حدی جلوی ایجاد پلاک  ها و فعالیت آنها را می‌گیرد. تولید بزاق در هنگام خواب به حداقل خود می‌رسد و اگر قبل از خواب مسواک نزنید این پلاک ها می‌توانند به راحتی فعالیت خود را ادامه دهند و باعث نابودی دندان های شما شوند.
استفاده از نخ دندان و بهداشت زبان
نخ دندان یکی از مهمترین اصول برای رعایت بهداشت دهان است. همانطور که گفته شد مسواگ تنها 70 درصد از بهداشت دهان را تعمین می‌کند و 30 درصد مابقی باید با استفاده از نخ دندان تمیز شود. نخ دندان باعث می‌شود دیگر هیچ مواد غذایی در دهان شما نباشد تا باکتری ها با استفاده از آنها تولید اسید کنند.
زبان یکی از بهترین محل ها برای ایجاد و رشد پلاک های دندانی است. اکثر افراد فکر می‌کنند که تمیز کردن زبان خیلی اهمیت ندارد ولی اینطور نیست. تمیز کردن زبان یکی از مهمترین اصول برای داشتن دندان هایی سالم است.
حرف آخر
تحقیق کردن باعث می‌شود تا شما بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و همیشه دندان هایی زیبا و لبخندی درخشان داشته باشید. برای همین منظور اگر قصد دارید تا در زمینه دهان و دندان اطلاعات خود را افزایش دهید ما به شما وبسایت تهران دنتال ایمپلنت را معرفی می‌کنیم. با مطالعه مقالات این وبسیات می‌توانید سطح معلومات خود را در زمینه دهان و دندان به خوبی افزایش دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.