مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: تفاوت رژیم های لاغری اصولی و غیر اصولی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بدون هیچ مقدمه‌ای قصد داریم در این صفحه درباره رژیم لاغری اصولی و کاملا علمی که در مدت زمان مناسبی به کاهش وزن و کاهش شاخص توده بدنی یا BMI کمک می‌کند مطالب جالبی رائه دهیم
تعریف دقیق رژیم لاغری چیست؟
میلیون‌ها روش برای کاهش وزن عمدی وجود دارد که شناخته‌شده‌ترین آن‌ها، (رژیم لاغری) است. رژیم لاغری یعنی تلاش برای کاهش وزن از طریق اِعمال تغییر در تغذیه و چیزهایی است که می‌خوریم یا می‌نوشیمدر واقع به زبان ساده تر داشتن یک هدف و دنبال کردن آگاهانه یک برنامه غذایی برای لاغری را رژیم لاغری می گویند.
 رژیم لاغری که توسط یک متخصص تغذیه یا پزشک متخصص لاغری توصیه یا تجویز می‌شود، اصطلاحاً یک رژیم غذایی پرهیزانه است که در آن، افراد ملزم هستند برخی مواد غذایی توصیه شده را بخورند و از مصرف تعدادی مواد غذایی دیگر نیز بپرهیزند.
در واقع رژیم لاغری یعنی تشویق به خوردن برخی غذاها و اجتناب از مصرف برخی دیگر است، که در نهایت به کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل به افراد کمک می‌کند
به چه رژیم‌هایی رژیم لاغری اصولی گفته می‌شود؟
هر نوع برنامه غذایی برای لاغری که منجر به کاهش وزن شود یک نوع رژیم لاغری در نظر گرفته می‌شود. اما لزوماً همه این برنامه ها اصولی و قابل پیروی نیستند. از این نظر، ما دو نوع برنامه غذایی برای لاغری داریم:
1.    یکی رژیم غذایی اصولی و سالم
2.    و دیگری رژیم ناسالم و غیر اصولی.
رژیم لاغری سالم، نوعی رژیم است که در عین کمک به کاهش وزن هیچ خطری برای بدن ایجاد نکند، سلامتی ما را حفظ کرده و یا حتی ارتقاء دهد. چنین رژیمی حتماً روی دریافت مواد مغذی و حیاتی مورد نیاز بدن تاکید دارد و ما را از مصرف آن‌ها منع نمی‌کند.
دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم نباید به معنای حذف برخی مواد غذایی ای سفره باشد. چنین رژیمی حتما باید تمام گروه های مختلف مواد غذایی را شامل شود و به ما کمک کند به صورت آهسته و پیوسته وزن کم کنیم. با این تفاسیر حتی برنامه هایی که تحت عنوان رژیم لاغری سریع شناخته می شوند سالم نیستند و نباید پیروی شوند.
منبع: www.bimarestaan.ir