مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: مشخصات فوق العاده اولین لپ تاپ ایرانی + قیمت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگر می‌خواهید با ویژگی‌ها و مشخصات ماتریکس، اولین لپ تاپ ایرانی و قیمت ماتریکس مطلع شوید با عطاملک همراه باشید.
اولین لپ‌تاپ ایرانی با نام «ماتریکس» به مرحله طراحی و تولید رسیده است و در صورت حمایت نهاد‌های مربوطه از این محصول، لپ‌تاپ ایرانی به تولید انبوه می‌رسد.

اولین لپ‌تاپ ایرانی با نام «ماتریکس» محصول شرکت رایانیتو به مرحله طراحی و تولید رسیده است و در صورت حمایت نهاد‌های مربوطه از این محصول، لپ‌تاپ ایرانی به تولید انبوه خواهد رسید.
براساس اعلام یکی از اعضای تیم سازنده این لپ‌تاپ، هدف اصلی از تولید این لپ‌تاپ حمایت از تولید داخل و در جهت کمک به دانشجویان و دانش‌آموزان کشور است. همچنین قرار شده است که این لپ‌تاپ ارزان‌ترین لپتاپ در بازار داخلی باشد.
مشخصات فنی
لپ‌تاپ ماتریکس دارای پردازنده‌ی مرکزی (Central Processing Unit) یا CPU، چهار هسته‌ای است. همچنین رم این لپتاپ قابلیت ارتقا تا ۸ گیگابایت و حافظه داخلی آن تا یک ترابایت  SSD و HDD است.

لپتاپ ایرانی دارای صفحه نمایش FullHD و  یک درگاه خروجی HDMI 4K است. قدرت باتری این لپتاپ لیتیوم پلیمر چهار سلول با ظرفیت ۲۰ هزار میلی آمپر ساعت است که قابلیت استفاده روزمره به مدت ۲۴ ساعت با یک بار شارژ را دارد.
برخی از لپ‌تاپ‌ها فاقد سیستم عامل و همراه با محیط داس ارائه می‌شوند و برخی دیگر دارای ویندوز اورجینال با نسخه‌های مختلف هستند. این لپ‌تاپ دارای سیستم عامل لینوکس اختصاصی رایانیتو است.
همچنین تاچپد این لپ‌تاپ با سایز هفت اینچ با قابلیت لمس پنج انگشت همزمان دارد و قابلیت شخصی سازی انواع جسچر نیز برنامه‌ریزی شده است.

قیمت لپ‌تاپ ایرانی چند؟
رضا عظیمی یکی از اعضای تیم سازنده این لپتاپ به تجارت‌نیوز گفت: ما یک گروه دانشجو هستیم و این محصول را با سرمایه و در واقع «پول توجیبی خودمون» درست کردیم.
او ادامه می‌دهد: برای به‌روزرسانی درایورها در سیستم عامل تغییراتی ایجاد کرده‌ایم. مقداری از نظر ظاهری نیز تغییرات جزئی داشته تا رابط کاربری زیباتری داشته باشد. همچنین سیستم عامل بر پایه دبین هست.
به گفته او هیچ نهاد یا شرکتی تاکنون از این محصول حمایت نکرده است.
عظیمی در مورد مجوز تولید این محصول می‌گوید: تاکنون مجوزی نگرفته‌ایم، ولی اگر سرمایه‌گذاری پیدا شود که سرمایه کافی را در اختیار ما بگذارد، تخمین می‌زنیم تا یک سال آینده وارد بازار شد.
او درباره قیمت این محصول می‌گوید که این لپ‌تاپ در صورتی که به تولید انبوه برسد، با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان در بازار عرضه خواهد شد.
عظیمی در این باره ادامه می‌دهد: تولید این لپ‌تاپ در حقیقت برای تسهیل کار و تحصیل دانشجویان ایرانی است و به همین علت قیمت آن از نمونه‌های خارجی آن‌ها بسیار کمتر است.
در حالی این لپ‌تاپ ایرانی به مرحله تولید رسیده است که هنوز ایران در ماجرای تولید تلفن همراه، تجربه‌های موفقی را نداشته است.