مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: اهمیت مراجعه به مشاور خانواده
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگر تا الان ضرورت مراجعه به روانشناس و مشاور خانواده را نمی‌دانستید، این مقاله اهمیت مراجعه حضوری یا آنلاین مشاور خانواده را به شما می‌گوید.
ممکن است خیلی از افراد با خود فکر کنند که ضرورت مشاوره خانواده چیست و چرا باید مسائل خصوصی خانواده را با مشاور در میان بگذارند. اصلا چه ضرورتی برای استفاده از خدمات مشاوره خانواده وجود دارد؟
با توجه به اینکه بسیاری از والدین در تربیت فرزندان خود ناموفق بوده اند و یا در اداره کردن مسائل  خانواده و همسر و فرزندان با مشکلاتی مواجه هستند ضرورت مشاوره خانواده احساس می شود. و همچنین در مبحث مشاوره خانواده، مشاور باید راهکارهایی را برای بهبود زندگی زناشویی به افراد رائه دهد.
در این مقاله قصد داریم ضرورت مشاوره خانواده و اهمیت و ضرورت کمک گرفتن از مشاوران را برای شما توضیح دهیم تا با ایجاد مسیری درست بتوانید موانع ارتباطی بین اعضای خانواده تان را از میان برداید و تعارضات خانواده را رفع کنید.




ضرورت مشاوره خانواده چیست؟
مرکز مشاوره به عنوان نقطه اطمینان و اتکا والدین در امور مختلف نقش موثری را ایفا می کند. مشورت و مشاوره گرفتن برای بهتر نتیجه گرفتن ، تربیت بهتر فرزندان و بهتر زندگی کردن به شما کمک می کند. در یک خانواده سالم و پویا میان اعضای خانواده روابط انسانی و سالمی حاکم است . یکی از اصول مهم در روابط خانواده مشاوره و مشورت کردن است که نقش موثری در سلامت و پویایی خانواده ایفا می کند.
ضرورت مشاوره خانواده با توجه به شیوه های زندگی نوین و سخت تر شدن شرایط زندگی به دلیل استرس ها و فشارهای زندکی نمایان می شود. مشاوره خانواد برای سازگاری افراد خانواده و جامعه نقش موثری را ایفا می کند و باعث بهبود روابط در خانواده و مشکلات می شود.
یکی از فواید مشاوره خانواده این است که شما با یاری مشاور که فردی دلسوز و امین است و آگاه به مسائل روانشناسی و دارای تخصص در حوزه خانواده است می توانید خانواده ای سالم داشته باشید.
چه دلیلی دارد که از مشاوران کمک بگیریم؟
هیچ یک ازما آنقدر کامل نیستیم که بتوانیم به تنهایی از پس مشکلاتمان بر بیاییم. به خصوص برای حل مشکلات خانواده و تعارضات ناشی از موانع ارتباطی اعضا خانواده  ضرورت مشاوره خانواده احساس می شود. همه ی افراد برای اینکه در تصمیم گیری هایشان به نتیجه مطلوب برسند وزندگی بهتری داشته باشند با دیگران مشورت می کنند اما اگر این مشورت با فردی که که به مسائل روانشناسی آگاهی دارد و دارای تخصص است انجام شود نتیجه مطلوب تری حاصل می شود.
یکی از فواید مشاوره خانواده این است که با کمک مشاوری آگاه و دلسوز می توانیم بیشترین بهره برداری و کمترین تلفات را داشته باشیم. خدمات مشاوره خانواده به ما کمک می کند در راستای حل موفقیت آمیز تعارضات خانوادگی و بحران های خانواده از مشاور کمک بگیریم.
مشاوره خانواده تلفنی
مسائلی که در مشاوره خانواده بررسی می شود :
از جمله مسائلی که در مشاوره خانواده بررسی می شود و ضرورت مشاوره خانواده را ایجاب می کند عبارتند از :
• اختلافات زن و شوهر
• دخالت اطرافیان در زندگی خانوادگی
• تعارضات بین والدین و فرزندان
• دلایل خیانت و ارائه راهکارهایی برای مقابله با آن
• مشاوره در خصوص طلاق
• مشکلات و تعارضات نوجوانان
• خشونت همسر
• دروغگویی همسر
• مشاوره پیش از ازدواج
• عوامل موثر در ازدواج
• مشکلات جنسی زوجین
• مشکلات اقتصادی در خانواده
• تعارضات مربوط به کودکان و نوجوانان
• مشکلات اخلاقی و روانی در خانواده
• مشکلات مربوط به خویشاوندان همسر
• سوء مصرف مواد مخدر در اعضای خانواده
چه زمانی از مشاوره خانواده استفاده می کنیم؟
در تعاریف جامعه شناسی خانواده رکن اساسی جامعه است. خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی ، اولین پایگاه تربیتی و آموزشی برای فرزندان است. به دلیل نقش پررنگ خانواده در جامعه ضرورت مشاوره خانواده برای بهبود روابط خانوادگی و داشتن خانواده ای سالم و به دنبال آن جامعه ای سالم احساس می شود.
خانواده ساختار پیچیده ای ندارد اما پیچیدگی های جامعه را رقم می زند. والدین می توانند با استفاده موثر از فواید مشاوره خانواده رابطه ای گرم و صمیمی ایجاد کنند و این نهاد اجتماعی را به محیطی امن و آرامش بخش برای خود و فرزندانشان تبدیل کنند.
مشاوره خانواده فواید زیادی دارد. افراد و خانواده ها اغلب متوجه نیستند که مشاوره خانواده در حقیقت همان چیزی است که بر توانایی خانواده برای سازگاری با تغییر، برقراری ارتباط ، جلوگیری از بروز بحران یا کنار آمدن با یک رویداد غم انگیز تأثیر می گذارد. در این مقاله خواهید آموخت که چرا مشاوره خانواده می تواند یک سرمایه با ارزش باشد و چگونه می توانید مشاور مناسبی را پیدا کنید.
هنگامی که خانواده ها به دنبال مشاوره هستند ، اغلب به این دلیل است که آنها نه تنها برای حل مشکلات بلکه برای شناختن ریشه ها و عوامل ایجاد مشکلات ، به بن بست رسیده اند. درگیری در همه خانواده ها بوجود می آید. بسیاری از خانواده ها برای مقابله با این درگیری ها مجهز نیستند و مسائلی که حل نشده می توانند منجر به بروز بحران شوند.
وقتی در خانواده تعارض ایجاد می شود اعضای خانواده تلاش می کنند تا برای رسیدن به آرامش از مشکلات فرار کنند. نوجوانان ممکن است برای فرار از مشکلات خانواده به کارهای دیگری رو بیاورند مثلا بازی هایی ویدیویی، شبکه های اجتماعی ، مواد مخدر و …
هنگامی که یکی از اعضای خانواده به بحران برسد ، ممکن است به دلیل نیاز به فرار دائمی از مشکلات و رها شدن از آنها به فکر خودکشی بیفتد. بسیار مهم است که خانواده ها قبل از رسیدن هر یک از اعضا در این مرحله از مشاوره خانواده کمک بخواهند. اگرچه اعضای ایده آل قبل از رسیدن به وضعیت بحرانی مشاوره می گیرند ، اما اغلب اینگونه نیست، بعضی اوقات خانواده ها تا مدت ها در وضعیت اختلال زندگی می کنند.
چالش هایی از قبیل خیانت ، سوء مصرف مواد ، طلاق یا مرگ ممکن است باعث شود خانواده ها به دنبال کمک باشند هنگامی که یک خانواده در معرض بحران است ، مشاوره محیطی ایمن را فراهم می کند که در آن اعضا بتوانند احساسات خود را ابراز کنند ، سؤال کنند و ایده ایجاد کنند. همچنین ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که خانواده ها فقط به منطقه آرام و بی طرف احتیاج داشته باشند که هیچ گونه درگیری در آن نباشد.
خانواده ها لازم نیست منتظر یک بحران یا یک رویداد مهم برای کمک باشند. ضرورت مشاوره خانواده برای تمام اقدامات و تصمیمات مهم خانواده احساس می شود. مشاوران مجوز و ماهر خانواده به صورت آنلاین وجود دارند که برای رفع نیازهای خانواده و اعضای آن آموزش دیده اند. خدمات مشاوره آنلاین گزینه های ارتباطی منعطفی مانند ایمیل ، گپ ،مشاوره تلفنی و کنفرانس ویدیویی و همچنین هزینه های انعطاف پذیر و روش های پرداخت را ارائه می دهند.
شما برای رسیدن به قرار ملاقات خود نیازی به دردسر ماندن در ترافیک ندارید ، و تمام خانواده شما می توانند به راحتی و در حریم شخصی منزل خود از طریق تلفن از مشاوران خانواده کمک دریافت کنید.
مشاوره خانواده
مشاوره خانواده از کجا شروع می شود :
سرچشمه خانواده از والدین شروع می شود. دختری و پسری که تا دیروز یکدیگر را نمی شناختند امروز در جایگاه زن و شوهر و پدرو مادر قرار گرفته اند و سرپرستی خانواده را به عهده دارند. والدین خانواده به عنوان اولین الگوی فرزندان می توانند در برخی امور به فرزندانشان کمک کنند و آنها را در جهت درست راهنمایی کنند.
نسل امروز پدر و مادری آگاه می خواهد . والدین باید در جهت شناخت بیشتر نیازهای فرزندان و حل کردن مشکلات آنها تلاش کنند . والدین می توانند با استفاده از کمک مشاور خانواده شیوه صحیح فرزندپروری و حل تعارضات سنین مختلف رشد کودک و نوجوان را فرا بگیرند. اینجاست که ضرورت مشاوره خانواده احساس می شود و اعضای خانواده می توانند از فواید مشاوره خانواده بهره ببرند.
از جمله فواید مشاوره گرفتن که ضرورت مشاوره خانواده را نمایان می سازند عبارتند از:
1- ایجاد آمادگی روحی و جسمی در اعضای خانواده : یک مشاور خوب می داند که بهترین ویژگی سرپرستان خانواده داشتن ظرفیت حل مشکلات و رسیدگی به امور خانواده است . بنابراین مشاور خانواده در راستای افزایش ظرفیت و روحیه اعضای خانواده برای حل تعارضات تلاش می کند.
2- ایجاد فضای امن و آرامش بخش و توام با اعتماد در محیط خانواده : شرط اول برای اینکه فرزندان مشکلاتشان را با والدینشان در میان بگذارند اعتماد به والدین است . اگر کودک یا نوجوان شما نتواند به شما اعتماد کند پنهان کاری را سرلوحه کار خود قرار می دهد و حتی ممکن ست به گفتن دروغ متوسل شود. عدم اعتماد به والدین و کمک نگرفتن از آنها می توانند باعث شود فرزندان شما در دام اعتیاد ، سواستفاده جنسی ، خودکشی ، بزهکاری و رفتارهای مخرب گرفتار شوند. مشاور خانواده با تخصصی که دارد اعتماد بین والدین و فرزندان را رقم می زند تا فرزندانتان مشکلاتشان را با شما در میان بگذارند تا به موقع از به دام افتادن آنها جلوگیری کنید.
3- کمک به والدین برای موقعیت شناسی درباره مشورت دادن به فرزندان : برای اینکه بتوانید با فرزندان خود درباره مشکلات آنها صحبت کنید باید زمان و مکان مناسب را در نظر بگیرید. مکان های عمومی یا صحبت کردن درباره مشکلات فرزندتان در جمع فامیلی باعث ایجاد واکنشی تند از طرف آنها می شود و باعث بی اعتمادی آنها به شما می شود. مشاور خانواده شما را هدایت می کند تا در بهترین زمان ممکن به فرزندان خود کمک کنید.
4- کمک به شما برای اشراف روی مشکلات فرزندان : مشاور خانواده شما را یاری می دهد تا روی فرزندانتان کنترل داشه باشید ، نیازهایشان را بشناسید ، نقاط ضعف و قوت آنها را بیابید و با آگاهی از مسائل فرزندان خود بتوانید در حل مشکلات آنها را یاری دهید. فراموش نکنید که ذهن خلاق و کنجکاو نسل امروزی، خواهان پدر و مادری آگاه به شرایط کنونی جامعه است تا بتواند نیازهای آنها را پاسخ دهد. یکی از اهداف و فواید مشاوره خانواده فراهم آوردن بستری مناسب برای آموزش و یادگیری افراد است که مشاور خانواده والدین و فرزندان را در این راستا یاری می کند.