مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: کانکس
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کانکس یک سازه پیش ساخته است که در زبان انگلیسی به آن conex و در زبان‌های دیگر شلتر shelter گفته می‌شود. ایده اولیه ساخت این کانکس‌های پیش ساخته برای اسکان موقت بود اما امروزه با توجه به تولید انواع متفاوت‌تری از آن، استفاده‌های بیشتری از آن‌ها می‌شود.
انواع کانکس چرخ دار آریا بارون با قابلیت جابجایی سریع و به عنوان بر طرف کننده نیازهایی این چنین، با رعایت کلیه استانداردهای مورد نیاز برای هر نوع کاربری طراحی و تولید می‌گردند. این کانکس‌ها می‌توانند بر روی وانت‌ها، کامیون‌ها و تریلرها نصب گردند و یا اینکه بصورت چرخدار طراحی گردند و به وسیله خودروها کشیده شوند.
 
[تصویر:  C-32.jpg]
بطور کلی کانکس‌ها نوعی سازه پیش ساخته هستند که با استفاده از مصالح پیش ساخته و سبک ساخته می‌شوند. از بزرگ‌ترین مزایای این کانکس‌های پیش ساخته می‌توان به وزن سبک، جابه‌جایی راحت و نصب ساده اشاره کرد. چراکه قطعات این سازه‌های پیش ساخته بدون استفاده از آرماتور، بتن یا هر ملات دیگری به یک دیگر نصب می‌شوند. برای اتصال قطعات کانکس‌ها به یکدیگر از اتصالات جوش، پیچ یا پرچ استفاده می‌کنند. کانکس‌ها بسته به کاربردی که دارند دارای انواع متعددی هستند:
  • مسکونی
  • اداری
  • ویلایی
  • نگهبانی
  • فروشگاهی
  • سرویس بهداشتی و حمام
  • نمازخانه
  • کاروان
انواع این کانکس‌ها را از نظر چرخدار بودن یا نبودن نیز می‌توان به دو دسته کلی کانکس متحرک یا چرخدار و کانکس ثابت و بدون چرخ تقسیم بندی کرد. کانکس‌های متحرک معمولا با کاربری‌های فروشگاهی، کافی شاپ یا فست فود تولید می‌شوند. کانکس‌های اداری، ویلایی، مسکونی، حراستی و… نیز اغلب در دسته کانکس‌های ثابت جای می‌گیرند. با توجه به گسترش فضاهای شهری و پیشرفت‌های چشمگیری که در صنعت ساخت و ساز رقم خورده است، کارخانه آریا بارون توس نیز در تلاش است که محصولات تولیدی خود اعم از انواع کانکس‌ها را متناسب با نیاز صنعت ساخت و ساز و همگام با پیشرفت‌های شهرسازی طراحی کند.




کانکس‌ها در حال حاضر به دلیل پیشرفتی که در طراحی و ساخت داشته‌اند به عنوان سرپناه دائمی یا همان مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرند. کانکس‌های مسکونی به دلیل آن که قابلیت پیاده سازی در هر محیطی را دارند و همچنین قابلیت جا به جایی آن، باعث شده است به یکی از پرطرفدارترین محصولات برند آریا بارون توس انتخاب شوند. 

هزینه بسیار پایین، طراحی زیبا و دلنواز، قابلیت تغییر پلان، امکان ساخت در انواع طرح‌ها، عایق مناسب گرما و سرما، ضد زلزله بودن و… این کانکس را بهترین کانکس برای زندگی تبدیل کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه کانکس مسکونی مراجعه کنید.