مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: انواع ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بهترین عایق برای ساندویچ پانل سردخانه‌ای چیست؟
فوم عایق پلی اورتان سخت به دلیل ضریب انتقال حرارتی بسیار پایینی که دارد، مناسب‌ترین متریال برای عایق سازی دیوارها و سقف سردخانه به شمار می‌رود.

وزن ساندویچ پانل سردخانه‌ای چقدر است؟
وزن این پانل‌های ساندویچی با توجه به طول، عرض و ضخامت ورق‌های ساندویچ پانل تعیین می‌گردد. برای ساخت این ساندویچ پانل‌ها معمولا از ورق آلوزینک استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل سردخانه ای چیست؟
ساندویچ پانل سردخانه ای Could Sandwich Panel برای جلوگیری از افزایش مصرف انرژی در سردخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دماهای بسیار پایین سردخانه‌ها خصوصا سردخانه‌های زیر صفر ممکن است مصرف انرژی بیش از حد معمول شود. برای جلوگیری از این اتلاف انرژی دیواره‌ها و سقف سردخانه‌ها را با پوششی به نام ساندویچ پانل سردخانه ای می‌پوشانند. این پانل‌های ساندویچی با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند در جهت نیاز کشور به صنعت سردسازی و کاهش مصرف انرژی تولید می‌شوند. ساختار ساندویچ پانل سردخانه‌ای نیز مشابه با پانل‌های سقفی و دیواری است با این تفاوت که ضخامت ورق‌ها و دانسیته لایه عایق در این ساندویچ پانل‌ها بیشتر از دیگر انواع پنل ساندویچی است.

ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای شامل یک بخش میانی با نام لایه عایق هستند که این هسته میانی از دو طرف توسط دو لایه فلزی پوشیده شده است. تولید کنندگان ساندویچ پانل سردخانه ای از جمله کارخانه آریا بارون در تلاش هستند این پانل‌ها را به گونه‌ای بسازند که از ورود و خروج هوا به درون سردخانه جلوگیری شود. از این پانل‌ها برای سردخانه‌های مختلفی چون سردخانه های زیر صفر، بالای صفر،کارخانه‌های صنعتی و به طور کلی در صنعت سردسازی استفاده فراوانی می‌شود.


انواع ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای
انواع ساندویچ پانل‌های سردخانه ای را می‌توان بر چند اساس تقسیم بندی کرد. یکی از این دسته بندی‌ها براساس جنس لایه عایق ساندویچ پانل است. به عنوان مثال به پانل‌هایی که جنس لایه میانی آن‌ها از فوم پلی یورتان است، ساندویچ پانل سردخانه‌ای پلی یورتانی گفته می‌شود. اما ساندویچ پانل‌هایی که برای پوشش دیوار و سقف سردخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند باتوجه به نوع و کاربرد سردخانه مشخصات فنی متفاوتی دارند. این پانل‌ها را براساس نوع سردخانه و کاربرد آن می‌توان در 4 گروه دسته بندی کرد:

سردخانه‌های بالای صفر
سردخانه‌‌های پایین صفر
سردخانه‌های متحرک
سردخانه‌های دو مداره
با پایین رفتن دمای انواع سردخانه‌های فوق مصرف انرژی بسیار افزایش می‌یابد. یکی از اساسی‌ترین راهکارهایی که می‌توان برای جلوگیری از این مصرف انرژی در نظر گرفت، استفاده از پانل‌های سردخانه‌ای است. انتخاب مناسب‌ترین فوم عایق یا ورق‌های فلزی برای ساندویچ پانل سردخانه‌ای به کاربرد و مشخصات سردخانه مورد نظر بستگی دارد.