مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: بازی Wordle چرا پرطرفدار شده؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
Wordle  یک بازی به ظاهر ساده که این روزها در بسیاری از نقاط جهان طرفدار پیدا کرده را در این پست معرفی می‌کنیم.
Wordle یک بازی تحت وب بوده و فعلا هیچ اپلیکیشنی برای آن منتشر نشده است اما تعدادی اپ کلون Wordle در اپ‌استور یافت می‌شود که یک نمونه، اپ قدیمی است که دارد هفته‌ای ۲۰۰ هزار بار دانلود می‌شود ولی بازی Wordle اصلی نیست.
بازی Wordle اصلی توسط فردی به نام «جاش واردل» طراحی شده است و یک بازی سرگرم‌کننده حدس‌زنی کلمات است. در هر جدول Wordle که ۵ در ۶ است؛ شما ۶ شانس برای حدس زدن یک کلمه ۵ حرفی دارید که به طور تصادفی از یک پایگاه داده انتخاب شده است. در هر بار تلاش، این بازی به شما می‌گوید چقدر به کلمه روز یا word of the day نزدیک شده‌اید.
اگر حروفی که انتخاب کردید؛ در کلمه مورد نظر باشند ولی به ترتیب اشتباه وارد شدند؛ بازی Wordle آن‌ها را به رنگ زرد نشان می‌دهد. اگر حروف در کلمه باشند و به درستی در خانه‌های مناسب جای گرفته باشند؛ به رنگ سبز درمی‌آیند. حروف خاکستری به معنای نبودن در کلمه روز است.

بازی بسيار جذاب ایرانی افسانه عمو پورنگ + لینک دانلود

«اندرو کوتس»، سردبیر اجرایی سایت گیزمودو می‌گوید: «این یک بازی خوب و سرگرم‌کننده است. فقط چند دقیقه طول می‌کشد و بازی است که باید به دوستان خود معرفی کنید.»
بازی Wordle توسط یک مهندس نرم‌افزار نیویورکی به نام «جاش واردل» در پاییز سال گذشته ساخته شده است اما در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه محبوب شد و اکنون بیش از ۳۰۰ هزار بازیکن روزانه دارد.
کوتس می‌گوید: «به نظر می‌رسد بعد از تعطیلات سال نو میلادی، همه در حال بازی کردن Wordle هستند و آن را در توییتر به اشتراک می‌گذارند.» در واقع، بهترین راسنه‌های تبلیغی این بازی توییتر و شبکه‌های اجتماعی در این مدت بودند.
اشتراک‌گذاری این بازی با دیگران در شبکه‌های اجتماعی بسیار آسان است و همین مزیت باعث محبوبیت سریع آن شده است. شما می‌توانید به دیگران نشان دهید در یک بازی چقدر خوب عمل کردید و نتایج را برای توییتر دیگران بفرستید.
بازی Wordle به شدت برای تقویت ذهن و تجربه چالش‌های کوچک مناسب است و باعث می‌شود مغز شما به فعالیت بیفتد. در این بازی هیچ تبلیغی نشان داده نمی‌شود و توسعه‌دهنده آن فعلا هیچ برنامه‌ای برای درآمدزایی ندارد.
همان‌طور که اشاره شد؛ در این مدت، چندین اپلیکیشن کلونی Wordle در اپ‌استور و گوگل‌پلی نیز یافت شده است و کاربران به اشتباه آن‌ها را دانلود و نصب می‌کنند درحالی‌که بازی Wordle اصلی فقط تحت وب است و هیچ اپلیکیشن موبایلی ندارد. یک برنامه کلونی Wordle در هفته بیش از ۲۰۰ هزار بار دانلود می‌شود و برای سازنده آن درآمدزایی بالایی داشته ولی اعلام کرده می‌خواهد به درخواست «جاش واردل» این درآمدها را به خیریه بدهد.
شما می‌توانید بازی Wordle را در این وب‌سایت بازی کنید و دوستان خود را به چالش فکری کوچک جدیدی دعوت کنید.
منبع
abcnews