مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: معرفی 30 تا از جدیدترین و بهترین سریال های ایرانی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  best_iranian_Series.png]
در چند سال اخیر به خاطر افزایش پلت فرم  های پخش فیلم و سریال و سرویس های مختلف اشتراک و انتشار ویدئو، خیلی از تهیه کنندگان فیلم ها تصمیم گرفته اند تا سریال هایی با موضوعات مختلف در شبکه نمایش خانگی منتشر کنند. البته همیشه بحث تامین مالی این سریال ها هم داستان خودش را دارد. سرمایه گذاری که بعضا اختلاسگر هم از آب در می آیند. از طرفی سریال های ایرانی صدا و سیما براساس بودجه ای که برای ساخت آنها در نظر گرفته می شود، تقسیم بندی می شوند. بهترین های آنها هم سریال هایی هستند که به عنوان سریال های الف ویژه، الف فاخر و یا الف شناخته می شود. این سریال ها عمدتا سریال هایی طولانی، تاریخی و یا بیوگرافی هستند و بودجه ای بسیار زیاد دارند. 

بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی
سریال های ایرانی را می توان به دو گروه تقسیم بندی کرد. سریال هایی که در صدا و سیما ساخته می شوند و بودجه و امکانات آن سازمان را دارند و سریال هایی که در شبکه نمایش خانگی تهیه می شوند و عمدتا سرمایه گذار آنها افراد حقیقی یا حقوقی غیر از سازمان صدا و سیما و نهادهای زیرمجموعه آن هستند. سریال ایرانی و تماشای آن یکی از سرگرمی های خانوادگی است. چرا که سریال های ایرانی علاوه بر نزدیک بودن به فرهنگ و آداب و رسوم ما دارای مضامینی مناسب برای گذراندن اوقات فراقت با خانواده هستند. عاوه بر سریال های صدا و سیمای ایران می توان به تماشای سریال های نمایش خانگی ایرانی نیز پرداخت.  از این رو به معرفی سریال های جدید ایرانی پخش خانگی خواهیم پرداخت. ما در این مقاله هم سریال های نمایش خانگی و هم سریال های صدا و سیما را پوشش داده ایم.

1- میخواهم زنده بمانم I Want to be Alive
سریال ایرانی جدید می خواهم زنده بمانم یکی دیگر از سریال های شبکه نمایش خانگی است که شهرام شاه حسینی آن را ساخته است. در خلاصه این سریال می خوانیم که دهه شصت است. مدتیست که جنگ ایران و عراق پایان یافته است. زوج جوانی به نام های هما حقی و نادر در آستانه وصال قرار دارند و حالا روزهای خوش و شیرین زندگی در انتظار آنهاست. پدر خانواده یعنی آقای حقی راننده کامیون است و همه اعضای خانواده برای او احترام خاصی قائل اند. تولد پدر هم نزدیک است و تمام خانواده تصمیم می گیرند تدارکات جشن تولدی را مهیا کنند تا پدر غافلگیر شود اما ...
همانطور که می دانید اغلب سریال ها، فیلم ها و آثار هنری که موضوع آن ها به هر شکلی با نیروهای مسلح در ارتباط باشند، باید در ابتدا از موسسه ناجی هنر مجوز بگیرند. اما به نظر این سریال این مجوزها را نگرفته است. همین موضوع باعث ایجاد اختلاف نظرها شد و پخش قسمت هایی از آن به تعویق افتاد. انتخاب نام این سریال جدید ایرانی هم عجیب است. همانطور که میدانید فیلمی سینمایی به نام می خواهم زنده بمانم در سال 1373 با بازی فرامز قریبیان توسط ایرج قادری ساخته شده بود. شاه حسینی در این سریال روی موضوعی حساس داستان را روایت می کند که نیروی انتظامی و کمیته های انقلابی دهه 60 در مرکز آن قرار دارند. سذیال های زیادی مشابه سریال می خواهم زنده بمانم وجود دارد. دل، جیران و جزیه جزو سریال های برتر نمایش خانگی محسوب می شوند. 

[تصویر:  I_Want_to_be_Alive_Series.jpg]

2- هیولا The Monster
مثل اغلب کارهای موفق مهران مدیری، پیمان قاسم خانی نویسنده فیلم نامه سریال ایرانی هیولا است. این طنز سیاسی، مهم ترین موضوعات اجتماعی و سیاسی را با لحنی طنز و البته گزنده نقد می کند. داستان این سریال ایرانی کمدی در مورد یک معلم به نام هوشنگ شرافت است. او وضع مالی خوبی ندارد. آقای شرافت یک دانش آموز به نام هوشمند دارد که یک روز به او 3 تراول 50 هزار تومانی می دهد. شرافت متوجه می شود که آن تراول ها تقلبی هستند، اما به دلیل نیاز شدید مادر مریضش به دارو، مجبور می شود آنها را به داروخانه بدهد و اولین تجربه کلاهبرداری اش را انجام دهد...
بزرگترین و یا شاید عجیب ترین ویژگی سریال جدید ایرانی هیولا، بازی نکردن سیامک انصاری است. اما آنچه بیشتر از همه نمایان است، تقلید قابل قبول از سریال بریکینگ بد است. مثل این سریال در این سریال، آقای شراقت در تنگناه ها و برنگاه های مختلف، بین پول و شرافت، پول را انتخاب می کند. این سریال ایرانی در بیستمین دوره جشن حافظ خوش درخشید و برای مهران مدیری بهترین کارگردانی، برای پیمان قاسم خانی بهترین فیلم نامه و برای شبنم مقدمی جایزه بهترین بازیگر زن کمدی را به ارمغان آورد. طنز سیاسی هیولا در واقع جزو بی پرده ترین طنزهای سیاسی محسوب می شود. هیولا با 17 میلیون دقیقه بازدید در پلتفرم های مختلف، در سال 98 پربیننده ترین سریال جدید ایرانی نمایش خانگی بود. ویلای من، شوخی کردم . عطسه جزو دیگر سریال های طنزی است که اگر به هیولا علاقه مند بودید می توانید آن ها را هم مشاهده کنید. 

[تصویر:  The_Monster_Series_1.jpg]

3- همگناه The Accomplice
اولین تجربه سریال سازی مصطفی کیایی شاید جزو پرحاشیه ترین ساخته های او باشد. داستان حساس این سریال ایرانی عاشقانه نیز به اندازه کافی در معروف شدنش نقش داشته است. داستان این سریال از این قرار است که فریبرز مردی 58 ساله است. لیلا همسر فریبرز و پیمان پسرشان 30 سال قبل او را تنها گذاشته اند. او در خانواده ای معمولی متولد شده که شغلی موروثی داشته اند. تمام اعضای خانواده فریبرز در یک شرکت پرورش گل و گیاهان مشغول هستند. اما او به مسیری متفاوت از خانواده علاقه داشته و به همین دلیل به دنیال سرکرده گروه مافیایی جعل اسناد است...
بهروز پرستویی فرزند پرویز پرستویی در این سریال نقش جوانی های شخصیت فریبرز صبوری را بازی می کند. این موضوع چنان برای پرویز پرستویی حاشیه ساز شد.آهنگ محسن چاووشی برای این سریال با بوق ممتد! و سکانس آب بازی جوانی های فریبرز نیز، از دیگر سکانس های حاشیه ساز سریال بود. سریال ایرانی هم گناه با روایت چند داستان موازی اما پرابهام، توانست کشش مناسبی را حتی تا قسمت های پایانی سریال داشته باشد. همگناه یک سریال ایرانی جدید نمایش خانگی در ژانرهای معمایی و پلیسی و البته رمانتیک است. به همین دلیل سریال جدید ایرانی هم گناه جزو پر بیننده ترین سریال های سال 99 در شبکه نمایش خانگی محسوب می شود. اگر بخواهیم چند سریال نمایش خانگی مانند سریال هم گناه نام ببریم می توانیم سریال های گسیو، آنها و سیاوش را مثال بزنیم. 

[تصویر:  The_Accomplice_Series.jpg]

4- مانکن Mannequin
حسین سهیلی زاده از پرکارترین کارگردانان تلویزیونی ایران است. او تا به امروز 22 سریال برای صدا و سیما ساخته و از سال 97 به سمت نمایش خانگی رفته و دو سریال مانکن و ملکه گدایان را کارگردانی کرده است. کاوه و همتا به به یکدیگر علاقه مند هستند. پدر کاوه زندانی مالی است و بدهی های زیادی دارد. کاوه به همین دلیل خود را به دختر عموی پدرش، یعنی کتایون می فروشد و با او ازدواج اجباری می کند. کتایون نیز تمام بدهی های پدر کاوه را صاف می کند. کاوه علاقه خود به همتا را از کتایون مخفی نگه داشته است...
یکی از بزرگترین سوالاتی که در سریال جدید ایرانی مانکن وجود دارد این است که واقعا چه لزومی دارد خواننده ای مانند فرزاد فرزین با آن شکل و شمایل، ادای لات ها را دربیاورد؟ از همان زمانی که برخی از موزیسن ها وارد سینما شدند ( و یک بازی خوب هم از آنها ندیدیم!!!) این قضیه صرفا برای گیشه تکرار می شود. در بیستمن دوره جشن حافظ، مریلا زارعی به خاطر بازی در سریال ایرانی مانکن جایزه بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی را از آن خود کرد. نویسندگی این سریال بر عهده بابک کایدان است که عمدتا از او سریال ها و فیلم های های طنز تجاری! را سراغ داریم. به نظر مریلا زارعی برای نقش های خیلی منفی مانند این نقش مناسب نباشد! اما حضور او در این سریال جدید ایرانی قطعا به فروش آن کمک زیادی کرد. سریال هایی مانند اولین شب آرامش، کرگدن و در پناه تو داستانی همانند مانکن را روایت می کنند.
[تصویر:  Mannequin_Serie.jpg]

همانطور که می دانید سریال ایرانی در قالب پخش خانگی و همچنین نمایش در شبکه صدا و سیما دسته بندی می شود. اصولا سریال های نمایش خانگی ایرانی دارای سرمایه گذارانی حقیقی و حقوقی غیر از نهادهای مربوط به صدا و سیما هستند اما سریال های ایرانی تلوزیون (صدا و سیما) مستقیما بودجه خود را از نهادهای ذی ربط سازمان صدا و سیمای ایران دریافت می کنند. ما در یک مقاله مفصل 30 تا از بهترین سریال های ایرانی را معرفی کرده ایم. پس از مطالعه این مقاله خودتان درخواهید یافت که آیا سریال های نمایش خانگی بهتر هستند و معنا و مفهوم دارند یا سریال های صدا و سیما؟ سریال های ایرانی همچون هزاردستان، در چشم و باد، سریال های ایرانی بیوگرافی همچون روزگار قریب، شهریار و… هیچگاه فراموش نخواهند شد.
شما می توانید  از طریق لینک زیر  مقاله لیست کامل بهترین سریال های ایرانی جدید را مطالعه کنید: