مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: منشن چیست و چه تفاوتی با تگ کردن دارد؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آیا تاکنون درباره منشن کردن در اینستاگرام شنیده اید؟ آیا میدانید چگونه می توانید یک نفر را در استوری خود منشن کنید؟ آیا می دانید تفاوت تگ کردن و منشن کردن در اینستا چگونه است؟ در این مقاله می خواهیم به تمامی این سوالات پاسخ دهیم و مقاله جامع و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم. برای اینکار، این سوالات را در گوگل سرچ کردیم و تمامی سایت های موجود در این مضوع را  بررسی کردیم. از میان این سایت ها فارس محتوا و همچنین موبایل کمک کامل ترین محتوا را نوشته بودند که ما محتوای هر دوی این منابع را مرتب کرده و به یک محتوای جامع تبدیل کردیم. در صورتی که هر گونه سوالی داشتید، لینک سایت  های مرجع را در انتهای مقاله قرار دادیم میتوانید وارد صفحه مربوطه شوید و اطلاعات کافی درباره تگ و منشن بدست آورید.
فرق بین تگ کردن و منشن کردن چیست؟
در تگ کردن، اکانت اینستاگرام شخصی دیگر را فقط می‌توان در پستی که قصد انتشارش را داریم قراردهیم و به آن اشاره کنیم که معمولا با هدف تبادل صورت می‌گیرد. اما در منشن کردن دستمان بازتر است و می‌توانیم اکانت اینستاگرام شخص دیگر را هم در کپشن اینستاگرام مرتبط با هر پست، هم در قسمت نظرات هر پست و هم در استوری اینستاگرام بیاوریم و به آن اشاره کنیم.
منشن کردن در اینستاگرام چیست؟
منشن کردن (Mention) در اینستاگرام یعنی: شخص یا پیجی را مخاطب قرار دادن یا نام او را جایی ذکر کردن. به عنوان مثال در عکسی که منتشر کرده‌اید، برخی از اشخاص حضور ندارند. در این زمان می‌توانید نام آنها را که همان آیدی اینستاگرامشان است با @ در کپشن پست، بنویسید تا او منشن شود. همچنین زمانی که قصد دارید به نظر هر کاربری پاسخ دهید، باید در پاسخی که می‌نویسید، نام او را منشن کنید تا معلوم شود او را مخاطب قرار داده‌اید.
کاربرد منشن کردن در اینستاگرام چیست؟
وقتی کاربری منشن می‌شود بلافاصله در قسمت نوتیفیکیشن های پلترفرم اینستاگرام برای او پیامی ظاهر می‌شود به مضمون اینکه شخصی او را منشن کرده. همین عمل سبب آگاه سازی کاربر هدف شده و باعث می‌شود در صورت تمایل به محتوای منشن شده مراجعه کند.
آموزش منشن کردن در بیو اینستاگرام
در صورت منشن کردن اکانتی خاص، آن اکانت مورد نظر برای همه قابل مشاهده است. از این روش برای معرفی کردن صفحه کاری خود در صفحه شخصی یا بالعکس استفاده می‌شود. مراحل آن به ترتیب زیر است:
·        به پروفایل خود رفته و بر روی دکمه Edit profile ضربه بزنید.
·        در پنجره باز شده، بر روی گزینه Bio کلیک کنید تا باز شود.
·        سپس در این قسمت، علامت@ را وارد کنید. پس از آن، نام اکانت صفحه خود را تایپ کنید. از داخل لیستی که ظاهر می شود نام اکانت مورد نظر خود را انتخاب کنید.
·        در آخر روی آیکون تیک بالای صفحه ضربه بزنید، تا تغییرات مورد نظر اعمال گردد.
 با انجام این کار، پس از تگ کردن نام اکانت مورد نظر خود را به صورت لینک در بیو پروفایل خود خواهید دید.
چگونه در استوری اینستاگرام فردی را منشن کنیم؟
برای استفاده از این قابلیت در اینستاگرام باید حتما از علامت @ استفاده کنید. سپس نام کاربری شخصی که می‌خواهید وی را از عکس و کلیپی آگاه کنید تایپ کنید.
در نهایت نام اکانت مورد نظر خود را از بین پیشنهادات انتخاب کنید. با این کار شخصی را که منشن کرده‌اید، می‌تواند بعد از ورود به اینستاگرام متوجه پیام شما شود.
چه کسانی می‌توانند در اینستاگرام ما را منشن کنند؟
هر کاربر اینستاگرام قادر به تگ کردن شما به عکس‌هایش خواهد بود، حتی کاربرانی که شما آن‌ها را بلاک کرده‌اید. بله، افراد بلاک شده نیز در اینستاگرام قادر به منشن کردن شما خواهند بود اما زمانی که وی شما را منشن کند، هیچ اعلان یا نوتیفیکیشن در بخش Activity  اکانتتان نمایش داده نمی‌شود.
چطور منشن شدن را محدود کنیم؟
شما می‌توانید از طریق تنظیمات اکانت خود هرگونه منشن شدن از طرف کاربران دیگر را محدود کنید. برای این کار فقط کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.
·        ابتدا وارد قسمت تنظیمات (setting) در اکانت خود شوید.
·        سپس وارد قسمت حریم شخصی (privacy) شوید
·        طبق عکس بخش Mentions را انتخاب کنید
·        در آخر می توانید هر گونه محدود سازی را که مدنظرتان است در این قسمت انجام دهید.
آیا فردی که در اینستاگرام وی را بلاک کرده‌ایم می‌تواند ما را منشن کند؟
بله، فردی که وی را بلاک کرده باشید هم در اینستاگرام قادر به منشن کردن شما خواهد بود اما زمانی که وی شما را منشن نماد، هیچ اعلان یا نوتیفیکیشن در بخش Activity اکانتتان نمایش داده نمی‌شود. دقت داشته باشید که اگر پس از بلاک کردن فردی، نام کاربر اکانت ایسنتاگرام خود را تغییر دهید، وی تا زمانی که نام کاربری جدید شما را نداند قادر به منشن کردن شما نخواهد بود.
تگ کردن در اینستاگرام چیست؟
تگ (tag) کردن یعنی: در پست یا استوری، آیدی اینستاگرام افراد را برچسب و علامت زدن. فرض کنید می‌خواهید یک عکس دسته جمعی را انتشار دهید؛ برای معرفی افراد داخل عکس، می‌توانید آیدی هر فردی را روی تصویرش تگ کرده (به شرطی که دارای اکانت اینستاگرام باشند) و به نام آنها اشاره کنید، در این حالت از قابلیت تگ کردن می‌توانید استفاده کنید. برای تگ کردن کافی است از @ قبل از آیدی اینستاگرام افراد استفاده کنید.
کاربرد تگ کردن در اینستاگرام چیست؟
با تگ شدن یک اکانت اینستاگرامی، افراد دیگر می‌توانند در قسمت مخصوص تگ ها در پروفایل کاربری شخص تگ شده، به آن پست دسترسی داشته باشند. در واقع تمامی پست هایی که کاربر موردنظر در آنها تگ شده است در این قسمت قابل مشاهده هستند.
از طرفی دیگر همانطور که در بالا توضیح دادیم تگ کردن آیدی اینستاگرام باعث می‌شود اشخاص موجود در عکس های دسته جمعی نیز شناخته شوند.
چطور عکس‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌ایم را از پروفایل اینستاگرام خود حذف کنیم؟
خوشبختانه اینستاگرام این قابلیت را فراهم کرده است تا کاربران آن دسته از عکس‌هایی که مورد پسندشان نیست و در آن‌ها تگ شده‌اند را از لیست عکس‌های تگ شده خود حذف کنند. برای انجام این عمل کافیست که مراحل زیر را طی کنید:
·        از پروفایل خود و لیست عکس‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید، عکس مورد نظر را انتخاب کنید.
·        با انگشت، اکانت تگ شده خود یا نام کاربر خود در عکس را لمس کنید.
·        گزینه Hide From My Profile را لمس کنید.
·        گزینه Done را انتخاب کنید.
چطور تگ شدن را محدود کنیم؟
شما می‌توانید از طریق تنظیمات اکانت خود هرگونه تگ شدن از طرف کاربران دیگر را محدود کنید. برای این کار فقط کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.
·        ابتدا وارد قسمت تنظیمات (setting) در اکانت خود شوید.
·        سپس وارد قسمت حریم شخصی (privacy) شوید
·        طبق عکس بخش Tag را انتخاب کنید
·        در آخر می توانید هر گونه محدود سازی را که مدنظرتان است در این قسمت انجام دهید.
آیا می توانیم در ویدئوهای خود افراد دیگر یا در عکس سایر کاربران فردی را تگ کنیم؟
اینستاگرام تا کنون همچین امکانی را برای کاربرانش فراهم نکرده است و در نتیجه قادر نخواهید بود که در ویدئوهایی که در اینستا قرار می دهید کسی را بخواهید تگ کنید. علاوه بر این، این امکان وجود ندارد که در عکسی که سایر کاربران قرار می دهند، بخواهید فرد دیگری را تگ کنید.
چگونه می توانیم عکس های تگ شده در آن ها را در ایسنتاگرام ببینیم؟
برای این کار شما باید به بخش پروفایل اکانت اینستاگرام خود بروید و بر روی آیکن که درون آن یک آدمک است کلیک کنید. در آن جا می توانید عکس هایی که در آن ها تگ شده اید را ببینید. همچنین می توانید این عکس ها را در پروفایل تان قرار دهید.
چه کسانی قادر به مشاهده عکس هایی که در آن ها تگ شده ایم هستند؟
اگر فردی شما را در عکس خود تگ کند، تمامی افرادی که به پروفایل آن فرد دسترسی دارند می توانند ببینند که شما را تگ کرده است. به عنوان مثال تصور کنید که اکانت شما خصوصی (Private) است، اما اکانت دوست شما عمومی (Public) بوده و وی در عکسی که آپلود کرده، شما را تگ می‌کند. در این شرایط تمام افرادی که عکس آپلود شده او را مشاهده کنند، اکانت تگ شده شما به آن عکس را هم مشاهده خواهند کرد و می‌توانند با لمس آن به اکانت اختصاصی شما منتقل شوند اما از آنجایی که اکانت شما خصوصی (Private) است، آن‌ها قادر به مشاهده تصاویر آپلود شده‌تان نخواهند بود. بنابراین تگ کردن افراد به عکس‌های اینستاگرام هیچ مشکلی از نظر حریم خصوصی ایجاد نمی‌کند.
اگر فردی را به عکس آپلودی خود در اینستاگرام تک کنیم، چه کسی قادر به مشاهده آن خواهد بود؟
هنگامی که فرد یا افرادی را به عکس آپلود شده خود در اینستاگرام تک کنید، هر کاربری که بتواند عکس مورد نظر را مشاهده کند قادر به مشاهده اکانت افراد تگ شده به عکس شما خواهد بود.
آیا امکان پنهان کردن عکس‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید از پروفایل اینستاگرام وجود دارد؟
بله، اینستاگرام این قابلیت را فراهم می‌کند تا کاربران آن دسته از عکس‌هایی که مورد پسندشان نیست و در آن‌ها تگ شده‌اند را از لیست عکس‌های تگ شده خود پنهان کنند. برای انجام این عمل کافیست که مراحل زیر را طی کنید:
·        از پروفایل خود و لیست عکس‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید، عکس مورد نظر را انتخاب کنید.
·        با انگشت، اکانت تگ شده خود یا نام کاربر خود در عکس را لمس کنید.
·        گزینه Hide From My Profile را لمس کنید.
·        گزینه Done را انتخاب کنید.
با استفاده از روش فوق می‌توانید یک عکس را از لیست عکس‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید پنهان کنید. این امکان وجود دارد که صورت آنی چند عکس را هم در این لیست پنهان نمایید. بدین منظور در دستگاه‌های آی او اسی مراحل زیر را طی کنید:
·        به بخش پروفایل اکانت خود مراجعه کرده و آیکون شبیه به نماد پلیس با یک آدمک درون آن را لمس کنید. (به لیست عکس‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید مراجعه نمایید).
·        آیکون سه نقطه موجود در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس کنید.
·        گزینه Edit Tags را انتخاب کنید.
·        حال عکس‌هایی را انتخاب کنید که قصد دارید از لیست موجود پنهان شوند.
·        نهایتا گزینه Hide from Profile را انتخاب کنید.
به منظور انجام این عمل در دستگاه‌های اندرویدی کافیست که مراحل زیر را طی کنید:
·        به بخش پروفایل اکانت خود مراجعه کرده و آیکون شبیه به نماد پلیس با یک آدمک درون آن را لمس کنید. (به لیست عکس‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید مراجعه نمایید).
·        آیکون سه نقطه موجود در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس کنید.
·        گزینه Hide Photos را انتخاب کنید.
·        حال عکس‌هایی را انتخاب کنید که قصد دارید از لیست موجود پنهان شوند.
·        نهایتا آیکون چشمی که در گوشه صفحه مشاهده می‌کنید را لمس کنید.
·        دقت داشته باشید که با انجام این عمل، عکس‌های انتخابی تنها در پروفایل شما و از لیست عکس‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید پنهان می‌شوند. بنابراین با انجام این عمل، عکس مورد نظر به کل حذف نمی‌شود.
چگونه به طور اتوماتیک یا دستی، عکس‌هایی که در اینستاگرام در آن‌ها تگ می‌شویم را در پروفایل خود آپلود کنیم؟
به طور پیش فرض در اینستاگرام با تگ شدن شما به عکس خاصی، این عکس به طور اتوماتیک در پروفایل شما هم آپلود می‌شود. اما این امکان وجود دارد که شما این قابلیت را در حالت دستی قرار دهید. اگر این وضعیت را در حالت دستی تنظیم کنید، باید پیش از آپلود آن‌ها در پروفایلتان آن‌ها را تایید نمایید. در غیر این صورت عکس مورد نظر دیگر در پروفایل شما آپلود نمی‌شود. برای فعال کردن حالت دستی آپلود عکس‌های تگ شده در اینستاگرام به شکل زیر عمل کنید:
·        به بخش پروفایل اکانت خود مراجعه کرده و آیکون شبیه به نماد پلیس با یک آدمک درون آن را لمس کنید. (به لیست عکس‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید مراجعه نمایید).
·        در دستگاه‌های اندرویدی آیکون سه نقطه موجود را لمس کنید. در دستگاه‌های آی او اسی آیکون شبیه به خورشید موجود در گوشه صفحه را لمس کنید.
·        حال گزینه Add Automatically یا Add Manually را برای هر یک از شرایط مورد نیاز خود انتخاب کنید. گزینه Add Automatically مربوط به حالت آپلود اتوماتیک عکس می‌شود و گزینه Add Manually حالت دستی آن را فعال می‌کند.
نتیجه گیری
همانطور که در این مقاله خواندید ما دو ویژگی تگ کردن و منشن در اینستاگرام را برای شما عزیزان توضیح دادیم. با این دو قابلیت می توانید به راحتی هر کسی را که می خواهید در استوری های خود تگ و منشن کنید. هر گونه سوالی که در این خصوص داشتید می توانید وارد لینک های زیر شوید و اطلاعات جامعی را به دست آورید.
 
منبع:  https://hamyar3ocial.ir/what-is-mention/
ممنون از مطالب خوبی که ارا‍‌‌‌ئه کردید.