مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: انتخاب همسر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام وقت بخیر ،بنده دو تا خواستگار دارم با یکی نزدیک 3 ساله دوستم اما همش میگه صبر کن من میام جلو واسه خواستگاری ،اما یکی دیگه مذهبیه و قصدش جدیه و‌ هیچ شناختی ازش ندارم ، به اونی که باهاش 3 ساله در ارتباطم علاقه زیادی دارم اما نمیدونم کنارش خوشبخت میشم یا نه و اینکه موندم کدوم رو انتخاب کنم
سلام عزیزم عیدتون مبارک.
به نظر بنده با این خاستگارتون یه جلسه فعلا صحبت کنین شاید پسر خوبی باشه  و معیار های اصلی خودتون رو روی برگه بنویسین و بسنجین و تنها صحبت ها رو به یک جلسه ختم نکنین و بعد از چند جلسه نزد یک مشاور مجرب رفته و با تایید مشاور ان شاءالله تصمیم بگیرین.
و یه نکته خواهرانه هرگز به دنبال دوستی با جنس مخالف نباشین چون این طور دوستی ها فقط به ضرر دخترهاست خواهرانه از شما می خوام خیلی رو این مسئله فکر کنین.
کتاب ترگل رو پیشنهاد میدم حتما مطالع کنین.
برا شما آرزوی خوشبختی و موفقیت دارم
یا حق التماس دعای فرج
سلام علیکم ازدواج وزندگی شوخی بردار نیست وقتی وارد زندگی میشی منطق و عقلانیت جواب میده نه احساسات پس توصیه میکنم دور ازاحساسات عاقلانه وبا نگاه آینده نگری تصمیم بگیرید خواستگاری که احتمال سعادت بااوبیشتر هست رو انتخاب کنید.واصل ارتباط با نامحرم رو وقتی اسلام حرام میدونه برای همین جور مواقع هست که انسان رو اجازه نمیده تصمیم عاقلانه بگیره.
با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما همراه گرامی

مدت آشنایی قبل ازدواج یکی از دغدغه‌های زوجین جوان در آشنایی و انتخاب همسر است. چراکه اگر این مدت زمان کوتاه باشد، نمی‌توانند به شناخت کافی برسند و اگر بسیار طولانی شود، دچار وابستگی کاذب شده و نمی‌توانند به درستی همسر خود را انتخاب نمایند. آشنایی قبل ازدواج دوره بسیار مهمی است و می‌تواند موفقیت ازدواج شما را تا حدودی تضمین کند. 

دوره آشنایی برای ازدواج یکی از مهم ترین دوره‌ها برای افراد شمرده می‌شود. در این دوره دو طرف باید دقت و توجه بیشتری داشته باشند.

آشنایی قبل از ازدواج موجب می‌شود دو طرف به شناخت لایه‌های شخصیت یکدیگر برسند و با توجه به آن تصمیم بگیرند که رابطه را ادامه دهند یا نه.

اینکه فرد بگوید نیت ازدواج دارد تنها نشان دهنده قصد جدی او نیست. شما باید بر اساس بعضی رفتارهای او متوجه شوید قصدش جدی است یا به دنبال مقاصد دیگری می‌گردد. داشتن نیت ازدواج به معنی این نیست که حتما آن رابطه

به ازدواج ختم می‌شود. بلکه نشان دهنده آن است که این شناخت و رابطه برای فرد مهم است. از طریق نشانه‌های زیر می‌توان متوجه شد که فرد قصد ازدواج دارد

تقاضای رابطه جنسی
مدت آشنایی ازدواج و آگاهی خانواده
شناخت طولانی مدت
فقط احساسات نیست

از نشانه های  بالا متوجه میشویم که فرد قصد ازدواج دارد یا خیر 

مدت زمان عرفی آشنایی برای ازدواج بین سه تا شش ماه است. در این مدت دو طرف و خانواده‌های آن‌ها می‌توانند با یکدیگر آشنا شوند. اگر مدت زمان رابطه بیشتر از این مقدار شود، ممکن است وابستگی کاذب بین دو طرف بوجود بیاید.

به نظر بنده  دوره اشنایی با خواستگار جدید که نسبت به ان  اشناییت ندارید اغاز کنید و سعی کنید در این دوره تبادل اطلاعات باشد و نه احساسات در  این دوره دقت و توجه بیشتری داشته باشید


موفق و پیروز باشید