مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: فیلمهای بر اساس واقعیت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  best-true-story-movies.jpg]

برای تولید فیلمهای بر اساس واقعیت ابتدا باید سرگذشت شخصیت ها و افراد را از منابع موثقی بررسی نمود سپس چهره پردازی و صحنه پردازی متناسب را پیاده کرد.  به همین دلیل این ژانر یکی از ژانر های پرخرج نیز محسوب می شود. فیلم های واقعی در دسته عجیب ترین فیلم های دنیا قرار می گیرند چرا که بهترین فیلم های واقعی همواره می توانند بیشترین تاثیر و فروش را در سینما داشته باشند. بهترین فیلم های واقعی مثل پادشاه، لینکلن، غیرممکن، پیانیست و… فیلم هایی که شما را میخکوب میکند. عجیب ترین فیلم های دنیا معمولا جزو بهترین فیلم های واقعی هم محسوب می شوند. سعی کرده ایم بهترین فیلم های واقعی که هم توسط تماشاگران و هم توسط منتقدین و کارشناسان سینما تحسین شده است را معرفی کنیم. همچنین اگر به فیلم های تاریخی بر اساس واقعیت علاقه دارید پیشنهاد می کنیم حتما فیلم معاون، پادشاه و سقوط را تماشا کنید. بهترین فیلم های واقعی باعث ایجاد این حس در مخاطب می شود که هر چیزی می بیند کاملا حقیقی است. از این رو دیدگاه های تخیلی در آن نیست. فیلم های بر اساس واقعیت جزو عجیب ترین فیلم های دنیا نیز محسوب می شوند.

بهترین فیلم های واقعی

فیلم های بر اساس واقعیت می توانند در ژانر های مختلفی ساخته شوند. فیلم های تاریخی بر اساس واقعیت عمدتا برای علاقه مندان به فیلم های تاریخی جذاب هستند. مخصوصا فیلم های تاریخی بر اساس واقعیت که در مورد جنگ جهانی دوم ساخته شده اند. فیلم بر اساس واقعیت و تماشای بهترین فیلم های واقعی یکی از گزینه های محبوب برای علاقمندان دنیای فیلم و سریال است. فیلم بر اساس واقعیت به حدی طرفدار دارد که در تیزرهای مربوط به معرفی فیلم حتما واژه فیلم بر اساس واقعیت یا Based on a true story نمایش داده می شود. جذابیت بهترین فیلم های واقعی عمدتا در داستان های باورناپذیر آن هاست! یعنی داستان های آنها به قدری جالب و جذاب است که سبب می شود افراد میخکوب شوند.
 
سقوط  Downfall

اگر میخواهید 12 روز آخر عمر هیتلر بر اساس دقیق ترین اسناد و کتب تاریخی را ببینید حتما فیلم سقوط یا به عبارت کامل تر سقوط آخرین روزهای رایش سوم را تماشا کنید. ترودول یونگه منشی و ماشین نویس هیتلر، اواخر عمر او را تشریح می کند. او پس از مدت ها توانسته به شغل رویایی خود که همان منشی گری رهبر آلمان ها است دست پیدا کند. اما در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم هیتلر به داخل پناهگاه رفته و از دست خیانتکاران که با کم کاری و البته دروغ هایی که به او می گفتند سرنوشت جنگ را به نفع دشمنان هیتلر رقم زدند به شدت عصبانی است. ...
هیتلر در اواخر عمر به خاطر شدت زیاد فشارهای عصبی به پارکینسون مبتلا شد. به همین دلیل برنو گانتس (بازیگر شخصیت هیتلر) روی بیماران پارکینسونی مطالعه کرد تا رفتارهای آنها را به خوبی متوجه شود. این فیلم در سال 2004 بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان در اسکار و گلدن گلوب شد. جالب است بدانید این فیلم در سال 1384 در جشنواره فجر نیز مورد تقدیر قرار گرفته است. فیلم طبق گفته تاریخ نگاران آلمانی جزو صحصیح ترین روایت ها از پایان عمر هیتلر است. جالب است بدانید بیشتر تصویربرداری این فیلم در سنپطرزبورگ روسیه است. چرا که این شهر در خیلی از جاها هنوز حال و هوای دوره جنگ را دارد و از نظر معماری بسیار شبیه به آن دوران است. همچنین برونو گانس به خاطر نقش آفرینی بی نظیر هیتلر مورد تحسین واقع شد. این فیلم به خوبی سقوط قدرتمندترین مرد جهان! را به تصویر می کشد.

[تصویر:  Downfall-movie.jpg]

درس های فارسی Persian Lessons

فیلم بر اساس واقعیت درس های فارسی یکی از جالب ترین و البته جذاب ترین فیلم هایی است که در مورد جنگ جهانی دوم ساخته شده است. ارتش آلمان توانسته بخش بزرگی از بلژیک را تصرف کند و مثل همیشه قصد دارد یهودیان را یا وارد کوره های آدم پزی کند یا به اردوگاه های کار اجباری ببرد تا در آنجا از فرط کار زیاد بمیرند. در این موقع یک جوان بلژیکی یهودی به نام ژیل برای این که جان سالم بدر ببرد، خود را یک ایرانی وانمود می کند. چرا که آلمانی ها ایرانیان را هم نژاد خود می دانند. او به آلمانی ها می گوید نامش رضا است. ...
این فیلم بر اساس واقعیت است. البته باور آن هم خیلی سخت است گاهی باور واقعیت از افسانه هم سخت تر است! اما به نظر دخل و تصرفاتی در فیلم صورت گرفته است. عنصر جذاب این فیلم بر اساس واقعیت اضطراب است. اضطرابی بسیار زیاد که از چهره ژیل مشخص است. در این فیلم بر اساس واقعیت بیش از 600 کلمه جدید فارسی توسط رضا ایجاد می شود! فیلم درس های فارسی خیلی سوتی دارد. در یک جا رضا دارد فارسی را از چپ به راست می نویسد! آنچه در این فیلم وجود دارد تلفیق هنرمندانه ای از خنده و اشک و البته سرکار گذاشتن است! در ضمن حماقت سربازها و افسران آلمانی نیز باورپذیر نیست! با این حساب این فیلم جزو فیلم های تاریخی بر اساس واقعیت است که داستانی جذاب دارد.

[تصویر:  Persian-Lessons-movie.jpg]
 
12 سال بردگی 12Years a Slave

دوران برده داری در آمریکا در قرن نوزدهم این بار نیز دست مایه ساخت یکی از تاثیرگذارترین فیلم های چند سال اخیر سینمای هالیوود شده است.  الومن یک سیاهپوست هنرمند است که در نیویورک آمریکا زندگی می کند. او با نواختن ویولون در مکان های مختلف هنری و تفریحی امرار معاش می کند و جزو هنرمندان مشهور شهر نیز هست. یک روز دو نفر او را فریب میدهند. آنها به سالومون می گویند که اگر همراهشان شود از لحاظ هنری و جایگاه اجتماعی آینده خوبی در انتظار اوست. اما وقتی سالون چشم باز می کند ...
در اغلب فیلم هایی که در مورد زمان برده داری در آمریکا ساخته شده است شاهد هستیم که داستان بیشتر حول و حوش خشونت و مظلومیت شخصیت های اصلی داستان است. اما در این فیلم قضیه کمی فرق دارد. این فیلم توانست به عنوان بهترین فیلم سال 2013 در گلدن گلوب و اسکار و البته بفتا شود. برای اولین بار در تاریخ جشنواره های معتبر فیلم یک رنگین پوست توانست جایزه بهترین فیلم سال را ببرد.  اگر چه باز هم خشونت علیه سیاپوستان در دوران برده داری به صورت پررنگی در داستان تشریح می شود اما اصلی ترین هدف کارگردان شرح زندگی شخصیت ها است. یعنی تقابل سالومن با اربابان به عنوان اصل قصه مطرح می شود که بسیار هم عالی به تصویر کشیده شده است.

[تصویر:  12-Years-a-Slave-movie.jpg]

نقطه کور The Blind Side

جا دارد در لیست بهترین فیلم های بر اساس واقعیت یک درام ورزشی جذاب هم معرفی کنیم. البته آنچه در این فیلم جلوه بیشتری دارد انسان دوستی یک زن مهربان و خوش قلب است. زنی که با یک کار بزرگ، زندگی یک نوجوان سیاهپوست را نجات داد. مایکل نوجوانی آفریقایی تبار است که نمی داند پدرش کیست و مادرش نیز به شدت به مواد مخدر اعتیاد دارد. زنی مهربان به نام لی آنتوهی سرپرستی او را بر عهده می گیرد. یک روز که مایکل به فوتبال آمریکایی علاقه نشان می دهد لی آنتوهی همه توانش را به کار می گیرد تا مایکل بتواند در فوتبال پیشرفت کند. او برای مایکل معلم خصوصی می گیرد...
کوانتین آرون (بازیگر شخصیت مایکل ) به عنوان نگهبان وسایل گروه های فیلمبرداری فعالیت می کرد. بازی ساندرا بلاک به قدری عالی است که برای او جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در اسکار و گلدن گلوب را به همراه داشت.  جالب است بدانید که این فیلم یکی از پردرآمدترین فیلم های درام ورزشی تا به امروز است. در رتبه اول درام های پردرآمد درام ورزشی هندی دنگل است. پس از آن نقطه کور قرار دارد. لی آنتوهی نیز در حال حاضر فعالیت های تجاری خود را دارد. او به عنوان تاجر و فعال اقتصادی در حوزه رستوران داری، معماری داخلی و البته امور خیریه مشفول است. فرزندان واقعی او نیز ورزشکار هستند. دخترش دونده پرش با چوب و پسرش یک بسکتبالیست حرفه ای است.

[تصویر:  The-Blind-Side-movie.jpg]
 
غیرممکن The Impossible

سوانح طبیعی نیز یک سبک از فیلم های سینمایی محسوب می شوند. این فیلم ها عمدتا در ژانر فاجعه قرار می گیرند. فیلم بر اساس واقعیت غیرممکن داستان اتفاقی است که در سال 1382 (2004) و دقیقا یک روز بعد از زلزله بم این بار در اقیانوس هند افتاد. یک پزشک ایتالیایی و خانواداش برای تفریح به سواحل تایلند می روند. آنها قصد دارند تعطیلات زمستانی را در آب و هوای بسیار عالی سواحل اقیانوس هند بگذرانند. همه چیز به خوبی پیش می رود تا اینکه یک سونامی بسیار بزرگ در اقیانوس هند اتفاق می افتاد. آنها راهی برای فرار از سونامی ندارند. ..
این فیلم بر اساس واقعیت از رمین لرزه و سونامی بزرگ سال 2004 در اقیانوس آرام الهام گرفته شده است. سکانس های اصلی فیلم در پنج هفته و در یک منبع بزرگ آب فیلمبرداری شد. هنر کارگردان اسپانیایی این فیلم این بود که توانسه عنصر فاجعه و ترس را به خوبی در فیلم جاری کند. برگ برنده این فیلم نه بازی بازیگران و نه حتی داستان، بلکه صحنه پردازی های بی نظیر فیلم است.  6 دی 1382 و دقیقا یک روز بعد از زلزله بم، زمین لرزه ای به بزرگی 9.1 ریشتر در عمق 30 کیلومتری زمین اتفاق افتاد و به مدت 8 دقیقه به طول انجامید! 286 هزار نفر در سراسر سواحل اقیانوس هند به خاطر سونامی کشته شدند.

[تصویر:  Lo-imposible-movie.jpg]
 
عمدتا داستان های تاریخی و داستان های در مورد بلایای طبیعی محوریت اصلی این فیلم ها را شامل می شود. اما با این اوصاف نمی توان از جذابیت های انها گذشت. مثلا فیلم درس های فارسی یکی از فیلم های جذابی است که توصیه می کنیم حتما آن را ببینید.  انتخاب این فیلم ها عمدتا بر اساس دیدگاه تماشاگران و منتقدین بوده است. فیلم بر اساس واقعیت اگه می تونی منو بگیر یکی از فیلم هایی است که در دوران آغاز به کار دی کاپریو در هالیوود ساخته شد. فیلم پادشاه براساس زندگی هنری پنجم، فیلم معاون روایتگر زندگی دیک چنی، فیلم لینکلن داستان زندگی آبراهام لینکلن شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا و فیلم سخنرانی پادشاه نیز چالش های پرنس آلبرت پادشاه بریتانیا را به تصویر کشیده است. فیلم سقوط نیز زندگینامه هیتلر را روایت می کند. این ها همه فیلم های برتر بر اساس واقعیت هستند. فیلم غیر ممکن یکی از بهترین فیلم های واقعی است که در مورد سونامی سال 2004 در اقیانوس هند ساخته شده. فیلم یونایتد 93 نیز سقوط یک هواپیمای آمریکایی را به تصویر کشیده است. فیلم معاون زندگی نامه دیک چنی را روایت می کند. دیک چنی معاون رپیس جمهور آمریکا بود. فیلم لینکلن نیز در مورد رئیس جمهور آمریکا است.

برای مشاهده لیست کامل بهترین فیلم های بر اساس واقعیت می توانید از طریق لینک زیر از سایت ما دیدن کنید:

https://mizbanfa.net/mag/best-true-story-movies