مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: وسواس فکری
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام وقتتون بخیر،من وسواس فکری دارم بطوری که زندگی نرمالم دارم مختل میشه چنو مدت دیگه ام کنکور دارم اما حال روحی و روانیم افتضاحهه.ممنون میشم کمکم کنید
سلام علیکم
وسواس یک نوع بیماری هست.
اول اینکه باید بپذیرید که بیمار هستید. یک بیمار هم طبیعتا باید معالجه را بپذیرد.

▫️حضرت آیت‌الله العظمی بهجت ره می‌فرمودند: یک سری مسائل دوایی است و یک سری هم دعائی! و مسلماً همه چیز با دعا حل نمی‌شود که عده‌ای فقط به دنبال ذکر هستند. خیلی چیزها ذکر لازم ندارد، و دواء می‌طلبد.

۱-  اینکه بین الطلوعین بیدار باشید. ببینید یک فرد وسواسی دیوانه است، وسواس یک نوع جنون است، اما یک جنون شیک! مثلا یک نفر شیشه را خورد می‌کند! یک نفر هم یک ساعت در حمام می‌ماند، هر دو دیوانه‌اند. با این تفاوت که دیوانگی یکی آشکار و دیگری پنهان است. وقتی می‌گیم نوعی جنون است، یعنی در حال وارد کردن یک فشار بر مغز است و بنابراین شما باید به مغز یک فرصت بدید، مثل مسافرت، مسافرتهای کوتاه. از این شهر به آن شهر برو و تفریح داشته باش و مناطق خوش آب و هوا را انتخاب کن و استراحتی به خودت بده.

۲- کندر دود بدید، در حرم امام رضا علیه السلام کندر دود می‌دهند، این خوراک مغز است.

۳- عطر! عطر گل نرگس [استفاده کنید]، این بوته‌های رزماری را بگیرید، الان در خانه ‌ها هم زیاد شده، یک بویی شبیه اکالیپتوس دارد این را کمی خورد کنید و جلوی مشام بگیرید، بوی خوشش مغز را آرام می‌کند. استفاده از عطریات مثل گل نرگس، گلاب. سرتان را با گلاب بشورید.

۴- بعد هم در کارهاتون ببینید حکم خدا چیست؟! وقتی کمی به خودتان استراحت دادید، یک بار در همان وسواستون با شیطان مخالفت کن، یک بار برعکس اون فکرتون عمل کنید، فقط یک بار. یک بار مخالفت کن شیطان را وقتی فقط یک بار مخالفت کردی، شیطان می‌گوید این دیگر به درد من نمی‌خورد.