مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: غول گیمینگ Big O V3 معرفی شد؛ ترکیبی از کنسول‌های بازی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  Origin_PC_Big_O_V3-1.jpg]
به تازگی شرکت Origin PC از یک کامپیوتر گیمینگ با نام Big O V3 رونمایی کرده که علاوه بر سیستم گیمینگ قدرتمند، ترکیبی از کنسول‌های گیمینگ پلی اسیتشن 5، ایکس باکس سری X به همراه  نینتندو سوییچ OLED را درون خود جای داده است. 

با توجه به تصاویر می‌توان گفت که این ماشین گیمینگ از نظر اندازه و ابعاد مانند مشخصات خود بسیار غول‌پیکر است و نمی‌توان آن را به سادگی حمل کرد.

همانطور که گفته شد این دستگاه دارای یک پلی اسیتشن 5 به همراه ایکس باکس سری ایکس، کارت گرافیک RTX 3090، یک سیستم جداگانه برای استریم، پردازنده 16 هسته‌ای Ryzen 9 5950X و یک کنسول نینتندو سوییچ OLED است.

در واقع می‌توان گفت سخت‌افزار کنسول‌ پرچم‌دار نسل نهم، یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. برای سخت‌افزار هر کدام از این کنسول‌ها خنک‌کننده مایع اختصاصی طراحی شده است.

علاوه بر این هر دو کنسول از یک ترابایت حافظه داخلی بهره می‌برند و سازنده این غول گیمینگ از یک ترابایت حافظه SSD دیگر نیز در دستگاه خود استفاده کرده است.

خنک‌کننده‌های داخل این ماشین گیمینگ هر کدام رنگ متفاوتی داشته و خنک‌کننده سبز رنگ برای ایکس باکس، خنک‌کننده آبی رنگ برای پلی استیشن و خنک‌کننده قرمز رنگ هم متعلق به سیستم کامپیوتری این مجموعه است.

بخش اول این سیستم مختص گیمینگ است و به پردازنده پرچم‌دار AMD Ryzen 5950X مجهز شده است. پردازش‌های گرافیکی دستگاه نیز بر عهده کارت گرافیک قدرتمند RTX 3090 است.

مادربرد این ماشین گیمینگ، Asus X570 ROG Crosshair VIII Hero WiFi نام دارد که از 128 گیگابایت حافظه رم و نور پردازی RGB بهره می‌برد.

بخش دوم این سیستم کامپیوتری برای استریم ویدیو در نظر گرفته شده است. در این قسمت شاهد به‌کارگیری پردازنده Ryzen 7 Pro 5750G هستیم تا کاربران با این دستگاه بتوانند ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را استریم کنند.

نکته جالب توجه اینکه ماشین گیمینگ Origin PC Big O V3 مجموعا 15 ترابایت حافظه پر سرعت SSD را در اختیار گیمر‌ها قرار می‌دهد. این سیستم پر قدرت از دو منبع تغذیه 1600 و 750 واتی Corsair بهره می‌برد.

البته می‌توان عملکرد دستگاه را طوری تنظیم کرد تا بخش‌های مختلف به صورت همزمان کار کنند تا این سیستم گیمینگ بتواند سنگین‌ترین پردازش‌های گرافیکی را به سادگی آب خوردن انجام دهد.

همچنین ماشین گیمینگ Big O V3 با تجهیزات خاص دیگری مانند چهار مانیتور گیمینگ Corsair با نرخ نوسازی 165 هرتز و سخت‌‌افزار جدید برای استریم مانند هدفون و میکروفون همراه می‌شود.

منبع: شهر سخت افزار
ای کاش ایران ما نیز چنین هارد عظیم و کنسول عظیم و ابر کامپیوتری را برای توسعهٔ وب و نام افزار و ساخت بازی و تولید سخت افزار و... درست می کرد و برا نی انداخت. البته برای همین اینترنت ملی چنین چیزهایی راه اندازی کرده است ولی به ضرر ما کاربران! در کرمانشاه سرعت نت خیلی کند است و بسختی سایت‌ها باز می شوند و دانلود می کنند و...
کاش درک این باشد همه که برای قمار و فحشا و دار وب به اینترنت نمی روند؟؟؟
مدتهاست درین فکرم خودم یک سامانهٔ ایمیل ، و یک سامانهٔ وبلاگدهی و یک استینگ راه اندازی کنم با تولید اپل برای استفاده کاربران ایرانی و افغانستانی و تاجیک!
اشکان ارشادی از کرمانشاه