مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: هدف گذاری و تاثیر آن بر روی زندگی شخصی و کاری
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هدف گذاری چیست؟ بین تعیین اهداف و دستیابی به آنها (موفقیت) رابطه مستقیم وجود دارد. هدف گذاری را می توان همان ابزارها یا مسیرهایی نامید که به ما در رسیدن به خواسته ها، رفع نیازها و همچنین رسیدن به حالت مطلوب کمک می کند.

منظور از "وضعیت بهینه" یا "نفع ما" می تواند در زمینه های مختلفی باشد. مانند: ترویج شغل یا تجارت شخصی، حوزه شخصی، خانواده، اقتصاد و بسیاری موارد دیگر.

هدف گذاری صحیح به ما کمک می کند تا بیشتر روی هدف تمرکز کنیم و برای ایجاد عادات و رفتارهایی تلاش کنیم که به موفقیت ما کمک کند.
هدف قوی تر از ترس است
استفن کاوی: "هدف تنها چیزی است که از ترس قوی تر است."

برخی از تعاریف نادرست از هدف گذاری
جهت:
هدف همان چیزی است که می‌خواهیم، اما مسیرها گام‌هایی هستند که برای رسیدن به هدفمان طی می‌کنیم. به عنوان مثال: "من می خواهم نویسنده موفقی باشم" هدف من است و یکی از راه های رسیدن به آن شرکت در دوره نویسندگی است.

قصد:
نیت نیز با هدف متفاوت است. قصد در واقع یک تصمیم کوتاه مدت است که ما تصمیم می گیریم کاری را انجام دهیم یا نکنیم.نیت ها کوتاه مدت هستند و نتیجه کوتاه مدت دارند. هدف فراتر است و فقط یک تصمیم نیست.

ماموریت انجام کار
مأموریت از نامش مشخص است، یک کار کاری است که تمام مراحل آن مشخص است و مسیر ثابت و روشنی برای تکمیل آن وجود دارد. ماموریت ها در شرکت ها و معاملات رخ می دهند و می توانند هم به صورت تیمی و هم به صورت فردی انجام شوند.

تعریفی متفاوت از هدف گذاری
آموزش اصولی هدف گذاری را می توان راهی برای برآورده کردن انتظارات ما از خود نامید. البته از سوی دیگر می توان اهدافی را که به جای توقعات شخصی به دنبال برآوردن خواسته ها و انتظارات جامعه هستند، نادرست کرد! به همین دلیل، هنگام تعیین اهداف، تعیین اهدافی که مطابق با انتظارات جامعه یا خانواده باشد، باید با خود واقعی و درونی خود در ارتباط باشیم. اجازه ندهید ناامید شوید.
4 هدف هفتگی برای ثروتمند شدن
هفته ای یک کتاب بخوانید
خواندن را برای خود سخت نکنید و سعی کنید هفته ای یک کتاب انتخاب کنید و بخوانید. اگر روزی سی صفحه بخوانید، می توانید یک کتاب را در یک هفته تمام کنید.

روی درآمد جانبی و تجربه کار کنید
نکته دوم این است که به راه دومی برای کسب درآمد فکر کنید.تخصص و مهارتی جدا از شغل اصلی بیاموزید. مثلاً اگر کارمند هستید، بروید و با روش های مناسب سرمایه گذاری در بورس آشنا شوید. روش های معاملات ملکی را بیاموزید.

سه روز در هفته ورزش کنید
هدف سوم که شما را ثروتمند می کند. سه بار در هفته یا سه روز در هفته ورزش کنید. شما باید بدنی سالم داشته باشید تا خواسته های خود را دنبال کنید و سپس از رسیدن به آنها لذت ببرید.

همان ضرب المثل قدیمی: عقل سالم در بدن سالم است.

وقت خود را با خانواده خود بگذرانید
نکته چهارم این است که یک روز در هفته را مثلا آخر هفته ها از سر کار بگیرید و با خانواده وقت بگذرانید، خوش بگذرانید و سفر کنید. این کار باعث می شود هفته بعد با انرژی و روحیه بیشتری اره و صورت خود را تیز کنید.

اگر می خواهید بدانید موضوعات مرتبط با هدف گذاری و روش های اولیه هدف گذاری چیست، با مرور مقالات و فیلم های آموزشی سیمینه همراه ما باشید تا قدم به قدم شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کنیم.