مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: آشنایی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام‌ . من سی سالمه و از تقریبا ۶ سال پیش یکی از اقوام آقایی رو به من معرفی کردند و این پیشنهاد رو تقریبا هر سال می‌دادند و بدون اینکه جوابی بگیرن قضیه تموم میشد و دوباره سال بعد مطرح میکردن. تا آخرین بار ۳ سال پیش که یذره جدی تر شد و باز همه چیز خفه شد. و من اصلا وقت آشنایی و جواب دادن و فکر کردن در مورد ایشون رو نداشتم. البته چیزی که شنیدم این بود که میخواستن اول با خودم آشنا بشن و صحبت کنن اما از اینکه پدرم بخاطر اعتقادات سنتی که دارند با این موضوع موافقت نکنه دو دل شدن. حالا از اونجایی که اطرافیانم یه مقدار شناخت در موردشون دارند و میدونم خانوادم تایید شون میکنن میخوام به یه شکلی بتونم توجه شونو جلب کنم و شناختی از هم در مورد هم پیدا کنیم. شاید افراد مناسبی برای هم باشیم و شاید نباشیم. اما نمیدونم چطوری این کار رو کنم و آیا کار درستی هست یا خیر.

این هم بگم که تا حالا هیچ صحبت و دیداری باهم نداشتیم. و از اینکه پا پیش بزارم و بخوام باب آشنایی رو باز کنم ترس دارم که نکنه فکر بدی راجع بهم کنن و یا پخش بشه این موضوع چون هیچ شناختی از روحیاتشون ندارم. فقط میدونم که از بین خواستگارهام میتونه بهترین گزینه باشه.
با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما همراه گرامی

مشاوره پیش از ازدواج به زوجین کمک خواهد نمود که بتوانند شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنند .متاسفانه امروزه می توانیم شاهد طلاق های بسیار باشیم که به دلیل عدم تفاهم زوجین با یکدیگر شکل می گیرد. دلیل عمده ازدواج هایی که به طلاق منتهی می شوند، این است که افراد تنها شور و اشتیاق عشق اولیه خود را در نظر می گیرند و مابقی موارد را پشت گوش خواهند انداخت که همین مسئله در آینده گریبانگیر آنها خواهد شد

یکی از مسائلی که در  جلسات مشاوره قبل از ازدواج در مورد آن بحث می شود، روابط عاطفی زوجین با یکدیگر است. در این زمینه ابعاد مختلف شخصیت زوجین مورد بررسی قرار می گیرد که آنها در مورد برقراری روابط عاطفی تا چه اندازه می توانند قدرتمند عمل کنند و شریک زندگیشان را از این نیاز برطرف کنند.

انسان موجودی عاطفی است و در زندگی نیاز دارد که این حسش برطرف شود؛

مشاوره پیش از ازدواج برای کمک به زوج ها قبل از ازدواج به منظور بهبود رابطه انجام می‌شود. در جلسات مشاوره سوالات روانشناسی مهمی از زوج ها پرسیده می‌شود.

روش بروز و کنترل احساسات

امور مالی و مدیریت منابع

چگونگی تصمیم گیری ها و حل اختلاف

میزان صمیمیت، محبت و رابطه جنسی

نحوه تقسیم نقش ها و وظایف در آینده

انتظارت، باورها و ارزش‌های زوجین

روش برخورد با خشم
مهارت های ارتباطی

موضوعاتی هستن که در جلسات قبل  از مشاوره پیش از ازدواج  به  آنها باید پرداخته شود
دوره  آشنایی پیش از ازدواج  حدودا بین سه تا شش ماه طول میکشه که با آگاهی والدین و حضور خانواده بهتر می‌توان  این دوره را سپری کرد در این بین از کمک مشاور  خیلی بهتر  در انتخاب تصمیم برای ازدواج می‌توان استفاده برد

موفق و موید باشید