مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: اوباما: تنها یک راه حل در مورد ایران مانده است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.




باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در مصاحبه ای تلویزیونی با شبکه «ان بی سی » گفت که برای همه روشن می کنم که من تنها به راه حل دیپلماتیک برای حل مساله هسته ای ایران معتقد iهستم .

تابناک: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در مصاحبه ای تلویزیونی با شبکه «ان بی سی » گفت که برای همه روشن می کنم که من تنها به راه حل دیپلماتیک برای حل مساله هسته ای ایران معتقد iهستم .

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که به هیچ روی خواهان برافروخته شدن جنگ جدیدی در منطقه نفت خیز خاورمیانه نیست .

چرا که وقوع چنین حمله تاثیراتی منفی بر اقتصاد آمریکا به دنبال خواهد داشت و قیمت نفت به صورت روز افزونی افزایش خواهد یافت .


وی همچنین اضافه کرد که وی معتقد است که ایران قصدی برای حمله به آمریکا ندارد و در حال حاضر هم او تصور می کند که ایران توانایی چنین حمله ای را نیز ندارد .

رئیس جمهور آمریکا گفت ایجاد جنگ در منطقه خلیج فارس ، تاثیرات مخربی بر جریان نفت خواهد داشت و تاثیرات زیادی را بر آمریکا خواهد گذاشت .

اوباما همچنین روشن ساخت که اولویت اول وی ،حفظ امنیت آمریکا است ، اما در مورد امنیت اسرائیل هم وی می کشد تا با گفتگو های دیپلماتیک مساله هسته ای ایران حل و فصل گردد.

نکته جالب در این میان این است که اوباما بر خلاف سخنان پیشین خود در این مصاحبه این جمله همیشگی خود که همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی هم در مواجهه با ایران روی میز است را تکرار نکرد و فقط بر حل مساله از طریق دیپلماسی تاکید کرد.

اظهارات اوباما در حالی صورت می گیرد که جمع بندی رهبران جهان در کنفرانس امنیتی مونیخ اینگونه است که هر گونه حمله احتمالی به ایران فاجعه ای برای جهان و منطقه خواهد بود.

وزیر خارجه ترکیه روز گذشته گفت که حمله به ایران فاجعه ای غیر قابل بازگشت است .


وی اضافه کرد اگر اراده سیاسی قوی از سوی هر دو طرف وجود داشته باشد ، مساله هسته ای ایران به سرعت و طی چند روز حل خواهد شد.

داوود اغلو افزود مساله فنی بین دو کشور چندان پیچیده نیست ، فقط باید دو طرف اراده سیاسی قوی و اعتماد متقابل به هم داشته باشند.