مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: فروش اقساطی ماشین برای خانواده‌های ۴ نفر به بالا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.








فروش اقساطی خودرو برای خانواده‌های ۴ نفر به بالا

[تصویر:  0.406534001310903936_parsnaz_ir.jpg]
حدود ۶ ماه و ۱۹ روز از بزرگ‌ترین طرح صنعتی کشور که به طرح تأمین معروف شده است، می‌گذرد. در این طرح انواع لوازم خانگی با تخفیف ۳ تا ۱۰ درصد عرضه شد. طرح تأمین که با هدفمندکردن یارانه‌ها کلید خورد توانست بازار لوازم خانگی را تا حد زیادی کنترل کند و اجازه ندهد قیمت لوازم خانگی بالا برود و البته سال گذشته شاهد آن بودیم که قیمت برخی از انواع لوازم خانگی تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد. طرح تأمین با عمر بیش از شش ماه این روزها محصولات جدیدتری را برای عرضه به خانوارهای ایرانی ارائه کرده است.

به گفته مدیر طرح تأمین، فروش خودرو در سایت بهین‌یاب آغاز شده است. در حال حاضر خودروهای پراید، روآ و وانت در طرح تأمین گنجانده شده است و هر خانواده‌ای که چهار نفر به بالا باشد می‌تواند با یک کلیک اقدام به خرید کند.

کیومرث فروتنی می‌گوید: تمام خانواده‌های ایرانی (چهار نفر تا به بالا) می‌توانند خودروهای عرضه شده را خریداری کنند. البته در مرحله دوم طرح مذکور سمند SE، ۲۰۶ تیپ۲ و پژو ۴۰۵ هم عرضه خواهد شد، لذا مردم با تنوع محصولات می‌توانند انتخاب بهتری داشته باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که خانواده‌های زیر چهار نفر تا چه زمان نمی‌توانند از طریق طرح تأمین اقدام به خرید خودرو کنند، گفت: مبلغ هر قسط برای خودروهای ارائه شده ۱۷۰ هزار تومان است. بدین جهت پول‌های واریزی دولت بابت یارانه کفاف اقساط را نمی‌دهد اما اگر قرار باشد خانواده‌ای دو نفره و سه نفره هم پوشش داده شود بایستی مبلغ پیش پرداخت را بالا برد تا میزان اقساط کمتر شود و بتوان پول آن را از طریق یارانه‌ها اخذ کرد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیش پرداخت انواع پراید و روآ ۶۰ درصد مبلغ کل است و در مورد وانت باید ۵۰ درصد آن پرداخت می شود.

فروتنی در مورد زمان تحویل خودروهای مورد درخواست ایران‌خودرو و سایپا گفت: از زمانی‌که مردم پول را به حساب سایپا واریز کنند، این مجموعه فرصت دارد تا ۶۰ روز بعد (ممکن است ۷۰ روز شود) خودروهای مورد نظر را تحویل دهد اما ایران‌خودرو پس از ۲۰ روز خودرو خریداری شده را تحویل مشتریان خواهد داد. همچنین باید گفت از زمان رزرو تا زمان واریز پول مردم فقط یک هفته فرصت دارند.

وی یادآور شد: برای فروش خودرو از سایت بهین‌یاب هیچ محدودیتی وجود ندارد لذا هر خانواده‌ای که دارای شرایط مناسب باشد می‌تواند برای خرید خودرو ثبت نام کند.

موضوع دیگری که مدیر طرح تأمین به آن اشاره کرد عدم تخفیف در خودروهای عرضه شده است. او گفت: خودروهایی که توسط طرح تأمین به مردم عرضه می‌شود به هیچ عنوان دارای تخفیف ۳ تا ۱۰ درصد نیست.

در بخش دیگر گفت‌وگو فروتنی به مسئله فروش لوازم خانگی در طرح تأمین اشاره و خاطرنشان کرد: هزارو ۸۰ نوع کالا در ۸۰ قلم که توسط ۵۰ تولیدکننده تولید شده در اختیار مردم با تخفیف‌های مناسب قرار گرفته است. او با بیان این مطلب که تمام کالاهای ارائه شده در طرح تأمین از فیلتر استاندارد عبور کرده است، افزود: هر کالایی که مؤسسه استاندارد تأیید کرده باشد می‌تواند در سایت بهین یاب عرضه شود. از این رو گرید انرژی که برای لوازم خانگی لحاظ شده، کاملاً درست است و امیدوارم مردم کالاهایی را خریداری کنند که در گرید بالا (کم مصرف بودن) است.

فروتنی خبر از همکاری ۸ بانک با طرح تأمین را داد و یادآور شد: این طرح در سال جاری خیلی از محصولات لوازم خانگی را پوشش خواهد داد.
اما حرف و حدیث‌ها مبنی بر این است که طرح تأمین متوقف خواهد شد و دیگر کالایی توسط سایت بهین‌یاب به فروش نخواهد رسید. فروتنی در این باره توضیح داد: طرح تأمین متوقف نخواهد شد و از آنجا که استقبال عمومی نسبت به این طرح افزایش یافته دلیلی برای توقف آن وجود ندارد. روز گذشته هم وارد سایت بهین یاب شدیم. www.behinyab.ir


صفحه اصلی سایت طراحی بسیار ساده‌ای دارد و لذا همه به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. در آن صفحه گزینه‌ای با عنوان وسایل نقلیه و تجهیزات مرتبط آمده است که زیرمجموعه آن شامل خودروسواری، خودرووانت، موتوسیکلت دنده‌ای و دوچرخه برقی است.
خودرو سواری را کلیک کردم در قسمت بالای آن نوشته شده بود ۲۰ کالا از یک تولیدکننده، انواع و اقسام پراید در سایت دیده شد.

هر خودرو در یک باکس آمده بود و تمام جزئیات آن به ریز قید شده بود. به عنوان مثال پراید sx 132 متالیک، قسطی ۹میلیون و ۵۰۴هزار تومان با پیش‌پرداخت ۵میلیون و ۴۱۸ هزار تومان. در بخش اطلاعات بیشتر مجدداً اطلاعات و قیمت خودرو در شرایط فعلی که ۸ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان بود، عنوان شده بود و پس از آن در چند پاراگراف شرایط واگذاری را عنوان کرده بودند.

دنبال رزرو کردن این خودرو بودم که در بخش اطلاعات بیشتر، چیزی پیدا نکردم. مجدداً یک صفحه به عقب آمدم و جست‌وجو برای رزرو را آغاز کردم. یکی دیگر از آیکون‌ها، تلفن تماس مشتریان، دیگری رایانامه، دیگری وبگاه سایپا و باکس دیگری که علامت سبد روی آن حک شده بود، همان رزرو بود.

اما جالب اینجاست که با کلیک روی آن هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد و برای تمام خودروها این جمله نوشته شده بود که «ظرفیت خرید این محصول پر شده است.» ولی در جست‌وجویی که ما داشتیم محصول ایران خودرو یعنی روآ دیده نشد و فقط وانت بود که آن هم ظرفیت خالی برای ثبت‌نام نداشت.

ناگفته نماند در بخش لوازم خانگی هم به سراغ اجاق گاز، فر، کولر آبی و… رفتیم. ظرفیت آنها هم برای خرید پر شده بود. یکی دیگر از کالاهای عرضه شده هم سرخ‌کن بود که با کلیک کردن روی آن هیچ محصولی وجود نداشت.

به هرحال اگر قرار است این طرح موفق شود و بتوان به صورت اقساطی خرید کرد باید شرایطی فراهم شود که سایت مرتباً فعال باشد تا همه بتوانند خرید مناسب را داشته باشند.
یکی از افرادی که فرش را از طریق سایت بهین‌یاب خریداری کرده بود، گفت: روزهای اول اجرای طرح خیلی‌ها خرید کردند و شرایط اقساطی بسیار آسان بود اما اکنون چند وقتی است که می‌خواهم جاروبرقی بخرم ولی طی یک ماه اخیر امکان خرید مهیا نشده است.