مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: همكاری آذربایجان با عامل ترور دانشمندان ایران
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.


[تصویر:  azerbaijan_map.gif]


یك هفته پس از احضار سفیر دولت آذربایجان به وزارت‌خارجه و ابلاغ اعتراض شدید ایران به وی در خصوص همكاری دولت متبوعش با تروریست‌های موساد كه عامل عملیاتی و سازماندهی ترور دانشمندان ایران بوده‌اند، خبرنگار ما به جزئیات جدیدی از این همكاری‌ها دست یافت.
به گزارش مشرق به نقل از رجا، یك یهودی با نام مستعار "جاویدان" كه سازماندهی عملیات تروریستی موساد علیه شهید مصطفی احمدی روشن و شهید دكتر مسعود علی‌محمدی را برعهده داشته است، اكنون در خاك آذربایجان حضور دارد و این عملیات‌ها را نیز از همین كشور هدایت كرده است.

نكته قابل توجه اینكه، دولت آذربایجان صرفاً به پناه دادن به این عامل تروریستی اكتفا نكرده است، بلكه سیستم امنیتی این كشور با ارایه امکانات فنی و لجستیکی و بمب های انفجاری، به این عامل موساد کمک کرده است.

دو سال پیش نیز یکی از عوامل موساد به نام مجید جمالی فشی که در ایران دستگیر شده بود، اعتراف کرد که تسهیلات ویژه فرودگاهی در فرودگاه حیدرعلی اف باکو جهت سفر به تل آویو با اسناد جعلی، در اختیار وی گذاشته شده بود.

هفته‌ی گذشته، به‌دنبال تردد برخی از تروریست‌های مرتبط با ترور دانشمندان هسته ای ایران به جمهوری آذربایجان و برخورداری از برخی تسهیلات در آن کشور برای عزیمت به تل آویو و همکاری با شبکه های جاسوسی رژیم صهیونیستی، جوانشیر آخوندوف، سفیر آن کشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض ایران به وی ابلاغ شد.
جمهوری اسلامی به‌طور رسمی خواستار دستگیری و استرداد عامل موساد که با نام مستعار جاویدان فعالیت دارد، شده است.

در اعتراض به رفتار دولت جمهوری آذربایجان در قبال ترور دانشمندان هسته ای ایران ، هفته گذشته سفیر جمهوری آذربایجان در تهران به وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران احضار و رسما به باکو اعتراض شد.