مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: محرومیت و جریمه برای دو تیم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
محرومیت و جریمه برای دو تیم
________________________________________
مجتبی شریفی گفت: رفتارهای بازیكنان پرسپولیس و استیل آذین از مصادیق رفتارهای غیر ورزشی است و امروز در جلسه كمیته انضباطی درباره آن‌ها تصمیم‌گیری خواهیم كرد.
________________________________________
رییس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اتفاق‌های رخ داده در دیدار دو تیم پرسپولیس و استیل آذین و درگیری میان بازیكنان آن‌ها اظهار كرد: گاهی اوقات برخی برخوردها در فوتبال چنین است كه اخلاق در آن‌ها رعایت نمی‌شود و این اصلا درست نیست. چون اخلاق همیشه باید در ورزش باشد و محور كارها قرار گیرد.

وی ادامه داد: به همین خاطر ما نمی‌توانیم رفتارهای غیر اخلاقی بازیكنان یك تیم را هر چند در حال سقوط باشد، تحمل كنیم. تیمی كه نمی‌خواهد سقوط كند، باید در طول فصل تلاش خود را به كار گیرد و از دو نیم فصلی كه دارد، استفاده كند. نه این كه به هفته‌های پایانی دل ببندد و در هفته‌های پایانی هم به دلیل وجود استرس بالا در تیم، بی نظمی و بی اخلاقی بیشتر ‌شود. اگر بخواهیم برای متخلفان تنبیهی در نظر بگیریم نمی‌توانیم بگوییم چون این تیم در حال سقوط كردن بود، پس بی‌انضباطی برایش مجاز است. مرجع صادر كننده حكم باید بدون توجه به این مسایل حكم خود را صادر كند.

شریفی درباره درگیری‌های رخ داده در این دیدار به ایسنا گفت: همه درگیری‌های این بازی از مصادیق رفتار زننده و غیر ورزشی بود. مخصوصا وقتی عده‌ای حمله می‌كردند برای ما یادآور جنگ های قبیله‌ای بود!

وی در پاسخ به این سوال كه حركت ماتیوس چه عواقبی می‌تواند برای او داشته باشد، گفت: حركت این بازیكن هم از مصادیق رفتار ناشایست ورزشی بود كه كمیته انضباطی می‌تواند هم برای او و هم برای سایر بازیكنان دو تیم جریمه یا محرومیت و یا هر دو را صادر كند.
مجتبی شریفی درباره موضع احتمالی كمیته انضباطی نسبت به عدم رعایت بازی جوانمردانه از سوی پرسپولیس در این باره گفت: الزام یك تیم به رعایت رفتار جوانمردانه درست نیست، این موضوع درست مثل انجام مستحبات می‌ماند كه الزامی برای انجام دادن آن‌ها نیست، اما اگر عمل كنی سود برده‌ای و پاداش هم می‌گیری. در آیین‌نامه انضباطی رفتار خوب و جوانمردانه ستوده شده، اما در آن نیامده كه اگر كسی این رفتار را رعایت نكرد باید تنبیه شود.

رییس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پایان گفت و گو‌یش با ایسنا، به جلسه امروز این كمیته اشاره كرد و گفت: امروز به ایران می‌رسم و در جلسه با اعضای كمیته انضباطی درباره اتفاقات این بازی تصمیم گیری خواهیم كرد. از آنجایی كه صحنه‌ها حساس است هر صحنه را باید چند بار ببینیم و بعد حكم صادر كنیم، چرا كه ممكن است یك برخورد آنقدر شدید باشد كه مستحق شدیدترین مجازات هم باشد، اما برخورد دیگری این خصوصیت را نداشته باشد و باید عدالت را رعایت كرد.